Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-04-21, 20:51
  #73
Medlem
nopaleas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Idag varit i kontakt med Telias support. Ville veta hur man gör för markera att en avsändare INTE skräp.
(Senaste två dagarna har mejlen från min fru markerats med Suspected Spam och lagt i skräpkorgen, tillsammans med inviter från horor!)
Supporten bara hänvisade mig till betalsupporten. Jag vet inget om detta, sa hen.

Frågor.
Är detta bara policy för Telia att tjäna pengar? Får supporten order om att säga så? Det är ant. en enkel fråga att svara på.
Gjorde sen en inställning i webmejl, som jag hoppas och tror fixar detta. Är det den så hade det tagit supporten 10 sekunder max att säga säga detta. Ser sen på Telias forumet att detta är en vanlig fråga. Och ingen ger det rätta svaret. (Jag har nu lagt in det).
Gör mig förbannad eftersom jag köper tjänsten av Telia och det är deras program som markerar fel och som har hantering för detta.

Arbetar också för Telia support (dock fiber för min del men ingår tv, Telia play och den lilla delen e-post) och svaret du kan få utav mig är att vi inte har support på mailen, förstår dock inte varför men så jag har fått berättat för mig. Dock många gånger försöker jag hjälpa till ändå så gott jag kan även om jag inte fått någon som helst utbildning för hur mailen fungerar förutom typ byta lösenord och liknande.
Citera
2019-04-21, 22:57
  #74
Medlem
"Jag är raketforskare, ställ era frågor."

väldigt lätt att göra sådana trådar på flashback.
Citera
2019-04-22, 10:08
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopalea
Arbetar också för Telia support (dock fiber för min del men ingår tv, Telia play och den lilla delen e-post) och svaret du kan få utav mig är att vi inte har support på mailen, förstår dock inte varför men så jag har fått berättat för mig. Dock många gånger försöker jag hjälpa till ändå så gott jag kan även om jag inte fått någon som helst utbildning för hur mailen fungerar förutom typ byta lösenord och liknande.

När slutade man med det? Jag jobbade med teliasupport för 15år sedan. Fiber var ovanligt då men med ADSL, modem och ISDN. Då gav vi support på e-posten och hjälpte till att ställa i de vanligaste mailprogramnen på Windows och MacOS.
Citera
2019-06-11, 13:40
  #76
Medlem
Vi använder oss av windows 10 pro på jobbet, och telia touchpoint/softphone. Varje gång det ringer till vår växel så pausas tex spotify och så kommer det upp nån form av svart ruta i vänster hörnet av dataskärmen med play/pause funktion och volymkontroll etc. När jag inte har igång touchpoint och det ringer så pausas inte musiken, kan jag få bort den här paus funktionen men ändå ha igång touchpoint?
Citera
2019-08-09, 07:38
  #77
Medlem
Lowlyfes avatar
Bumpar tråden i egenskap av ex. Telia-anställd. Jobbat både inom support (mindre erfarenhet) och försäljning.

Funderar ni kring arbetsplatsrelaterade frågor (butik, support) eller dylikt ska jag göra mitt bästa för att besvara.
Citera
2020-01-09, 22:13
  #78
Medlem
FHBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Bumpar tråden i egenskap av ex. Telia-anställd. Jobbat både inom support (mindre erfarenhet) och försäljning.

Funderar ni kring arbetsplatsrelaterade frågor (butik, support) eller dylikt ska jag göra mitt bästa för att besvara.
Funderar lite angående support. Är det mycket att sälja inom support även? och följer de strikt efter stats?
Har tidigare jobbat som support i annat globalt företag, där stats var motivation för bonus.
Känner två som jobbat på Telia, ena slutade bara några månader och inte fått så mycket information från, däremot var det teknik support.
Den andra jobbade som enbart kundtjänst/support, för några år sedan, och beskrev det som att om man inte uppnår mål i sina stats så får man sparken i stort sett? och att till arbetet gäller även att försöka sälja.
Funderar också om det är många som slutar detta jobb efter några månader? känns som det.
Oavsett, är ju jobb och funderar själv på hoppa på detta. Tvekar det är såpass stor skillnad från mitt förra jobb trots allt, som vart bra förutom platsen. Detta jag nu funderat på ligger i staden och landet (Sverige) jag gillar så.
Undrar också om det är någon support alls över mail/chatt? eller mestadels/enbart telefon?
Citera
2020-01-10, 03:12
  #79
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHBK
Funderar lite angående support. Är det mycket att sälja inom support även? och följer de strikt efter stats?
Har tidigare jobbat som support i annat globalt företag, där stats var motivation för bonus.
Känner två som jobbat på Telia, ena slutade bara några månader och inte fått så mycket information från, däremot var det teknik support.
Den andra jobbade som enbart kundtjänst/support, för några år sedan, och beskrev det som att om man inte uppnår mål i sina stats så får man sparken i stort sett? och att till arbetet gäller även att försöka sälja.
Funderar också om det är många som slutar detta jobb efter några månader? känns som det.
Oavsett, är ju jobb och funderar själv på hoppa på detta. Tvekar det är såpass stor skillnad från mitt förra jobb trots allt, som vart bra förutom platsen. Detta jag nu funderat på ligger i staden och landet (Sverige) jag gillar så.
Undrar också om det är någon support alls över mail/chatt? eller mestadels/enbart telefon?

Det beror på vilken avdelning du hamnar på, även gällande mail/chatt. I alla fall tidigare, nu var det ett tag sedan jag var i den svängen.

Du kommer garanterat ha krav på dig som bland annat innebär att du ska göra klart samtalet så snabbt som möjligt samt/eller att du ska merförsälja, dvs om kund med endast mobilabb ringer in ska du då börja snacka bredband.
Det där med ärendetid brukar dom inte så hårda med, kan generera bonus med snabb ärendetid ibland. Det dom dock brukar pusha på är att du ska försöka merförsälja på varje kund ungefär.

Så låg landet när jag var där, antar att det är ganska liknande nu. Ifall det ligger en jobbannons ute som du tänkt hugga på kan du ju alltid fråga. Eller fråga på intervjun.

Mvh
Citera
2020-01-30, 20:56
  #80
Medlem
FHBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Det beror på vilken avdelning du hamnar på, även gällande mail/chatt. I alla fall tidigare, nu var det ett tag sedan jag var i den svängen.

Du kommer garanterat ha krav på dig som bland annat innebär att du ska göra klart samtalet så snabbt som möjligt samt/eller att du ska merförsälja, dvs om kund med endast mobilabb ringer in ska du då börja snacka bredband.
Det där med ärendetid brukar dom inte så hårda med, kan generera bonus med snabb ärendetid ibland. Det dom dock brukar pusha på är att du ska försöka merförsälja på varje kund ungefär.

Så låg landet när jag var där, antar att det är ganska liknande nu. Ifall det ligger en jobbannons ute som du tänkt hugga på kan du ju alltid fråga. Eller fråga på intervjun.

Mvh

Toppen
Vad har du för förslag vad man säger när kund anser Telia har hög kostnad? Är väl trots allt nog högsta kostnaden för abonnemang, åtminstone om man inte har det i familjen kopplat tillsammans.
Samtidigt kan man ju inte hålla med kunder.
Menar bäst täckning i landet (även om fello och Halebop kör på deras nät) samt hög hastighet som nog för flesta med telefon ändå inte riktigt behöver eller kommer upp i.
Har man pengar och vill ha Telias andra tjänster så visst, samt support över telefon osv. Annars ser jag inte någon anledning själv för vara ärlig 😄
Citera
2020-01-30, 21:09
  #81
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHBK
Toppen
Vad har du för förslag vad man säger när kund anser Telia har hög kostnad? Är väl trots allt nog högsta kostnaden för abonnemang, åtminstone om man inte har det i familjen kopplat tillsammans.
Samtidigt kan man ju inte hålla med kunder.
Menar bäst täckning i landet (även om fello och Halebop kör på deras nät) samt hög hastighet som nog för flesta med telefon ändå inte riktigt behöver eller kommer upp i.
Har man pengar och vill ha Telias andra tjänster så visst, samt support över telefon osv. Annars ser jag inte någon anledning själv för vara ärlig 😄

Telia är för många i folkhemmen en trygghet, som dessvärre börjar dö ut iomed fler operatörer på marknaden. Dock finns det en grund i Telia som bottnar i trygghet och kvalitet. Det är vad du ska förmedla till kund.
"Ja, priserna är möjligen högre än Fello men å andra sidan har Telia varit med sedan start och det finns en anledning att vi har nöjda kunder och ett starkt rikstäckande nät. Utöver det erbjuder Telia helhetslösningar så du som kund ser inte alltid allt mervärde du får/kan tänkas behöva men det finns här hos oss"

Nåt i den stilen.
Även om konkurrenterna i många fall överträffar vissa av Telias tjänster, Telias grejer kostar. Utbyggnad och dylikt och det är det kunden betalar för - god service och en fungerade tjänst. Hade Telia kostat 99kr/månaden hade nog dom flesta spolat Telia för åratal sedan.

Och nej, jag försvarar inte Telia eller deras priser utan förmedlar till dig exempel på hur du ingående kan förklara för en kund varför Telia är lite dyrare.
Citera
2021-01-19, 16:58
  #82
Medlem
Kan man få oändligt med surf för att undvika att köpa extrasurf hela tiden?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback