2021-01-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagserdigjustnu
Varför kom inte Tolstoy till törpet?
Dag, Nagelteknologen, Barpianisten, fotbollsspelaren och Törpet på torpet hade blivit bra TV.
Citera
2021-01-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Känns som en halv-tråkig utveckling.

Dag verkar vara en allmänt keff person men han hade iaf kunnat skapa lite drama. Nu åkte han ur och de lär troligen bli mer harmoniskt i lägret.

Känslan är dock att Dag typ ville leave, han verkade inte direkt trivas på Farmen.

Lite samma med Lilly. Verkar störa sig på allt och alla och kommer nu alltså vara på torpet.

Hade Dag och Lilly varit på Farmen så hade de kunnat bli lite mer konfliktfyllt. Fan.

Torpet är ju helt värdelöst ur underhållningssynpunkt, deprimerade deltagare som inte gör något av värde. Handlar ju bara om att produktionen får lättare att styra utgången. Bättre om deltagarna fick vara inne på farmen och gå varandra på nerverna, men istället får de spendera halva sommaren på "torpet", till ingen nytta.
Senast redigerad av Kiplagat 2021-01-24 kl. 23:24.
Citera
2021-01-24, 23:10
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Dag, Nagelteknologen, Barpianisten, fotbollsspelaren och Törpet på torpet hade blivit bra TV.

Han längtade väl hem till lgh på östermalm för mkt. Utflykten var inte rolig längre.
Citera
2021-01-24, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Lite egendomligt att så många här är så sensationslystna och intrigsökande.
Det intressantaste är väl ändå hur deltagarna löser sina uppgifter och hur de klarar av livet på farmen.
Någon har lite fördel inom ett visst område och någon inom ett annat. Naturligtvis ska de utnyttja detta på bästa sätt för att få sina belöningar.

Angående veden tyckte även jag att av det vi sett såg ut att vara för lite. Det finns väl fortfarande tid att fylla på lite. Jag har inte sett varje minut av programmen så jag vet inte hur det blev med möjligheten att rotera veduttaget. Det visar sig väl när Vincent ska bedöma deras insatser.

En annan sak jag inte förstår är varför det här anses så viktigt att kommentera deltagarnas utseende. Utseendet har inte det minsta att göra med hur de fungerar på farmen.

Och varför ska det hittas på smek/öknamn på deltagarna? Alla har ett namn sedan första början. Varför inte använda detta? Det blir bara förvirrande att hålla reda på vem ni menar när olika människor använder olika namn på samma farmendeltagare.
Fast det är inte så man vinner tävlingen. För det är en tävling. Man måste vara skicklig i det sociala spelet och kunna förutse och styra spelat i en optimal riktning för sig själv. Om du bara vill se en bondgård utan tävlingsinslag finns program för det.

Smeknamn/öknamn är kul. För det anspelar på en egenskap eller händelse som personen gör sig känd för. Typ "Törpet". En profil får ett smeknamn/öknamn.
Citera
2021-01-24, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tror faktiskt han bara ville hem och fann en säker väg ut, utan att behöva säga det skamfyllda ”jag trivs inte här, jag längtar hem” och därmed erhålla looser-stämpeln.
Han är ju tillräckligt klyftig för att göra sin entré ut ur Farmen så ärofylld som möjligt. Allt han yttrade var teater 100%
Exakt, Dag ville hem och hittade ett bra sätt att fixa det utan att behöva skämmas. Sen tror jag att han gillade Daniel och ansåg att han ska vinna Farmen, och tyckte därför att Daniel var den som skulle få en amulett. Så amuletten var en gåva från Dag, liksom att storbonderollen var en gåva för då får Daniel styra en vecka.

Ska bli intressant att se vem Daniel väljer till gårdsfru, jag tror det blir en tjej pga att Erik sa till Linnea "Nu blir det skedande i storbondestugan!". Är det Jennifer eller är det flygvärdinnan, tro? Eller var det en ironisk kommentar för att han tog Henrik?

Märkligt att Dag inte fick komma till Torpet. Innebär det att alla som förlorar i Tinget åker ut? Varför fick då de två första som åkte ut en ny chans på Torpet? Konstigt upplägg.
Citera
2021-01-24, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej inte gnällig- hon är en sannings-sägare- och det gillas inte när hon -Lily säger sanningar.
Dag och Lily är två som kör med raka puckar.
Heja Lily.Vila ut på Torpet.Hoppas hon blir kvar länge..
Hon lär sig hela tiden nya färdigheter, du vet Rom byggdes inte på en dag.
Hon var gnällig när hon satt och ältande om kycklingarna. Selle fick välja, end of story. Varför sitta och älta det i all oändlighet i efterhand? Jag tycker hon sprider negativitet och hon verkar inte särskilt uppskattad i gruppen. Jag kan tänka mig att det hettar till på Torpet, Lily är nog inte Helenas "köpp te".
Citera
2021-01-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast det är inte så man vinner tävlingen. För det är en tävling. Man måste vara skicklig i det sociala spelet och kunna förutse och styra spelat i en optimal riktning för sig själv. Om du bara vill se en bondgård utan tävlingsinslag finns program för det.

Smeknamn/öknamn är kul. För det anspelar på en egenskap eller händelse som personen gör sig känd för. Typ "Törpet". En profil får ett smeknamn/öknamn.
Du kan så klart tänka,planera, och rävspela såsom den där-master-mind mannen, och även förra årets norrlänning hade sitt sociala pussel uttänkt-
lyckades dessa ...

i slutänden gäller det att vara psykisk stark och vinna tävlingarna.
Att tro man vinner genom att ingå i pakter och alliera sig med några -och utse de andra deltagarna till fiender är däremot ingen väg till framgång eller till målet/vinsten.
Men du kanske menade något helt annat-när du skrev om skicklighet i sociala spelet..
kanske menade du bara att det gäller att bete sig som en kameleont?
Anpassningsbar/ följsamt-foglig?
Senast redigerad av moshes 2021-01-25 kl. 00:53.
Citera
2021-01-25, 01:16
Medlem
zannazezzs avatar
Åh nej dom två bästa är borta! Kunde inte Dag också få åka till torpet?
Usch för Mary, falsk och har läskiga ögon som inte kan vara stilla.
Citera
2021-01-25, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ni som ogillar konflikter - varför ens kolla på en dokusåpa? Vill man se människor stormtrivas på en farm finns alltid Mandelmanns gård.
Du och jag har inte samma uppfattning om konflikter, kanske?
självklart uppstår det små dispyter och diskussioner när främmande mänskor ska bo tillsammans och dela begränsat ytrymme med varandra.
Antar någon blir sur över någons uppträdande och säger sin mening,

och den andre förstår och försöker ändra på det som stört den andre.
Sådant måste ske hela tiden tänker jag. Små konflikter som reds ut mellan de berörda,lugnt och sansat.
Så sköter normala vuxna kontakten med andra individer.
Likadant borde det vara på Farmen.
Normala mänskor ger kritik och motparten t,ar till sig kritiken, och allt sköts som det ska.
Att gå i taket och gapa och skrika,kasta gröt,skrämmas med döda djurkroppar,
hota och vara oförskämd är inte en konflikt utan bara bevis på att den mänska
som uppträder så överdrivet inte är i normalt tillstånd eller i balans..

en sådan person borde inte få delta i ett familje program som Farmen..
Citera
2021-01-25, 02:02
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
looser-stämpeln.

Värst loser är ju ändå den som inte kan engelska.
Citera
2021-01-25, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Märkligt att Dag inte fick komma till Torpet. Innebär det att alla som förlorar i Tinget åker ut? Varför fick då de två första som åkte ut en ny chans på Torpet? Konstigt upplägg.

Därför att Torpet var obemannat från början. Två jokrar och två från Farmens ting var första tillskotten. Syliane stack hem och ersätts med Lilly då Dag antagligen sagt ifrån vidare deltagande.

Strömmen till och från Torpet går annars via gårdskampen.
Senast redigerad av bohonos 2021-01-25 kl. 03:58.
Citera
2021-01-25, 05:25
Avslutad
Har aldrig hatat en deltagaren som jag gör med Mary! Så genomvidrig , hon får inte vinna snälla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in