2021-01-17, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Lyssnat på rättegången. Ytterligare ett klockrent exempel på hur sinnesförvirrade ”transpersoner” är. Hur kommer det sig att ingen vågar prata om transsexualitet i paritet med psykisk ohälsa? Det är ju för fan i den högen man får börja gräva, då hade pojkens föräldrar levt idag.

Istället väljer man att spela med som att det vore hur naturligt som helst att ”födas i fel kropp”, och kallar dem för deras pseudonamn, benämner han som hon osv.

Varför ge legitimitet åt en psykisk sjukdom? Ska vi låtsas att vi hör de schizofrenas röster också? Uppmuntra deprimerade till självmord? Hoppa då, då blir allt svart och du slipper ångesten.

Transsexualitet ÄR produkten av en sjukdom och ska behandlas som det också.
Varför skulle de annars vara överrepresenterade som grupp när det kommer till självmord? För att samhället inte accepterar dem?
Jag är helt enig om det du skriver. Det är förfärligt hur det är. Dessa människor opererar sig fördärvade och samhället hejjar på genom att vara så toleranta enablare. 5 år efter operationen är 50% döda i självmord och var är enablarna då? Då hejjar de på något annat elände.
Citera
2021-01-17, 11:30
Medlem
DevinMarillins avatar
Ännu en psykstörd man som hamnar i statistiken som kvinna. Han kommer dessutom att få sitta på en avdelning som är blandat kvinnor och män även om han bedöms olämplig att vara runt kvinnor, allt annat vore ju kränkande.
Citera
2021-01-17, 12:17
Medlem
DevinMarillins avatar
"Dotter" tolkar jag mer som en sugar baby eller ickebiologisk dotter. Det borde stå son eller transidentifierande son i rubriken.
Citera
2021-01-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevinMarillin
"Dotter" tolkar jag mer som en sugar baby eller ickebiologisk dotter. Det borde stå son eller transidentifierande son i rubriken.

Personlingen tycker jag "curlad ungjävlel" är bättre..
Citera
2021-01-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Transsexualitet ÄR produkten av en sjukdom och ska behandlas som det också.

Transsexualism och könsidentitetsstörning finns redan som diagnoser i sjukvården och behandlas enligt vetenskap och beprövad erfarenhet.
Citera
2021-01-26, 11:48
Medlem
är det något jag har fått för mig eller fanns det en video /film av Mikael på ica under mord natten/kvällen.. jag letat i tråden men hittar den inte.

kanske länken var i fup;en?
Citera
2021-01-26, 12:10
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
är det något jag har fått för mig eller fanns det en video /film av Mikael på ica under mord natten/kvällen.. jag letat i tråden men hittar den inte.

Det var stillbilder i alla fall i FUP från Icas övervakningskameror.
Film är jag inte lika säker på om det var med.
Citera
2021-01-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco

Vill minnas att en film om GM:s vistelse inne i affären visades i tingsrätten första rättegångsdagens förmiddag.
Citera
2021-01-26, 20:07
Medlem
Köper inte transfobernas snack om att hon dödade dem utan anledning, ligger säkert massa skit såsom misshandel, fysisk och psykisk sådan och våldtäkt bakom vilket gav PTSD, drogerna utlöste säkert lite utav det också. Det finns faktiskt föräldrar som är vidriga mot sina barn, även om det är extremt sälsynt.

Rättfärdigar inte denna personens handlingar överhuvudtaget men jag anser att man inte ska dömma innan man vet något. H*n borde givetvis ha polisanmält eller hämnats på annat sätt, men psykisk sjukdom samt missbruk gör det svårare för en person att tänka logiskt, speciellt i utsatta situationer. Ändå är det en rätt sjuk handling.

Sedan tror jag att det inte är så enkelt som att de transexuella har vanföreställningar om att de är motsatt kön, tänker att de föds med(eller får senare) mer hormoner utav motsatt kön. Precis som homosexuellas hjärnor är mer som en kvinnas när det gäller den delen som kontrollerar sexuella begär, finns studier och vetenskap som bevisar detta. Inte har man lyckats "omvandla" en homosexuell till straight ännu. De som tror något sådant är alltid bisexuella, bara att de upptäckt det senare, samma med de som är straighta och dras till samma kön efter ett tag.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-01-26 kl. 20:09.
Citera
2021-01-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatgirldahmer
Här är hela fup;en! :3

https://forumfiles.com/x1O4X2L9oe/Sk..._version_1_pdf

https://forumfiles.com/R0NeX9Lco6/Sk..._version_1_pdf

https://forumfiles.com/T3NcXaL9o5/Sk..._version_1_pdf

https://forumfiles.com/hfO6X6L7oc/Sk..._Aktbil_71_pdf

Länkarna är döda, finns det möjlighet att få dem uppdaterade?
Citera
2021-01-27, 13:11
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madammagica
Länkarna är döda, finns det möjlighet att få dem uppdaterade?

Vet inte om det är allt, men 875 sidors PDF ligger här.
https://www.docdroid.net/ovzNH9n/ska...-version-1-pdf
Citera
2021-01-27, 13:54
Medlem
DevinMarillins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Köper inte transfobernas snack om att hon dödade dem utan anledning, ligger säkert massa skit såsom misshandel, fysisk och psykisk sådan och våldtäkt bakom vilket gav PTSD, drogerna utlöste säkert lite utav det också. Det finns faktiskt föräldrar som är vidriga mot sina barn, även om det är extremt sälsynt.

Rättfärdigar inte denna personens handlingar överhuvudtaget men jag anser att man inte ska dömma innan man vet något. H*n borde givetvis ha polisanmält eller hämnats på annat sätt, men psykisk sjukdom samt missbruk gör det svårare för en person att tänka logiskt, speciellt i utsatta situationer. Ändå är det en rätt sjuk handling.

Sedan tror jag att det inte är så enkelt som att de transexuella har vanföreställningar om att de är motsatt kön, tänker att de föds med(eller får senare) mer hormoner utav motsatt kön. Precis som homosexuellas hjärnor är mer som en kvinnas när det gäller den delen som kontrollerar sexuella begär, finns studier och vetenskap som bevisar detta. Inte har man lyckats "omvandla" en homosexuell till straight ännu. De som tror något sådant är alltid bisexuella, bara att de upptäckt det senare, samma med de som är straighta och dras till samma kön efter ett tag.

Vidrig du är som smutskastar offren. Ja, det händer absolut att föräldrar förgriper sig på sina barn. I detta fall finns det dock ingenting som tyder på det. Mikael har flera syskon som alla verkar vara hyggliga medborgare. Ingen av dem har vittnat om våld och övergrepp. Det är inte troligt att endast Mikael skulle ha utsatts för sexuella övergrepp av föräldrar som bevisligen varit oerhört engagerade i honom, försökt få iväg honom till skolan, försörjt honom etc trots rädsla för honom. Mikael är en lättkränkt autist, bortskämd och empatistörd, tycker synd om sig själv och drar sig inte för att för att döda andra när han upplever en oförrätt. Hoppas att det aset får sitta länga.

Det finns forskning som visar att homosexuellas hjärnor påminner om den generella hjärnan hos det motsatta könet. Det finns ingenting som tyder på att heterosexuella transpersoners hjärnor påminner om den generella hjärnan hos motsatt kön. Detta spelar ingen roll eftersom kön inte definieras av hjärnor eller personlighet. Kön definieras av en sry-genen. Har man en fungerande sry-gen så är man en man, har man det inte så är man en kvinna. Därmed inte sagt att transpersoner måste leva med vanföreställningar, det finns gott om transpersoner som lever i verkligheten. Och självklart ska alla människor få leva i enlighet med den könsroll som passar en bäst. Det förändrar dock inte kön. Och det är ingen hemlighet att trans korrelerar med andra mentalsjukdomar och neuropsykiatriska diagnoser, t.ex lider de väldigt ofta av autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in