2021-01-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Rätt kul att allt som försiggått på Encrochat är i polisens förvar. En tjänst som kostar 15000kr för ett halvår medan Signal är gratis och därifrån har polisen inte ett smack!

Ursäkta den som inte följt med men kommer MR fällas också?

MR är inte släppt från häkte så han kommer absolut att dömas. Åklagaren ville i första hand ha han på medgärningskap och i andra hand medhjälp. Så det blir intressant att se resonemanget. Det första är ju det gamla klassiska; gemensamt och i samråd. Medhjälp är ca 75% av strafftiden för huvudmannaskapet så som det det ut är det väl 8-14 år som är aktuellt för MR. Då baserar jag det på vad BR fick och rent matematiskt med faktorn för medhjälp och att det spänner upp till huvudmannaskapet.
Citera
2021-01-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Finns det några fler alternativ? Finns ingenting närmare Stockholm?

Hon kommer placerar på någon av de tyngsta kvinnoanstalterna och då finns det inget alternativ när Stockholm. Sen har KV frångått det geografiska önskemålet så det är snarare så att om alternativ skulle finnas att det ändå vore mer troligt att hon placeras ute i landet.

Hur som helst så hamnar hon inte i stockholmsområdet på många år.
Citera
2021-01-17, 20:04
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Finns det några fler alternativ? Finns ingenting närmare Stockholm?
Det finns ett kvinnofängelse i Svartsjö. Ekerö. Nära Stockholm. Men det tror jag inte blir aktuellt.
Citera
2021-01-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det finns ett kvinnofängelse i Svartsjö. Ekerö. Nära Stockholm. Men det tror jag inte blir aktuellt.
Nej det kanske inte är rymningssäkert. HOL måste nog få känna sig säker.
Citera
2021-01-17, 23:54
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
När kommer domen?

Har det framkommit om Karin varit romantisk med någon av de inblandade herrarna? Förstår annars inte varför de är så engagerade i hennes beef med HOL?
Citera
2021-01-18, 07:26
Medlem
ghostshadess avatar
Hej på er,

Vet inte varför detta gör mig så rosenrasande, jag är rätt avtrubbad kring det mesta nuförtiden. Henrik har så snälla ögon och jag tycker synd om honom. Är Karin skyldig så kanske jag skriver till förtroenderådet dit hon hamnar med lite sköna rekommedationer på saker som hon kan få råka ut för på kåken när hon väl är där, morgonkaffe etc.

Så. Jag måste få se hennes ansikte, om detta nu är möjligt ens - vem kan prestera en bild på den rätta Karin Lilja av de som syns vid vanlig bildgoogling? Jag måste kanalisera dessa osunda känslor som uppkommer när jag läser om detta.

"In Hoc signo, vinces"
Citera
2021-01-18, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
När kommer domen?

Har det framkommit om Karin varit romantisk med någon av de inblandade herrarna? Förstår annars inte varför de är så engagerade i hennes beef med HOL?

Kl 11 idag.
Citera
2021-01-18, 10:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostshades
Hej på er,

Vet inte varför detta gör mig så rosenrasande, jag är rätt avtrubbad kring det mesta nuförtiden. Henrik har så snälla ögon och jag tycker synd om honom. Är Karin skyldig så kanske jag skriver till förtroenderådet dit hon hamnar med lite sköna rekommedationer på saker som hon kan få råka ut för på kåken när hon väl är där, morgonkaffe etc.

Så. Jag måste få se hennes ansikte, om detta nu är möjligt ens - vem kan prestera en bild på den rätta Karin Lilja av de som syns vid vanlig bildgoogling? Jag måste kanalisera dessa osunda känslor som uppkommer när jag läser om detta.

"In Hoc signo, vinces"

Det är oerhört tunt med bilder på Karin. De få som lyckats nå allmänhetens ögon är inget att ha. Tveksamt om media kommer publicera några bilder även efter att hon dömts. Hon har sett bra ut men idag? Förjävlig om du frågar mig.
Citera
2021-01-18, 11:03
Medlem
Combivals avatar
14 år!

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-ligger-bakom-mordplanen-pa-olsson-lilja/
Citera
2021-01-18, 11:05
Medlem
Karin fick 14 år. Lagom tycker jag.Jag har träffat dem båda, HOL flest gånger men ingen tvekan om att K har tappat det sedan många, många år.
Citera
2021-01-18, 11:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
14 år!

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-ligger-bakom-mordplanen-pa-olsson-lilja/

MR fick sex år och de andra skyddstillsyn för sina synder, lite billigt i för deras medverkan tycker i alla fall jag.
Citera
2021-01-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MR fick sex år och de andra skyddstillsyn för sina synder, lite billigt i för deras medverkan tycker i alla fall jag.

Ja billigt för MR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in