Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-20, 14:21
  #265
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Vi har även en franskättad kung och jag har lika lite problem med det som att Armand representerar Sverige.

Båda är svenskar i mina ögon, och de har även inslag av andra delar av världen i sig. Precis som alla människor på denna planet.

Varför tror du förresten att OS inte blir av? Kanske utan publik vilket ju vore lite trist, men det ska mycket till för att OS i Tokyo 2021 inte ska bli av.
Men det är ju EU-agendan de proppar i oss för att vi inte skall göra revolution när de tog 400 miljarder av oss förra året. Det vore helt otänkbart att en rysk eller brittisk idrottsman hade fått samma mottagande på Idrottsgalan.
Citera
2021-01-20, 14:28
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det är ju EU-agendan de proppar i oss för att vi inte skall göra revolution när de tog 400 miljarder av oss förra året. Det vore helt otänkbart att en rysk eller brittisk idrottsman hade fått samma mottagande på Idrottsgalan.

Helt otänkbart? Har du hört talas om Ludmila Engquist?
Citera
2021-01-20, 14:30
  #267
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han och familjen vann alla pris som fanns på Idrottsgalan. Grattis Mondo! Han är trevlig och bäst i världen. Bara att applådera.

Men inte tycker jag han bara skall dyka upp och snyta priserna mitt framför näsan på de som tränat under sämre förhållanden i Sverige.

Det hela är en kupp av EU som vanligt. Vi skall ha en fransman (franskt namn och påbrå) som anför trupperna i Tokyo (fast OS verkar inte bli av). Ungefär som Macron skall leda EU.

Men jag applåderar en duktig och trevlig idrottsman. Inte hans fel.
Armand Duplantis är väl halvsvensk och halvcajun från Louisiana?
Citera
2021-01-20, 14:36
  #268
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Helt otänkbart? Har du hört talas om Ludmila Engquist?
Men Ludmila jobbade sig in i svenska folkets hjärtan. Hon hade svensk kille, hon lärde sig bra svenska. Hon målade naglarna i gult och blått när hon tävlade. Hon ville till Sverige, hon flyttade hit.

Den här (duktiga och trevliga) killen bara slår ned här eftersom hans kvalmöjligheter är bättre. Översköljs med priser som i alla fall jag tycker borde gått till de som tränat under svenska förhållanden. Hela bevakningen av honom är extremt positiv. Den är en del av EU-agendan. Som sagt, en britt eller ryss hade inte bemötts så.
Citera
2021-01-20, 18:19
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men Ludmila jobbade sig in i svenska folkets hjärtan. Hon hade svensk kille, hon lärde sig bra svenska. Hon målade naglarna i gult och blått när hon tävlade. Hon ville till Sverige, hon flyttade hit.

Den här (duktiga och trevliga) killen bara slår ned här eftersom hans kvalmöjligheter är bättre. Översköljs med priser som i alla fall jag tycker borde gått till de som tränat under svenska förhållanden. Hela bevakningen av honom är extremt positiv. Den är en del av EU-agendan. Som sagt, en britt eller ryss hade inte bemötts så.

Ja Ludmilla ville så gärna bli svensk att hon dopade sig 😫
Citera
2021-01-25, 10:58
  #270
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men Ludmila jobbade sig in i svenska folkets hjärtan. Hon hade svensk kille, hon lärde sig bra svenska. Hon målade naglarna i gult och blått när hon tävlade. Hon ville till Sverige, hon flyttade hit.

Den här (duktiga och trevliga) killen bara slår ned här eftersom hans kvalmöjligheter är bättre. Översköljs med priser som i alla fall jag tycker borde gått till de som tränat under svenska förhållanden. Hela bevakningen av honom är extremt positiv. Den är en del av EU-agendan. Som sagt, en britt eller ryss hade inte bemötts så.
Men han är ju fortfarande inte fransman utan cajun från Louisiana. Så det hjälper inte EU-agendan.
Citera
2021-01-25, 12:21
  #271
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Men han är ju fortfarande inte fransman utan cajun från Louisiana. Så det hjälper inte EU-agendan.
Han har väl franskt påbrå i släkten, när han är cajun? Han har ett fransk namn. Han ser fransk ut ansåg många i tråden.

Det räcker för att lyfta fram en EU-agenda. Det är ju Frankrike som vill styra Europa.

Men jag har alltså inget emot honom. Hans far har sagt att han väljer Sverige för kvalet är enklare här. Det är hans rätt att tävla för oss.

Men agendan blir så extrem. Fick inte t.o.m. båda hans föräldrar pris vid Idrottsgalan? Även om de tränar honom är det väl ovanligt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-25 kl. 12:49.
Citera
2021-01-25, 14:23
  #272
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han har väl franskt påbrå i släkten, när han är cajun? Han har ett fransk namn. Han ser fransk ut ansåg många i tråden.

Det räcker för att lyfta fram en EU-agenda. Det är ju Frankrike som vill styra Europa.

Men jag har alltså inget emot honom. Hans far har sagt att han väljer Sverige för kvalet är enklare här. Det är hans rätt att tävla för oss.

Men agendan blir så extrem. Fick inte t.o.m. båda hans föräldrar pris vid Idrottsgalan? Även om de tränar honom är det väl ovanligt.
Hans far är cajun och Armand är halvcajun/halvsvensk.
Farsan hans heter Greg Duplantis.
Cajuns är den vita befolkningen i den forna franska kolonin Louisiana. De är franskättade men har bott där sedan 1700-talet.

Så ja, franskt påbrå för länge sedan, men han är amerikan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Armand...ife_and_career

Hade en halvamerikansk idrottare från Boston varit en del av EU-agendan om han hade hetat Kennedy eller O'Reilly?
Citera
2021-01-25, 14:34
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han har väl franskt påbrå i släkten, när han är cajun? Han har ett fransk namn. Han ser fransk ut ansåg många i tråden.

Det räcker för att lyfta fram en EU-agenda. Det är ju Frankrike som vill styra Europa.

Du bygger alltså ditt resonemang på att Armand Duplantis har ett franskklingande namn, kombinerat med något diffust om utseendet, och vips är det en EU-agenda.

Om han istället använt sin mors efternamn (Hedlund) hade du aldrig brytt dig. Det är nivån du håller.
__________________
Senast redigerad av Ville815 2021-01-25 kl. 14:40.
Citera
2021-01-25, 14:42
  #274
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Du bygger alltså ditt resonemang på att Armand Duplantis har ett franskklingande namn.

Om han istället använt sin mors efternamn (Hedlund) hade du aldrig brytt dig. Det är nivån du håller.
Ett franskt namn och franskt utseende påverkar hur man ser honom.

Jag gillar fransk kultur och har tillbringat en hel del tid där. Men jag gillar inte den galna blicken massmedia och politiker får i ögonen när de hör ordet EU.

Mondo är dessutom amerikan. Han måste vara en perfekt människa!

Men som sagt. Trevlig och duktig kille, välkommen. Men med den mediabevakning som sker är jag nog trött på honom innan OS ens börjat
Citera
2021-01-25, 14:46
  #275
Medlem
Hor-Ullas avatar
Är han bög samt har han stor kuk?
Citera
2021-01-25, 14:52
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ett franskt namn och franskt utseende påverkar hur man ser honom.

Jag gillar fransk kultur och har tillbringat en hel del tid där. Men jag gillar inte den galna blicken massmedia och politiker får i ögonen när de hör ordet EU.

Mondo är dessutom amerikan. Han måste vara en perfekt människa!

Men som sagt. Trevlig och duktig kille, välkommen. Men med den mediabevakning som sker är jag nog trött på honom innan OS ens börjat

Du är all over the place. I den sarkastiska(?) röran låter det bland annat som du efterlyser att Armand genomgår plastikoperation och byter namn till något svenskt – kanske Anders Hedlund?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback