Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Har Pernilla, Carola och Isabella enbart filtrerade ansiktsbilder? Vad sett så visar dom något som händer eller vad dom gör och inte som Anna enbart ett stort filtrerat nylle.
Jag kan inte bedöma om de är filtrerade eller inte. Men det är ju ingen av dem som visar upp sig utan timmar framför spegeln först. Jo, Pernilla hade en del rätt vardagliga bilder i myskläder typ.
Men poängen är ju att de gör saker. Lena PH har jag följt rätt länge för jag tycker hon är skön. Hon är visserligen en smula narcissistisk också, men det är väl de flesta artister. Det ligger kanske i sakens natur att man söker sig till den karriären om man gillar att synas. Men det krävs ingen större raketforskare för att inse att de här artisterna älskar vad de gör och att de lider av Coronan. Oavsett det så verkar de bli triggade av att göra saker för sin egen skull och älskar att dela det med sina fans. Det finns med andra ord en anledning till att det är intressant att följa dem. De är kreativa människor som gör något de älskar. Anna... är störd. Hon gör ingenting. Det är fine att inte göra något, men när hon ljuger om vad hon gör för att hålla uppe en fasad blir det lyteskomik. Hon är verkligen kejsaren utan kläder. Vi kan alla se att hon är naken, men i likhet mad andra narcissistiska diktatorer ser hon noga till att enbart omge sig med ja-sägare som inte törs säga ifrån. Hon påminner mer och mer om häxan i Knutby. Det är väl bara en tidsfråga innan kråkslottet förvandlas till en sekt.
Jag ser två framtida scenarier för kärringen. Det ena är att hon snart får ett riktigt psykbryt och går söner. Då blir hon inlagd och familjen kanske kan få bli friska i lugn och ro utan henne. Det andra är att hon snart blir religiös på riktigt. Tokreligiös. Antingen flyttar hon till Knutby och tar över efter Kristi Brud eller sitter hon på Sergels torg och spelar ABC blandat med Ovan där och i alla sin godhet delar ut kanelbullar till narkomanerna. (För er yngre läsare satt en Anna Book-tant vid namn Maria i många år på Sergels torg och spelade elorgel och sjöng om Jesus och delade ut bullar till knarkarna.)