Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-19, 16:20
  #253
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Han har franskt påbrå. Ser du fransmän som svartskallar?


Fransmän är katoliker, precis som Italienare och Spanjorer är. Han ska väl inte behandlas annorlunda än övriga mörkhåriga män, från katolska länder. Det är kul att han hoppar högt, men han får fanimej lära sig svenska om han ska bli folkkär.
Citera
2020-09-19, 17:01
  #254
Medlem
Tycker det är märkligt att han tävlar för Sverige. Är man bäst invärlden borde det väl vara bra mycket enklare att tjäna ihop så man klarar sig resten av livet med amerikanska sponsorer?

Är man för dålig för att platsa i världens bästa landslag =USA så fattar jag om man väljer Sverige.

Han borde ångra sig och byta land, eller går inte det?
Citera
2020-09-19, 17:46
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Tycker det är märkligt att han tävlar för Sverige. Är man bäst invärlden borde det väl vara bra mycket enklare att tjäna ihop så man klarar sig resten av livet med amerikanska sponsorer?

Är man för dålig för att platsa i världens bästa landslag =USA så fattar jag om man väljer Sverige.

Han borde ångra sig och byta land, eller går inte det?

Sanningen är att han platsade helt enkelt inte i USA:s stavhopparlag. Detta var i början på sin karriär, därav att han valde Sverige p.g.a. mammans svenska medborgarskap.

Även Zlatan erbjöds av pappan till Bosniens landslag som tackade nej, resten vet vi.
Citera
2020-09-26, 14:53
  #256
Medlem
catforwardpowers avatar
Har jävligt svårt att se honom som svensk. Han har alltså en svensk mamma men kan inte ord svenska? Hur jävla märkligt och dåligt är inte det? Om han ska räknas som svensk borde han ha sett till å lära sig svenska under sin uppväxt. Det visar bara på hur o obrydd han har varit om Sverige. Finns ju pundarnegrer som pratar flytande svenska, men inte han. Nä otroligt uselt av amerikanen Duplantis
Citera
2020-09-26, 15:05
  #257
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Har jävligt svårt att se honom som svensk. Han har alltså en svensk mamma men kan inte ord svenska? Hur jävla märkligt och dåligt är inte det? Om han ska räknas som svensk borde han ha sett till å lära sig svenska under sin uppväxt. Det visar bara på hur o obrydd han har varit om Sverige. Finns ju pundarnegrer som pratar flytande svenska, men inte han. Nä otroligt uselt av amerikanen Duplantis
Han är sämst av syskonen på svenska. (Men bäst på stavhopp.) Men det är viljan som räknas. Fortsätter han att lära sig svenska kommer jag att heja på honom trots att det hela är ett EU-trix: En fransman anför de svenska trupperna i Tokyo, precis som Frankrike leder Europa ...
Citera
2020-09-27, 21:09
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Har jävligt svårt att se honom som svensk. Han har alltså en svensk mamma men kan inte ord svenska? Hur jävla märkligt och dåligt är inte det? Om han ska räknas som svensk borde han ha sett till å lära sig svenska under sin uppväxt. Det visar bara på hur o obrydd han har varit om Sverige. Finns ju pundarnegrer som pratar flytande svenska, men inte han. Nä otroligt uselt av amerikanen Duplantis

Så dålig är inte hans svenska, men han är väl lite blyg för att tala, så det hjälper ju förstås inte. Han förstår nog 80-90% om man har en allmän konversation med honom.
Citera
2020-12-05, 22:18
  #259
Medlem
goderian2s avatar
Han är inte född i Sverige och kommunicerar på engelska. Även om han kunde prata flytande svenska så är han född i usa och uppväxt i usa.
Han är inte svensk och jag är trött på att se nyheter om honom
Citera
2021-01-19, 17:13
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Han är inte född i Sverige och kommunicerar på engelska. Även om han kunde prata flytande svenska så är han född i usa och uppväxt i usa.
Han är inte svensk och jag är trött på att se nyheter om honom
Igår på Idrottsgalan höll han tacktal på svenska. Nu betraktar även jag honom som svensk.
Citera
2021-01-19, 17:41
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Igår på Idrottsgalan höll han tacktal på svenska. Nu betraktar även jag honom som svensk.

Han är en fin representant för den vita rasen och hjälper påvisa vår överlägsenhet inför de underlägsna raserna. Han kommer att gå långt också i vad han än föresätter sig att syssla med efter hans idrottskarriär är över.
Citera
2021-01-20, 07:23
  #262
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Igår på Idrottsgalan höll han tacktal på svenska. Nu betraktar även jag honom som svensk.

Något som kunde liknas vid svenska snarare...

Men absolut mycket bättre än hans tidigare framträdanden så + poäng för att han förbättrar sig!
Citera
2021-01-20, 07:47
  #263
Avstängd
wwrs avatar
Han och familjen vann alla pris som fanns på Idrottsgalan. Grattis Mondo! Han är trevlig och bäst i världen. Bara att applådera.

Men inte tycker jag han bara skall dyka upp och snyta priserna mitt framför näsan på de som tränat under sämre förhållanden i Sverige.

Det hela är en kupp av EU som vanligt. Vi skall ha en fransman (franskt namn och påbrå) som anför trupperna i Tokyo (fast OS verkar inte bli av). Ungefär som Macron skall leda EU.

Men jag applåderar en duktig och trevlig idrottsman. Inte hans fel.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-20 kl. 08:13.
Citera
2021-01-20, 14:17
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han och familjen vann alla pris som fanns på Idrottsgalan. Grattis Mondo! Han är trevlig och bäst i världen. Bara att applådera.

Men inte tycker jag han bara skall dyka upp och snyta priserna mitt framför näsan på de som tränat under sämre förhållanden i Sverige.

Det hela är en kupp av EU som vanligt. Vi skall ha en fransman (franskt namn och påbrå) som anför trupperna i Tokyo (fast OS verkar inte bli av). Ungefär som Macron skall leda EU.

Men jag applåderar en duktig och trevlig idrottsman. Inte hans fel.

Vi har även en franskättad kung och jag har lika lite problem med det som att Armand representerar Sverige.

Båda är svenskar i mina ögon, och de har även inslag av andra delar av världen i sig. Precis som alla människor på denna planet.

Varför tror du förresten att OS inte blir av? Kanske utan publik vilket ju vore lite trist, men det ska mycket till för att stoppa OS i Tokyo 2021.
__________________
Senast redigerad av Ville815 2021-01-20 kl. 14:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback