Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-26, 02:06
  #3601
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det svänger fort nu:

The "key plank of ensuring the future will be 'Made in America,'" says
@POTUS "We're going to use taxpayers' money to rebuild America."

"Buy American' executive order being signed by Biden " för en liten stund sedan.
President Biden to Sign Executive Order Strengthening Buy American Provisions, Ensuring Future of America is Made in America by All of America’s Workers
https://www.whitehouse.gov/briefing-...ricas-workers/

Låter väldigt likt... MAGA

Trump var aldrig så antiglobalistisk som folk tror. Globalisterna vill sätta press på Kina för att Kina inte öppnar upp mer för utländskt ägande. Globalisterna gnällde aldrig över Trumps anti-Kina politik och inte heller gnällde Googles Bolshevik Brin över att Googles Android blev förbjudet i Kina. Allt enligt globalisternas plan. Det började med Trump med Biden fortsätter.
Citera
2021-01-26, 11:07
  #3602
Avstängd
wwrs avatar
Biden byter ut Jackson på $20-sedeln mot Tubman, kvinnlig svart anti-slavaktivist från 1800-talet. Obama försökte också göra bytet men kom på det "för sent" innan Trump tog över.
https://amp.theguardian.com/us-news/...20-dollar-bill

Det blir väl första som inte är president eller "founding father" (eller vit eller man)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-26 kl. 11:12.
Citera
2021-01-26, 12:13
  #3603
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Han beslutade ju om munskyddskrav på federal mark? Skulle inte munskydd vara lösningen menar du? :P

Tror heller inte att Corona tramset är prioritetrat längre. Du skall se att det blir krig mot något litet land som ingen bryr sig om inom ett par veckor. Det är sådant som Biden prioriterar. Det gäller att tömma bomb&missil lagren så att det går att låta sig bli mutat för att beställa nya Härligt med mer normaliserad politik efter clownen Trump :P

Och han och hans klarar inte ens av att följa det själv...vi alla vet att Trump hade blivit så jävla uthängd av msm om det hade varit han. Pressekreteraren är ju ett jävla skämt också...
https://youtu.be/PJS1FZbHiDU
Citera
2021-01-26, 12:17
  #3604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Biden byter ut Jackson på $20-sedeln mot Tubman, kvinnlig svart anti-slavaktivist från 1800-talet. Obama försökte också göra bytet men kom på det "för sent" innan Trump tog över.
https://amp.theguardian.com/us-news/...20-dollar-bill

Det blir väl första som inte är president eller "founding father" (eller vit eller man)
Biden byter ut?
Detta bestämdes i April 2016, men jag skulle ändå inte säga att "Trump byter ut". Tror du seriöst att Biden bara sådär själv kan bestämma vem som ska vara på vilken sedel på kort varsel?
https://en.wikipedia.org/wiki/United...ty-dollar_bill
Citera
2021-01-26, 12:21
  #3605
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Biden byter ut?
Detta bestämdes i April 2016, men jag skulle ändå inte säga att "Trump byter ut". Tror du seriöst att Biden bara sådär själv kan bestämma vem som ska vara på vilken sedel på kort varsel?
https://en.wikipedia.org/wiki/United...ty-dollar_bill
Nu tycker jag du märker ord. Obama ville placera damen där men kom på det för sent. Trump ville annorlunda. Nu återgår Biden inte oväntat till sin tidigare chefs plan.

Jag har inte satt mig in i processen. Varför fick Obama tummen ur så sent?

Om Biden nu vill göra detta. Varför kallas det en plan. Varför kan han inte bara besluta det. Jag har inte hunnit läsa om det.

Edit
Tog bort en mening om Trump.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-26 kl. 12:30.
Citera
2021-01-26, 12:40
  #3606
Avstängd
wwrs avatar
Jag kollade bara snabbt på Wiki-sidan. Men jag fick intrycket att Tubman var allmänt erkänd som kvinnlig kandidat. Jag tror även Biden har beslutet i sin hand.

Jag har inte alls följt detta. Men jag frågar mig om det inte är "det vanliga", dvs en massa progressivt snack som publiceras i t.ex europeiska media som The Guardian. Men sedan blir det stopp i Senaten eller liknande.

Men vi européer får tidningarnas bild. Vi byter ut Gustav Vasa mot Selma Lagerlöf (eller hur det var) och tappar våra nationella symboler eftersom vi tror att amrisarna gör samma sak.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-26 kl. 12:47.
Citera
2021-01-26, 12:52
  #3607
Medlem
humanlifes avatar
Det verkar som de flesta här gillar uppmaningen till amerikanerna att köpa amerikanskt, eller så har jag läst för lite. Men jag tycker också att det är förnuftigt.

Så då har tydligen även demokraterna kommit fram till att utflyttningen av företag och de långa varutransporterna medför många problem, arbetslöshet i hemlandet och klimatproblem bl a.
Kommer EU att följa efter, tro?
Citera
2021-01-26, 13:10
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu tycker jag du märker ord. Obama ville placera damen där men kom på det för sent. Trump ville annorlunda. Nu återgår Biden inte oväntat till sin tidigare chefs plan.

Jag har inte satt mig in i processen. Varför fick Obama tummen ur så sent?

Om Biden nu vill göra detta. Varför kallas det en plan. Varför kan han inte bara besluta det. Jag har inte hunnit läsa om det.

Edit
Tog bort en mening om Trump.
Menade inte specifikt att det var Trumps idé, för att lyfta fram en framstående svart kvinna vet vi ju att han inte skulle ansvara för. Men på inlägget lät det som att det var Bidens idé, vilket det inte var.
Behövs väl en plan för att det är en rätt stor procedur när en så stor mängd sedlar ska ordnar I guess. Är ju ett cashland.
Tror att det skulle återgått till planen oavsett vilken demokrat som tog makten. Eventuellt även en del republikaner.
Citera
2021-01-26, 13:15
  #3609
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Menade inte specifikt att det var Trumps idé, för att lyfta fram en framstående svart kvinna vet vi ju att han inte skulle ansvara för. Men på inlägget lät det som att det var Bidens idé, vilket det inte var.
Behövs väl en plan för att det är en rätt stor procedur när en så stor mängd sedlar ska ordnar I guess. Är ju ett cashland.
Tror att det skulle återgått till planen oavsett vilken demokrat som tog makten. Eventuellt även en del republikaner.
Jag tror det kan vara "det vanliga". En massa progressivt snack från Demokraterna. Våra tidningar förmedlar det och vi faller i den progressiva fällan. Men amrisarna genomför kanske inte förslaget. Det är ganska radikalt med en svart kvinna på den vanliga sedeln.

Biden verkar ha beslutet i sin hand är mitt intryck. Men han vågar inte stå på sig.
Citera
2021-01-26, 13:17
  #3610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror det kan vara "det vanliga". En massa progressivt snack från Demokraterna. Våra tidningar förmedlar det och vi faller i den progressiva fällan. Men amrisarna genomför kanske inte förslaget. Det är ganska radikalt med en svart kvinna på den vanliga sedeln.

Biden verkar har beslutet i sin hand är mitt intryck. Men han vågar inte stå på sig.
Radikalt? Nån jäkla jämställdhet inom representation skadar ju inte om man nån gång ska nå jämställdhet i samhället. Att det av många upplevs som radikalt pekar ju på ett väldigt stort problem.
Citera
2021-01-26, 13:24
  #3611
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Radikalt? Nån jäkla jämställdhet inom representation skadar ju inte om man nån gång ska nå jämställdhet i samhället. Att det av många upplevs som radikalt pekar ju på ett väldigt stort problem.
Det är en sak. Men tidigare finns bara vita gubbar som varit presidenter eller founding fathers. Att då sätta dit en svart kvinna skulle de konservativa amerikanerna uppfatta som radikalt.

Ville Biden göra detta skulle han ju säga som med Paris-avtalet. "Nu verkar jag för detta från dag ett."

Men Biden har fegat ur och tidningarna skriver att han "återuppväcker en plan".
Citat:
Biden administration revives plan to put Harriet Tubman on $20 bill

Vi som är mer konservativa uppfattar ofta detta som "progressivt snack". Man skriver lite om det och kryper ofta sedan ur det.

Det behövs ingen plan. Man har funderat på detta sedan 2016.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-26 kl. 13:27.
Citera
2021-01-26, 13:26
  #3612
Medlem
100tearss avatar
https://www.defense.gov/Newsroom/Rel...r-assignments/

Michel Flynns bror nominerad. Tror inte det har gjorts av underlivsporslinet själv Militären har makten i USA just nu och kommer ha detta till mitten av mars då tribunalerna är klara och en ny president träder fram.

Det blir bara bättre och bättre!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback