Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-05, 23:34
  #1
Medlem
Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad mobil från hemsidan swappie.com? Svårt att hitta omdömen. Telefonen i fråga ska vara i nyskick enligt hemsidan.
Citera
2018-10-06, 00:07
  #2
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claudiadolphin
Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad mobil från hemsidan swappie.com? Svårt att hitta omdömen. Telefonen i fråga ska vara i nyskick enligt hemsidan.
https://www.solidinfo.se/foretag/swappie-ab
https://swappie.com/se/omdome/
https://www.facebook.com/pg/swappies...=page_internal

Enligt dessa länkar så verkar företaget legit. De renoverar gamla telefoner...
Citera
2018-10-06, 16:07
  #3
Moderator
Falukropps avatar
Övrig hemelektronik --> Telefoni: köpråd
/Moderator
Citera
2019-06-30, 15:52
  #4
Medlem
Varför köper ni inte Swappie, det är ju riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt bra.

Skämt åsido.
Citera
2019-10-04, 10:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claudiadolphin
Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad mobil från hemsidan swappie.com? Svårt att hitta omdömen. Telefonen i fråga ska vara i nyskick enligt hemsidan.
Tips.
Fortsätt bara leta bland recensioner så kommer de fram annars söker du bara på Google.se
Jag skrev Swappie.com Recensioner så kom jag rätt direkt. Största delen av de som använt Swappie var väldigt positiva av drygt 400 recensioner som jag gick igenom. Fanns en del negativa oxå såkkart, fast där får en själv avväga hur mkt av det negativa som faktiskt är sakligt och sant..... jag Sålde min telefon till dem igår. Återkommer när allt är klart med min recension. Lycka till. TOBBE/Metal4lif
Citera
2020-07-17, 01:18
  #6
Medlem
Då de endast säljer iPhones så är det rätt tråkigt ju.

Skulle vara kul att hitta en motsvarande sida för Samsung eller andra modeller.
Citera
2020-07-17, 01:29
  #7
Medlem
sjukt irriterande reklam
Citera
2020-07-18, 09:44
  #8
Medlem
Enydrions avatar
Det mesta verkar vara lögner...

Nån fick en telefon med 90% av batteriet, fick inte lämna tillbaka...

Nåns gick sönder efter 7 månader, fick inte garanti på den... Internt fel...

Sen var det nån galning som tappat telefonen två gånger och tyckte det var swappies fel att telefonen gick sönder
Citera
2020-07-18, 11:00
  #9
Medlem
Enydrions avatar
Se till att köpa en av dem som har bra batterikapacitet kvar från början och som inte går sönder under garanti tiden (som alla de andra gjort, som är nöjda med swappies) så blir du också nöjd...
Citera
2021-01-20, 13:36
  #10
Medlem
gingerslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claudiadolphin
Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad mobil från hemsidan swappie.com? Svårt att hitta omdömen. Telefonen i fråga ska vara i nyskick enligt hemsidan.
Enligt min erfarenhet så beror det helt på vilket exemplar man får hem.
De har ju olika skick-klasser men när jag och min bror köpte likadana modeller (iPhone XS med samma skick-klass) så upptäckte jag genast att mitt exemplar var segare. Tänkte inte så mycket på det utan fortsatte använda den. Med tiden har den börjat visa på alltfler fel. Jag kollade hur det låg till med garanti men då den hade fått en spricka kunde jag inte lämna tillbaka den.

Nu menar jag inte att alla swappies mobiler är dåliga men själv kommer jag inte köpa därifrån igen. Men om du ändå har planer på att köpa därifrån så ska du i ha med dig att den kommer utan adapter och i deras egen box. Att man inte får den i orginalboxen gör det svårare sedan när/om du ska sälja telefonen.
Citera
2021-01-20, 23:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingerslave
Enligt min erfarenhet så beror det helt på vilket exemplar man får hem.
De har ju olika skick-klasser men när jag och min bror köpte likadana modeller (iPhone XS med samma skick-klass) så upptäckte jag genast att mitt exemplar var segare. Tänkte inte så mycket på det utan fortsatte använda den. Med tiden har den börjat visa på alltfler fel. Jag kollade hur det låg till med garanti men då den hade fått en spricka kunde jag inte lämna tillbaka den.

Nu menar jag inte att alla swappies mobiler är dåliga men själv kommer jag inte köpa därifrån igen. Men om du ändå har planer på att köpa därifrån så ska du i ha med dig att den kommer utan adapter och i deras egen box. Att man inte får den i orginalboxen gör det svårare sedan när/om du ska sälja telefonen.
Det där känns ärligt talat som en myt.
Möjligtvis att Ali på Marketplace föredrar originalkartong men majoriteten bryr sig om telefonens skick, priset och om säljaren känns seriös.
Smart av Swappie att sälja i egna lådor då det ger en känsla av något nytt. Tanken är så klart fin men ska man köpa begagnat, vilket jag aldrig hade gjort på en telefon, kan man väl lika gärna hitta en privatperson som säljer. Alla sparar pengar på att undvika att ge kommission till en mellanhand. Å andra sidan får man en garanti tack vare det.

I alla fall, kan inte vara många kronor kvar när man tröttnat på telefonen om den redan är begagnad när man köper den.
Citera
2021-02-20, 19:16
  #12
Medlem
Köpte min Iphone XS 64GB "nyskick" från swifi.se för 2 dagar sedan.
Ingen original kartong men fick med laddare och kabel. De va billigare än swappie och skicket stämde väl in över vad de presenterar i sina videon och produkt beskrivningar. 12 månaders garanti.

Jag valde Swifi framför Swappie bortsett från att jag sparade på frakten och priset att de inte har så många kunder som har klagat på deras kvalité på senaste.


Återkommer om någon månad för mer recension.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback