Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
För mig är det ganska enkelt. SE saknar alibi. I mina ögon en potentiell gärningsman. Där ligger skillnaden mot t ex NF,AB,LJ mfl som befann sig i närheten.
Alibi är ett överskattat fenomen inom brottsutredningar, precis som DNA-analyser. Det är ingen absolut sanning. Jag saknar också alibi. Jag var 8 år gammal och sov. Pappa körde taxi på natten och har varit inne i city tidigare innan MOP och mamma jobbade på Tre Backar på Tegnérgatan, samma restaurang som Lars Jeppsson var på och lämnade. Grannen brukade titta till mig. Men inte jag heller har ett vattentätt alibi från ca 23:00 och framåt. Förstår du vad jag menar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Jag har läst dina spekulationer kring vad som hände. Har inte sett tillstymmelse till bevis och för mig är indicierna mot SE tyngre.
I framtiden kommer du själv att skratta åt din idiotiska övertygelse. Sen när samhället och systemet byter gärningsman igen så kommer du köpa det också på din ålders höst. Säg så där runt 2030-2040.
Det är inte upp till mig att egentligen bevisa någons oskuld. Det är upp till samhället och systemet att bevisa någons skuld. Det har aldrig funnits några som helst bevis på någons skuld i Palmemordet. Däremot, som sagt, så finns det smulor på golvet som visar på oskuld i alla fall som tagits upp i PU.