Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-17, 17:47
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi vet bara att alla tidningar i världen stöder samma agenda. EU-kommissionen följer helt den globala agendan med Corona, flyktingar, klimat etc.
Storfinansen tjänar på att vi tar vansinnigt stora lån från dem och ger till företag som storfinansen kontrollerar. Pengarna går runt men vi blir skyldiga. Våra barn föds skuldsatta och måste betala tillbaka det vi lånat. Lånen gör att vi förlorar kontrollen till storfinansen. Vad de heter är knappast känt. De döljer sig eftersom de jobbar mot demokrati.

Om vi är fattiga eller rika är inte centralt för diktatorerna. Det viktiga för dem är att vi ligger i konflikt med varandra så att vi inte kan ställa demokratiska krav.

Vi skall vara kristna mot muslimer, män mot kvinnor, etc etc Kanske vi skall kämpa om födan i framtiden. Det viktiga i reset är inte om vi är rika eller fattiga. Vi skall vara konfliktfyllda och gärna hungriga/beroende av storfinansen på något sätt.

Om våra länder är belånade är det bra tycker storfinansen. Då kan de pressa politikerna när lånen sätts om.




Tidningarna? Skit i tidningarna och gå direkt till källorna, så får du veta alltihopa. Och känner du inte till KÄLLORNA så behöver du öva på din uppmärksamhetsförmåga.
Citera
2021-01-17, 17:59
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Klaus Schwab pratar om att byta från ett 'shareholder' till ett 'stakeholder' samhälle. Intressant, som jag förstår, är utgångspunkten inte profit, men och starta upp projekt med syftet och gynna sina medborgare. Ska läsa på mer om 'stakeholder' system.

https://www.weforum.org/agenda/2020/...a-great-reset/

'Holds that a corporation’s primary goal should be to maximize its profits. The second model is “state capitalism,” which entrusts the government with setting the direction of the economy, and has risen to prominence in many emerging markets, not least China.

But, compared to these two options, the third has the most to recommend it. “Stakeholder capitalism,” a model I first proposed a half-century ago, positions private corporations as trustees of society, and is clearly the best response to today’s social and environmental challenges'.



Just nu pågår Davos-mötet 2021 (på videolänk). Detta är första delen av WEF's "The Great Reset"-möte. Den andra delen ska hållas tredje veckan i maj 2021. Då ska Klaus Schwab sjösätta "The Great Economic Reset", i vilket ett stakeholder-system ska ersätta vårt nuvarande ekonomiska system. Tillgångarna och resurserna ska omfördelas och koncentreras, och människorna ska inrättas i ett helt nytt ekonomiskt system där vi inte längre hanterar kontanter eller tillgångar, utan enbart, något som liknar "social credits". Känt från dagens Kina.
Citera
2021-01-17, 18:13
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Just nu pågår Davos-mötet 2021 (på videolänk). Detta är första delen av WEF's "The Great Reset"-möte. Den andra delen ska hållas tredje veckan i maj 2021. Då ska Klaus Schwab sjösätta "The Great Economic Reset", i vilket ett stakeholder-system ska ersätta vårt nuvarande ekonomiska system. Tillgångarna och resurserna ska omfördelas och koncentreras, och människorna ska inrättas i ett helt nytt ekonomiskt system där vi inte längre hanterar kontanter eller tillgångar, utan enbart, något som liknar "social credits". Känt från dagens Kina.




Diskussionen om "rik eller fattig" kommer att upphöra efter "The Great Reset", eftersom ingen av oss "digitala slavar" kommer att kunna påverka detta själva. Detta är också ett av de 17 globala målen i Agenda 2030 - att utplåna fattigdomen. Genom att införa "jämlikhet" via digital övervakning och kontroll. Alla kan inte ha det "lika bra", utan alla ska ha det "lika dåligt".

Varje individ ska inrätta sig i det AI-styrda kontrollsystemet för att uppnå jämlikhet och rättvisa. Helt enligt Klaus Schwabs "Fourth Industrial Revolution" (4IR) som sedan juni 2019 är inskrivet i Agenda 2030 som ett av de viktigaste verktygen gör att kunna uppnå de 17 globala målen.
Citera
2021-01-17, 18:28
  #436
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Just nu pågår Davos-mötet 2021 (på videolänk). Detta är första delen av WEF's "The Great Reset"-möte. Den andra delen ska hållas tredje veckan i maj 2021. Då ska Klaus Schwab sjösätta "The Great Economic Reset", i vilket ett stakeholder-system ska ersätta vårt nuvarande ekonomiska system. Tillgångarna och resurserna ska omfördelas och koncentreras, och människorna ska inrättas i ett helt nytt ekonomiskt system där vi inte längre hanterar kontanter eller tillgångar, utan enbart, något som liknar "social credits". Känt från dagens Kina.

Låter som en ren kopia av det sovjetiska systemet. Vi vet ju hur det gick.
Citera
2021-01-17, 18:33
  #437
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Världens rikaste människor, bl.a. Elon Musk, Jeff Bezos, Bill Gates mfl. kommer att förlora stora pengar på ett sånt upplägg, kommer de acceptera att "de" ställer till med sånt? Jag hade inte gjort det om jag hade möjlighet och de har möjlighet att omkullkasta en dylik diktatur

Fel, dessa superrika vet om detta och pengar i sig självt har inget värde utan bara en form av transaktion. Både Bezoz och Gates håller på att köpa upp stora landarealer runt om i världen, dvs säga de blir jordägare i en värld där ingen får äga något. Mycket förutsägbart faktiskt.

Under skrivandets stund håller den superrika eliten på att köpa upp allt världsligt av värde de kan komma över.
Citera
2021-01-17, 18:42
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Låter som en ren kopia av det sovjetiska systemet. Vi vet ju hur det gick.


Den här gången tänker dom inte misslyckas, eftersom teknologin är färdigutvecklad. För just detta ändamål.
Citera
2021-01-17, 18:45
  #439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Fel, dessa superrika vet om detta och pengar i sig självt har inget värde utan bara en form av transaktion. Både Bezoz och Gates håller på att köpa upp stora landarealer runt om i världen, dvs säga de blir jordägare i en värld där ingen får äga något. Mycket förutsägbart faktiskt.

Under skrivandets stund håller den superrika eliten på att köpa upp allt världsligt av värde de kan komma över.


Exakt. Samtidigt byggs nya "Smart Citys" där vi slavar ska inhysas och "förvaras" tills annat beslut fattas. Av "The AI Government".
Citera
2021-01-17, 20:34
  #440
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Just nu pågår Davos-mötet 2021 (på videolänk). Detta är första delen av WEF's "The Great Reset"-möte. Den andra delen ska hållas tredje veckan i maj 2021. Då ska Klaus Schwab sjösätta "The Great Economic Reset", i vilket ett stakeholder-system ska ersätta vårt nuvarande ekonomiska system. Tillgångarna och resurserna ska omfördelas och koncentreras, och människorna ska inrättas i ett helt nytt ekonomiskt system där vi inte längre hanterar kontanter eller tillgångar, utan enbart, något som liknar "social credits". Känt från dagens Kina.

Är kluven till projektet, men det skylles att jag inte är nog insatt i ämnet. Allt jag kan säga är, att det inte kan fortsätta så här. Om covid 19 är iscensatt för och puscha igång processen, ingen aning. Min kommunism handlar om decentralisering och människors möjligheter till och förverkliga sina drömmar, såklart innanför det realistiska, alltså ingen röd Ferrari. Men äkta gemenskap och göra projekt tillsammans, som och få till exempel ett landbrukskollektiv till och fungera, med försäljning till lokal området. Vi ska helst ha import av matvaror ned till ett minimum. Som jag förstår, är detta INTE syftet med TGR. Närmare tvärtom, och det gör mig ängslig.
Citera
2021-01-17, 20:39
  #441
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Fel, dessa superrika vet om detta och pengar i sig självt har inget värde utan bara en form av transaktion. Både Bezoz och Gates håller på att köpa upp stora landarealer runt om i världen, dvs säga de blir jordägare i en värld där ingen får äga något. Mycket förutsägbart faktiskt.

Under skrivandets stund håller den superrika eliten på att köpa upp allt världsligt av värde de kan komma över.

Det är sånt som får mina varnings klockor och ringa, för det är just JORDEN som är av det verkliga värde, den jord med bästa förmåga och odla på så klart.
Citera
2021-01-17, 23:02
  #442
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Exakt. Samtidigt byggs nya "Smart Citys" där vi slavar ska inhysas och "förvaras" tills annat beslut fattas. Av "The AI Government".

Var skulle dessa smart cities ligga?
Citera
2021-01-17, 23:58
  #443
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Är kluven till projektet, men det skylles att jag inte är nog insatt i ämnet. Allt jag kan säga är, att det inte kan fortsätta så här. Om covid 19 är iscensatt för och puscha igång processen, ingen aning. Min kommunism handlar om decentralisering och människors möjligheter till och förverkliga sina drömmar, såklart innanför det realistiska, alltså ingen röd Ferrari. Men äkta gemenskap och göra projekt tillsammans, som och få till exempel ett landbrukskollektiv till och fungera, med försäljning till lokal området. Vi ska helst ha import av matvaror ned till ett minimum. Som jag förstår, är detta INTE syftet med TGR. Närmare tvärtom, och det gör mig ängslig.

Din kommunism låter jättefint men tyvärr så fungerar det inte i verkligheten. Människor är djur och för jävla egoistiska och jävliga för att det ska fungera. Så du kan släppa den tanken.

Det enda som någonsin fungerat är kapitalism och det är för att det ligger i människans natur
Citera
2021-01-18, 00:08
  #444
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Var skulle dessa smart cities ligga?
Jag är inte säker. Men jag tror smart cities och AI kan vara villospår.
Massövervakningen gör att reset kan genomföras överallt. AI är än så länge överreklamerad. Det är människor, inte maskiner som övervakar oss.

Musk exemplifierar båda dessa. Starlink kan vara ett system av spionsatelliter, Teslas AI verkar ogenomförbar.

Meet farmer Bill
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-18 kl. 00:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback