Citat:
Fast så bråttom har han inte. När han stämplar ut är fortfarande oklart. Det kan vara allt från 21.19.00 till 21.20.59 som jag förstått det. Efter han stämplat ut går han till receptionen. Olofsson säger att de pratade om tre saker. Att han hade jobbat över för att bli klar med arbete innan han reser på semester. Vart han ska resa någonstans samt hur han ska ta sig hem och att efter de så småpratar de några minuter. Det är fullt möjligt att han är oskyldig men något gör han trots allt mellan 23:19 och 23:21
Om han inte hinner fram till mordplatsen så gör han något annat ?
Visst han kan prata med vakterna men han säger ju själv att han snabbar på för att inte missa tåget så vad gör han i dessa 2min ?
Om han inte hinner fram till mordplatsen så gör han något annat ?
Visst han kan prata med vakterna men han säger ju själv att han snabbar på för att inte missa tåget så vad gör han i dessa 2min ?
Jag tror inte att S.E. är gärningsmannen, men är fortfarande osäker på NÄR han kommer till korsningen Tunnelgatan/Sveavägen. Jeppson säger att när gärningsmannen passerat går han över på motsatt sida om Tunnelgatan för att se bättre upp mot trappen dit GM flytt. I så fall kan Jeppsson mycket väl vara den person S.E. säger sig se då han kommer till platsen. För Jeppsson står där en stund innan han springer efter. Detta kan stämma rent tidsmässigt då S.E. säger att han bara hört ETT skott - för ofta lutar jag åt att S.E. lämnar Skandiabyggnaden EXAKT i samma stund skott två avlossas.
Kan det till och med vara som så att han kommer dit så pass sent att Yvonne Nieminen redan kommit dit och han hör henne ge signalement på den hon mötte (utan att veta VART hon mötte GM) och att Stig då hör detta och ska springa efter poliserna? För just det här med att han ska springa efter poliserna p.g.a. signalementet är det enda som förbryllar mig i första förhöret med S.E.
[Edit]. Yvonne säger nämligen i vittnesförhöret att hon mötte Lars Jeppsson några trappsteg ner på Luntmakargatan och gick DIREKT till polisen och lämnade sitt vittnesmål. Jag tror S.E. hörde detta vittnesmål. Nieminen som för övrigt ALDRIG ser GMs ansikte. I media har det nästan blivit sanning att Nieminen sagt att han hade stålbågade glasögon. I själva verket säger hon tydligt i de första förhören att hon inte vet om han hade glasögon eller inte - för hon såg det inte.
Senast redigerad av Erik1974 2021-01-22 kl. 15:38.
Senast redigerad av Erik1974 2021-01-22 kl. 15:38.