2021-01-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Många gånger. Men det har varit på skämt. I min värld är man en jävla råtta om man på riktigt anser att det är ok att grabba tag i nån annans fitta utan dennes tillåtelse. Då ska man inte ha makt. Man ska ha stryk.

Trump sa det i negativ bemärkelse, att man kan göra sånt pga man är rik. Ni tycker mao lika om ämnet men en utav er behöver ta sitt TDS-piller.

Folk som hatar trump har överskott på östrogen, det är jag övertygad om.
Citera
2021-01-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Du verkar inte särskilt insatt i hur media sätter rubriker. En rubrik är ofta överdriven och är till för att locka. Det verkar som att du enbart läste rubriken?

Från länken du postade: Like the flu IN THE SENSE THAT IT WILL DISSAPEAR WHEN IT GETS WARMER.

CDC sa samma sak: https://www.cnbc.com/2020/02/25/cdc-hopes-the-coronavirus-outbreak-is-seasonal-like-the-flu-and-subsides-in-the-summer.html

Och smittan såg ut att sjunka på sommaren. Så att oj, wow, shit vilken EXPOSÉ av Trump du måste gjort! Han mörkläggde verkligen Corona, då antar jag att CDC mörkläggde Corona också då? Dom sa ju samma sak.

Lever du ditt liv efter rubriker? Läser du aldrig själva innehållet? Spelar du dum eller vad är felet i huvudet på dig?

Och Woodward tapes är inte en referens eller bevis på mörkläggning. Posta hela konversationen med woodward så får du se själv, han sa specifikt till Woodward att han spelade ner viruset för att INTE ORSAKA PANIK. Han sa inte att han spelade ner viruset för att DÖLJA viruset. återigen är det 2 helt olika saker. Sluta prata som om att vi är på samma kapitel här. Jag håller inte med dig det allra minsta, faktum är att du äcklar mig.

Det hela verkar till att börja med hur vi tolkar ordet "mörka".
Det är för mig ett ord man kan använda även om man INTE har brottsliga intentioner.

Så man kan mörka - även om man gör det för att inte orsaka panik.
Enligt min mening då.

Nästa steg - om vi går vidare från det, varför tycker du att det är en ok ursäkt att inte orsaka panik?
Gör du det?

Det var alltså ett dödligt virus som Trump menade att han inte kunde presentera information om utan att orsaka panik. Försvarar du det resonemanget?
Borde inte en världsledare klara av att leda sitt folk rätt?

Faktum kvarstår nu, med en mer korrekt information hade förmodligen tusentals blivit räddade.
Än idag är det personer som har kvar en bild av att Corona är som influensan. Att det är en bluff, de läser en CDC rapport att 6% av dödsfallen hade bara Covid som dödsorsak. De bygger vidare på sin felaktiga värdering av fakta - grundad där i februari av Trump.
Citera
2021-01-23, 10:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Trump sa det i negativ bemärkelse, att man kan göra sånt pga man är rik. Ni tycker mao lika om ämnet men en utav er behöver ta sitt TDS-piller.

Jag skulle inte säga att jag hatar Trump. Jag hatar inte någon. Men jag skulle inte vilja ha honom som ledare i landet där jag bor.
Citera
2021-01-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

Jag har inte skrivit detta . Vet inte varför du citerar mig?
Helst vill jag att du inte skriver alls. Men om du ska göra det så ber jag dig citera pinnpelle88 istället för mig

Du är uppenbarligen för korkad för att fatta att det blev fel i citeringen.
Citera
2021-01-23, 10:28
Medlem
Citat:
Jag skulle inte säga att jag hatar Trump. Jag hatar inte någon. Men jag skulle inte vilja ha honom som ledare i landet där jag bor.

Ok, då vet jag.

Vad svarar du på att du hade fel i din grundtes att han tyckte det var positivt att ta kvinnor(horor och strippor) på fittan?
Citera
2021-01-23, 10:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag håller med om att det fria ordet är oerhört viktigt i väst. Det är därför twitters beteende när de censurerar och blockerar allt de inte håller med om oerhört farligt.

Fast det är en svår balansgång där. Å ena sidan vill vi inte att Islamska Staten skall kunna sitta och värva medlemmar via Twitter, samtidigt som vi gärna vill värna om vår totala yttrandefrihet.

"First they came for the islamists, but you didn't protest because you weren't an islamist.
Then they came for You..."

Uråldriga visdomsord som är dagsaktuella.

Högerns största misstag i denna censurhärva är således att den inte högljutt och resolut gick ut och hårdnackat försvarade Islamska Statens rätt att få vara på Twitter.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-01-23 kl. 10:56.
Citera
2021-01-23, 10:34
Medlem
Citat:

LOL - detta är kul Så du menar att Trump tog upp det för att visa hur dumt det är att rika kan göra fel saker?

Hur får du det till att det var " i negativ bemärkelse"

Trump: "I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Bush: Whatever you want.

Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything."
Citera
2021-01-23, 10:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ok, då vet jag.

Vad svarar du på att du hade fel i din grundtes att han tyckte det var positivt att ta kvinnor(horor och strippor) på fittan?

Så han har aldrig sagt att man kan grabba tag i brudars fittor om man känner för det?
Citera
2021-01-23, 11:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Så han har aldrig sagt att man kan grabba tag i brudars fittor om man känner för det?

Det har han sagt, och klippen är bara en sekunds sökning bort. Vid samma tillfälle sa han att han kunde kyssa dem när han ville, och att han kunde göra detta för att han var mäktig och känd.
Citera
2021-01-23, 11:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det har han sagt, och klippen är bara en sekunds sökning bort. Vid samma tillfälle sa han att han kunde kyssa dem när han ville, och att han kunde göra detta för att han var mäktig och känd.

Jag vet det. Men jag undrar om Lardrose har hört detta klipp. Eller så har han det och säger: ”det är ju på skämt ju”!
Citera
2021-01-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det är en svår balansgång där. Å ena sidan vill vi inte att Islamska Staten skall kunna sitta och värva medlemmar via Twitter, samtidigt som vi gärna vill värna om vår totala yttrandefrihet.

"First they came for the islamists, but you didn't protest because you weren't an islamist.
Then they came for You..."

Uråldriga visdomsord som är dagsaktuella.

Högerns största misstag i denna censurhärva är således att den inte högljutt och resolut gick ut och hårdnackat försvarade Islamska Statens rätt att få vara på Twitter.
Vad snackar du om? Jag är höger och jag har försvarat alla människors rätt att yttra sin åsikt, oavsett om det gäller islamister, nazister eller kommunister!

... Dock! Ingen har pratat om total yttrandefrihet. Ingen har vad jag sett hävdat att det ska vara tillåtet att uppvigla till brott, bryta mot sekretess eller anstifta till mord. Är det lagligt i USA att rekrytera till en terrororganisation? Nej, det är olagligt. Därför kan du inte likställa Trump och IS då Trump inte blivit klassificerad som en terrororganisation eller blivit dömd att ha gjort något olagligt. IS är en terrororganisation och således bedriver de en olaglig verksamhet när de rekryterar terrorister. Detta har vunnit laga kraft så skulle Twitter banna dem för att de rekryterat folk skulle det vara i linje med de lagar som finns. Trump blev inte bannad för att det funnits någon dom mot honom utan det skedde helt godtyckligt från Twitter, vilket också du borde fatta att det är problematiskt.

En mycket bättre liknelse eller fråga skulle vara varför högerpopulister inte gått emot Polen eller Ungern på grund av deras bristande yttrandefrihet. Det sänker deras trovärdighet i att framstå som yttrandefrihetens förkämpar. Vill du diskutera det har jag startat en tråd om det:
(FB) Varför tror folk att högerpopulister skulle vara några förkämpar för yttrandefrihet?

Med det sagt vill jag säga att jag absolut tycker att islamister ska ha rätt att yttra sig och sprida sina åsikter på internet om de vill. Är man feg ropar man på censur så fort man inte gillar något. Är man inte feg konfronterar man de åsikter man inte gillar.

Att högern som helhet, alltså alla till höger om det politiska spektrumet, inte skulle för yttrandefrihet är rent skitsnack. Och att vi inte skulle slåss för oliktänkandes rätt att yttra sig är helt fel!
Citera
2021-01-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL - detta är kul Så du menar att Trump tog upp det för att visa hur dumt det är att rika kan göra fel saker?

Hur får du det till att det var " i negativ bemärkelse"

Trump: "I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Bush: Whatever you want.

Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything."

Vänsteridioter och rikiga människor uppfattar uppenbarligen saker olika. Ni tar in omvärlden som tallrikskastande fruntimmer och läser in vad ni själv vill att han ska mena.

Läs dtta era hjärndöda våp: "when youre a star they let you do anything"

Han sa inte "I will do anything"

Fatta skillnaden.

Han är förvånad att dom horar ut sig pga hans status. Sen om han tycker det är trevligt hör inte ihop med det ni vill få det till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in