2021-01-22, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Medierna började väl skriva negativa saker om han innan han kallade dom fake news?

Hurdå menar du?
privatpersonen trump eller politikern trump?
Något speciellt du tänker på?

I min uppfattning så kallade han dem för enemy of the people och fake news, redan i 2015.
Citera
2021-01-22, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag undrar detsamma. Karln har ju inte gjort något farligt eller extremt. Men NPC-folk och de med TDS verkar tro att han hållt på som Hitler. Man får aldrig några vettiga exempel när man frågar heller, bar att de ogillar honom och hans personlighet. Själv älskar jag honom och hans personlighet. Han har varit en fantastisk president, 3´.6% arbetslöshet medan Obama sade att det är omöjligtatt få mindre än 7%. Hade inte kinaviruset kommit ahde han lätt blivit omvald.

Sa President Obama verkligen att arbetslösheten inte kan understiga 7% ?
Mer än jag visste.
Var god tala om var jag kan läsa detta exakta citat någonstans?
Citera
2021-01-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det omedelbara svaret på TS fråga är att den politik som Trumpen representerar, isolationism, stängda gränser, tullar aldrig för något gott med sig i det långa loppet. Det lägger en våt filt över allt vad ekonomisk utveckling heter vilket gör alla fattiga på längre sikt.

Detta räcker mer än väl för att arbeta för att bli av med Trump.

Men den verkliga orsaken är troligtvis mer grundläggande än bara ekonomin: Trumps framtoning och argumentation från Dag1 att invandrare är några sorts monstruösa våldtäktsmän som närmar sig i horder, att Washington bebos av korrupta politiker och styrs av media, big tech och ett globalistiskt nätverk. Detta är klassisk hatretorik som hämtad från upptakten till Tredje riket, och som sen kulminerade i stormningen av Kongressen den 6/1 i år. Det är krafter som om de får härja fritt riskerar att förstöra det USA vi har idag.

Hela södra usa är defacto Mexico.... men nej, ingen anstormning av illegala(eller legala) finns..... Move along nothing to see here.
Citera
2021-01-22, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du vet att Leslie Stahl är judinna va? Hon är insyltad med agendajudarna i Council on Foreign Relations, däribland George Soros. Att basera sin världsbild på en judes ord är bland det dummaste man kan göra i den här världen. Otaliga är de historiska personer som varnat oss för dem.

Jag lär mig alltid något nytt.

Vem av dessa två presidenter föredrar du??

President Donald Trump
eller
President Barack Obama?
Citera
2021-01-22, 19:17
Medlem
ZhongNanHais avatar
all kritik består av invektiv - trump är: rasist, sexist, idiot, farlig whatever. Finns ingen substans i varför. Media har berättat detta för fårskocken och behöver inte motivera varför. Fårskocken bräker ändå. I synnerhet här i sverige har folk inte en jävla aning om vad trump faktiskt gjort eller inte gjort. De har bara läst DN och sett på TV att trump är: ...
Svensk media rapar för övrigt bara upp det amerikanska mainstream-narrativet. Journalisterna själva har ingen som helst koll utan det är bara copy paste av amerikansk propaganda.
Citera
2021-01-22, 19:17
Medlem
Skullknights avatar
Diktatorer och wannabe-diktatorer som Trump är emot pressfrihet. Han försöker ständigt ge order till journalister om vad de ska skriva och inte skriva. När de inte lyder försöker han måla upp dem som folkets fiende.

Klassiska fascistfasoner som talar för sig själva.
Citera
2021-01-22, 19:19
Bannlyst
Citat:
Hela södra usa är defacto Mexico.... men nej, ingen anstormning av illegala(eller legala) finns..... Move along nothing to see here.

konservativa heritage foundation som backar trump (till viss del)
Även bipartiska Pew research foundations studie håller med.
https://www.pewresearch.org/hispanic/2015/11/19/more-mexicans-leaving-than-coming-to-the-u-s/

De menar att det lämnar fler mexikanska invandrare än vad det kommit in
Under de senaste 8 åren.
skälen ska vara den goda exportindustrin i Mexico längs med gränsstäderna, och automatisering i jordbruket som gör att de inte längre kan hitta välbetalda jobb i jämförelse med assembly plants längs med den mexikanska gränsen till USA.

Sen tycker jag att om Donald Trump menar allvar med att stoppa latinamerikansk migration till USA så borde han ha återkallat Reagans executive order som ger straffimunitet åt arbetsgivare i USA som lockar och anställer illegal arbetskraft.
Innan reagan var det straffbart med böter när man anställer illegala invandrare

här är ett podavsnitt där du kan höra mer om denna reform
https://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=128303672&t=1611339561594

trevlig helg
Citera
2021-01-22, 19:21
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Diktatorer och wannabe-diktatorer som Trump är emot pressfrihet. Han försöker ständigt ge order till journalister om vad de ska skriva och inte skriva. När de inte lyder försöker han måla upp dem som folkets fiende.

MSM är notoriskt vinklade och förljugna. Och folkets fiender. Så sent som idag kallade TV4 antifa-upploppsmakarna för högerextremister..
Citera
2021-01-22, 19:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Ja du, jag har varit i många platser i södra USA senaste 2-3 åren. Kalifornien (LA/San Diego) flertal gånger, Arizona och Texas också. Alla tre underbara platser med en smältdegel av amerikansk och Mexicansk kultur.

Som det alltid har varit.

San Diego. Smaka på den. Spanska, för den spanska munken Didacus of Alcalá som levde på 1400-talet.

Los Angeles. Spanska, för "änglarna".

Ett stort antal städer i södra Texas och Arizona har också spanska namn givetvis.

EDIT: Och Volvons totalt felaktiga påstående om Obama och arbetslösheten (rent "Trumpskt" i sin lögn) är det naturligtvis ingen Trumpare som svarar på överhuvudtaget, trots att det har debunkats av ett antal personer med källhänvisning.
Citera
2021-01-22, 19:44
Medlem
[quote=pinnpelle88|74401588]
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

95% av hans väljare är vita. Hans fiender är ett konglomerat av minoriteter som tvingar sig in, är arbetslösa och hatar vita och vill ta allt vita äger ifrån dem.

Kolla på valfri BLM/AFA kravall så ser du Bidens kärnväljare

Skämar du eller?

Det är 95% utav BLM och BLM som är vita. Kolla klipp från varenda demo. De enda negrer man ser på blm-demos är dem som lota mördar och våldtar.
Citera
2021-01-22, 19:47
Bannlyst
[quote=Llardrose|74412769]
Citat:

Skämar du eller?

Det är 95% utav BLM och BLM som är vita. Kolla klipp från varenda demo. De enda negrer man ser på blm-demos är dem som lota mördar och våldtar.

Jag har inte skrivit detta . Vet inte varför du citerar mig?
Helst vill jag att du inte skriver alls. Men om du ska göra det så ber jag dig citera pinnpelle88 istället för mig
Citera
2021-01-22, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight

Notera hur ingen bemöter dina anklagelser utan istället whataboutar om MSM.

Det kommer ifrån Alt-right playbook och kallas för "Never play defense"
https://www.youtube.com/watch?v=wmVkJvieaOA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in