2021-01-21, 22:12
Medlem
Måste väl vara 104,5 dag skulle jag säga.
Citera
2021-01-21, 22:20
Medlem
fethorunges avatar
Äsch, det spelar ingen roll.

Det är bara att singla slant, 50% att det slutar i skilsmässa ändå.
Citera
2021-01-21, 22:37
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Jag undrar hur länge brukar man vara tillsmmanns innan man flyttar ihop med sin partner. är 26 år. Vad är det normala nuförtiden?

Vill du ha ett bra råd, 1-2 år.

Men du har inget val. Du kommer få lära dig det på egen hand.
Citera
2021-01-21, 22:51
Medlem
Citat:
Hej! Jag undrar hur länge brukar man vara tillsmmanns innan man flyttar ihop med sin partner. är 26 år. Vad är det normala nuförtiden?

Det finns ju inga mallar för detta!

Hur länge har ni varit ihop?
Citera
2021-01-21, 23:44
Medlem
Finns ju folk som blir gravida efter att kännt snubben i 3månader. Så borde man inte vara rädd att flytta ihop ännu tidigare. 😂 Fyfan vad människor är vridna idag. Va bättre förr.
Citera
2021-01-21, 23:55
Medlem
Man flyttar inte ihop på det sättet, man låter henne flytta in. Har man en gång skilt sig eller separerat vet man hur jobbigt detta kan bli om man är man. Hur mycket man blir av med, hur mycket mer hon kan roffa åt sig än dig. Hur du alltid går förlorande ur något sådant. Så även om ni räknar lägenheten som er, så skall den alltid vara din egentligen.

Hon får gärna inreda den, måla om (läs: bestämma att du målar om) och känna sig hur hemma som helst, känna att det här är ert hem. (Men egentligen skall det vara ditt.)
Citera
2021-01-22, 18:15
Medlem
Roidberts avatar
Om du är man rekommenderar jag dig att se till att det är du som står på bostaden om du vill bo tillsammans med kvinnan. Man hamnar i en väldig sårbar position annars. Hon kan vara otrogen och bete sig som en djävul, och du kanske måste stå ut med det för att inte riskera att hamna på gatan. Kan även göra det svårt att uppfostra henne om hon är allmänt olydig, även om det inte hunnit bli allvarligt.
Citera
2021-01-23, 00:02
Medlem
Citat:
Flytta för fan inte ihop med en tjej det är slutet för dej
Citera
2021-01-23, 17:37
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Var tillsammans två år innan vi flyttade ihop.
Har bott ihop i 14 år.
Citera
2021-01-23, 19:13
Medlem
Jag bodde nästan gratis med låg avgift och min sambo betalade flera tusen i mån för en 18 kvadrat studentlägenhet. Hon flyttade hem till mig mer eller mindre dag 1 och sade upp kontraktet efter 6 månader på sin bostad.

Det var 15 år sedan i år
Citera
2021-01-23, 19:22
Medlem
Farbror Fazers avatar
Vissa gör det efter 6 mån, utan att ha känt personen sedan tidigare utan träffats 6 mån innan. Det tycker jag är ganska sjukt, man lär inte känna en person på 6 mån än mindre kunna avgöra om det funkar att leva permanent med den. Men som sagt vissa gör det. Och väldigt många får krångla jävel i efterhand med ny bostad/flytt och allt som hör till när det inte funkar längre.

Jag hade nog inte flyttat ihop med någon om jag inte känt personen i 2-3 år minst i alla fall. Förstår att folk typ stressar för att "de måste bo någonstans som inte är hemma hos föräldrarna" eller vad det nu kan vara men jag har mitt boende och situation så jag kan köra på som vanligt, finns ingen som helst anledning att flytta ihop förutom att just vilja bo tillsammans med den personen för mig. Många flytt-flyr ju till sina partners så fort det går för att "ha någonstans"
Citera
2021-01-25, 21:13
Medlem
Jag skulle säga åtminstone 1-2 år, först då har du en någorlunda bra bild över vem personen verkligen är, dåliga vanor o liknande och konflikter som dyker upp i alla relationer förr eller senare, i början visas alltid den bästa sidan upp.
I dag med bostadsbristen är det också en större risk att flytta ihop med någon, så det gäller att vara säker när man låter någon flytta in. Är kanske annorlunda om ni båda bor hemma fortfarande, men handlar det om att ena parten ska flytta in hos den andra eller att du\ni ska säga upp era lägenheter och flytta in i en ny (och göra er av med era köpoäng) så gäller det att vara säker på att relationen kommer hålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in