Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-16, 22:55
  #421
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag är kommunist till övertygelse. För mig betyder det ett projekt och skapa en värld det går och leva i för ALLA varelser. Som situationen är nu, är fler djur arter på väg till utrotning. Det är fakta. Att människan till stor del är skyldig, är också fakta. Det kanske låter som flum i dina öron, men om få generationer är det inte roligt och vara människa här på jorden. Om inte det görs något i tid.
Inte ett dugg flum i mina öron, problemet jag har är inte situationen - det är lösningarna. Och även om jag inte kan utpeka någon idealisk lösning så är min erfarenhet att kommunism knappast är lösningen. Kommunism kan låta som en god idé för ett samhälle som startar från scratch - typ en koloni på mars - men vad händer i generation 2 när folk strävar åt lika håll?
Citera
2021-01-16, 23:01
  #422
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte ett dugg flum i mina öron, problemet jag har är inte situationen - det är lösningarna. Och även om jag inte kan utpeka någon idealisk lösning så är min erfarenhet att kommunism knappast är lösningen. Kommunism kan låta som en god idé för ett samhälle som startar från scratch - typ en koloni på mars - men vad händer i generation 2 när folk strävar åt lika håll?

Klaus Schwab pratar om att byta från ett 'shareholder' till ett 'stakeholder' samhälle. Intressant, som jag förstår, är utgångspunkten inte profit, men och starta upp projekt med syftet och gynna sina medborgare. Ska läsa på mer om 'stakeholder' system.

https://www.weforum.org/agenda/2020/...a-great-reset/

'Holds that a corporation’s primary goal should be to maximize its profits. The second model is “state capitalism,” which entrusts the government with setting the direction of the economy, and has risen to prominence in many emerging markets, not least China.

But, compared to these two options, the third has the most to recommend it. “Stakeholder capitalism,” a model I first proposed a half-century ago, positions private corporations as trustees of society, and is clearly the best response to today’s social and environmental challenges'.
__________________
Senast redigerad av TantRossin 2021-01-16 kl. 23:15.
Citera
2021-01-16, 23:40
  #423
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Rapid population growth in some of Africa’s poorest countries could put at risk future progress towards reducing global poverty and improving health, according to a report by the philanthropic foundation of Bill Gates.

https://www.weforum.org/agenda/2018/...sk-says-gates/

Haha Bill har tänkt till.

Afrikanarne måste ha alternativ till de stora barn kullen, de kunna lära mycket av Kina. Dock inte lika så brutalt med tvångs abort.
Citera
2021-01-17, 00:02
  #424
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Detta är verkligen ingen konspirationsteori som många verkar tro. Detta är verkligen skrämmande.

Hur ska detta implementeras i praktiken? You will own nothing and you WILL be happy!

Hur planerar man att beslagta folks egendom? 2030 är deras mål att ha beslagit våra egendomar. Det lär bli våldsamt.

Oavsett är det dags att organisera ett motstånd.

Låter som en påstand en man från Palestina kom med för 2000 år sedan..
Citera
2021-01-17, 02:25
  #425
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Anledningen till att de vill skapa svält är pga att då kan de kontrollera befolkningen. Detta är typ en standardmodell i Nordkora. Befolkningen svälter men man ser till att armén är välgödd och så agerar armén i elitens intresse av rent självintresse och att de villigt är sadister mot resten av medborgarna. En person som är mätt kommer inte att lyda om någon globalist säger att du ska gå och skjuta ihjäl några av sina medborgare, när personen är hungrig ändras det totalt och agerar i rent självintresse.

Vad som händer nu är ren ondska.

En tidning som The Guardian utgör språkrör för vad som regimen kan komma att genomföra. Den talar om att vi måste äta mindre för att "inte belasta klimatet". Matskatter kan komma att användas för att genomföra detta. Det sker inte nu. Men det antyder att vi i en framtid kan komma att svältas med matskatter.
Citat:
Diets need to shift to contain less food in general, such that caloric intake is in line with healthier quantities, and less meat, dairy and eggs,
...
food taxes to reduce emissions
(FB) Vad är "The Great Reset"?

(FB) Vad är "The Great Reset"?

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Enkel fråga, ren krigskonst. För att kuva en en hel befolkning och tom en hel kontinent är kontrollen av föda mycket viktig. Vem som drar nytta av detta är eliten som kan kontrollera och förskanska sig ännu mera. Allt detta har redan hänt, t.ex. i Sovjet, Kambodja så det är inget nytt men tydligen ingen allmän kunskap vilket är synd.

Det stämmer. Jag har besökt Ukraina. Jag träffade många smarta ungdomar, varav flera dock inte kan bidra till landet utan känt sig tvingade att bosätta sig i Kanada. De högtidlighåller "Holodomor-dagen". Holodomor betyder "att döda genom svält". (Holodomór = Terror-Famine) Vissa anser att denna svältkatastrof på 1930-talet skapades av Sovjetunionen för att undertrycka ukrainskt oberoende.
Citat:
Some scholars believe that the famine was planned by Joseph Stalin to eliminate a Ukrainian independence movement.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Holodomor

EU är det nya Sovjetunionen. Man försöker centralstyra ett stort antal länder från Bryssel. Presidenten är inte folkvald. Thatcher kallade EU-kommissionen för politbyrå.

Greta Thunberg är helt styrd av samma intressen som styr EU, enligt min uppfattning. Det finns en slående likhet mellan Greta och den ganska kända Holodomor-statyn i Kiev.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...cOARQ&usqp=CAU

Sammanfattningsvis så har svält ännu inte börjat tillämpas som styrmedel av EU. Men påverkan av födointaget har redan börjat genom stöd för vegansk kost, generellt i media. Vad som kommer att ske i framtiden vet vi inte.

EU överlever genom att andra konflikter sprids, t.ex massinvandring, feminism och (för oss på Internet) Internettroll. Om samarbete och enighet kunde skapas i t.ex Sverige skulle vi omedelbart kasta ut EU i nästa val.

Jag skriver inte "reset" utan EU eftersom det är lite mer konkret. Men EU är en av de viktigaste mekanismerna för att genomföra reset (=global diktatur) i Europa.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-17 kl. 02:47.
Citera
2021-01-17, 09:13
  #426
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag skriver inte "reset" utan EU eftersom det är lite mer konkret. Men EU är en av de viktigaste mekanismerna för att genomföra reset (=global diktatur) i Europa.
... Global diktatur, i Europa. Exakt hur tänker du att det skulle fungera?
Global är ju världsomspännande, att ett litet område på globen med 1/10 av världens befolkning kan ju inte kallas global diktatur tänker jag.

Och just det tror jag är problemet med teorin om ett världsomspännande nät av elit som vill härska genom söndring, för många olika intressen, för stora olikheter i mentalitet och i förutsättningar för att det skulle gå att genomföra på det sättet. Mäktiga människor vill inte ge efterkall på sina krav, det gör att ett dylikt samarbete kommer falla rätt fort.

Men det är min åsikt, du får gärna utveckla vem och varför. Har ju ställt frågan tidigare men jag tycker inte riktigt jag får nåt bra svar på den frågan.
Citera
2021-01-17, 09:21
  #427
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
... Global diktatur, i Europa. Exakt hur tänker du att det skulle fungera?
Global är ju världsomspännande, att ett litet område på globen med 1/10 av världens befolkning kan ju inte kallas global diktatur tänker jag.

Och just det tror jag är problemet med teorin om ett världsomspännande nät av elit som vill härska genom söndring, för många olika intressen, för stora olikheter i mentalitet och i förutsättningar för att det skulle gå att genomföra på det sättet. Mäktiga människor vill inte ge efterkall på sina krav, det gör att ett dylikt samarbete kommer falla rätt fort.

Men det är min åsikt, du får gärna utveckla vem och varför. Har ju ställt frågan tidigare men jag tycker inte riktigt jag får nåt bra svar på den frågan.
Det där är en språklig fråga som jag anser drar diskussionen fel. EU är ett instrument som den globala diktaturen använder för att kontrollera Europa. Vi svenskar har bättre möjlighet att påverka vad som sker i den svenska riksdagen. När beslut flyttas till Bryssel minskar vårt inflytande. Därför måste konflikter råda och massövervakning genomföras när vi svenskar inte får sköta vårt eget land.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-17 kl. 09:23.
Citera
2021-01-17, 09:27
  #428
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där är en språklig fråga som jag anser drar diskussionen fel. EU är ett instrument som den globala diktaturen använder för att kontrollera Europa. Vi svenskar har bättre möjlighet att påverka vad som sker i den svenska riksdagen. När beslut flyttas till Bryssel minskar vårt inflytande. Därför måste konflikter råda och massövervakning genomföras när vi svenskar inte får sköta vårt eget land.
Ok, jag försöker igen. Vilka är det som står bakom och vad tjänar de på att vi blir fattigare?
Citera
2021-01-17, 09:35
  #429
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Ok, jag försöker igen. Vilka är det som står bakom och vad tjänar de på att vi blir fattigare?
Vi vet bara att alla tidningar i världen stöder samma agenda. EU-kommissionen följer helt den globala agendan med Corona, flyktingar, klimat etc.
Storfinansen tjänar på att vi tar vansinnigt stora lån från dem och ger till företag som storfinansen kontrollerar. Pengarna går runt men vi blir skyldiga. Våra barn föds skuldsatta och måste betala tillbaka det vi lånat. Lånen gör att vi förlorar kontrollen till storfinansen. Vad de heter är knappast känt. De döljer sig eftersom de jobbar mot demokrati.

Om vi är fattiga eller rika är inte centralt för diktatorerna. Det viktiga för dem är att vi ligger i konflikt med varandra så att vi inte kan ställa demokratiska krav.

Vi skall vara kristna mot muslimer, män mot kvinnor, etc etc Kanske vi skall kämpa om födan i framtiden. Det viktiga i reset är inte om vi är rika eller fattiga. Vi skall vara konfliktfyllda och gärna hungriga/beroende av storfinansen på något sätt.

Om våra länder är belånade är det bra tycker storfinansen. Då kan de pressa politikerna när lånen sätts om.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-17 kl. 09:44.
Citera
2021-01-17, 09:46
  #430
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi vet bara att alla tidningar i världen stöder samma agenda. EU-kommissionen följer helt den globala agendan med Corona, flyktingar, klimat etc.
Storfinansen tjänar på att vi tar vansinnigt stora lån och ger till företag som storfinansen kontrollerar. Pengarna går runt men vi blir skyldiga. Våra barn föds skuldsatta och måste betala tillbaka det vi lånat. Lånen gör att vi förlorar kontrollen till storfinansen. Vad de heter är knappast känt. De döljer sig eftersom de jobbar mot demokrati.

Om vi är fattiga eller rika har ingen betydelse för diktatorerna. Det viktiga för dem är att vi ligger i konflikt med varandra så att vi inte försöker skapa demokratiska krav.

Vi skall vara kristna mot muslimer, män mot kvinnor, etc etc Kanske vi skall kämpa om födan i framtiden. Det viktiga i reset är inte om vi är rika eller fattiga. Vi skall vara konfliktfyllda och gärna hungriga/beroende av storfinansen på något sätt.

Om våra länder är belånade är det bra tycker storfinansen. Då kan de pressa politikerna när lånen sätts om.
Ok, det är ju fortfarande inte ett svar på min fråga.
Dessutom motsägelsefullt, "de" tjänar pengar på att vi är skuldsatta men "de" vill att vi ska bli fattigare och därigenom minska sina inkomster.

Världens rikaste människor, bl.a. Elon Musk, Jeff Bezos, Bill Gates mfl. kommer att förlora stora pengar på ett sånt upplägg, kommer de acceptera att "de" ställer till med sånt? Jag hade inte gjort det om jag hade möjlighet och de har möjlighet att omkullkasta en dylik diktatur.

Sett till att vi har högre levnadsstandard idag än nånsin förr, inte bara i Sverige utan i större delen av världen, så verkar det som att "de" har lite svårt att genomföra sin agenda.
Citera
2021-01-17, 09:59
  #431
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Ok, det är ju fortfarande inte ett svar på min fråga.
Dessutom motsägelsefullt, "de" tjänar pengar på att vi är skuldsatta men "de" vill att vi ska bli fattigare och därigenom minska sina inkomster.

Världens rikaste människor, bl.a. Elon Musk, Jeff Bezos, Bill Gates mfl. kommer att förlora stora pengar på ett sånt upplägg, kommer de acceptera att "de" ställer till med sånt? Jag hade inte gjort det om jag hade möjlighet och de har möjlighet att omkullkasta en dylik diktatur.

Sett till att vi har högre levnadsstandard idag än nånsin förr, inte bara i Sverige utan i större delen av världen, så verkar det som att "de" har lite svårt att genomföra sin agenda.
Det är inte nödvändigt att vi blir fattigare. Det handlar om att ta kontrollen från oss. Det är därför som de globala diktatorerna gömmer sig. De har rätt till sina pengar, anser jag. Men nu konverterar de pengarna i orimlig kontroll över våra liv. Covid-reglerna är överdrivna. Men storfinansen vågar inte låta oss ha möten för då kan vi börja ställa demokratiska krav och ifrågasätta systemet. Men de globala diktatorerna anser sig, felaktigt, ha rätt att bestämma vart vi reser eller om vi vill bilda en förening med möten och diskussioner. Där ligger deras stora övertramp.

Musk är bara en oförarglig pajas som ställs upp för oss att titta på. De som styr honom förlorar inga pengar hur de än gör. De har redan total ekonomisk och politisk kontroll. De struntar dessutom i ett halvår av lockdown. Det slår ut lite småföretag. Bara bra för dem. Om deras banksaldo minskar lite har ingen betydelse för deras livsföring. Det viktiga för dem är att behålla kontrollen över oss.

Vem som är rikast av Elon eller Jeff är bara ett villospår.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-17 kl. 10:04.
Citera
2021-01-17, 17:44
  #432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Ok, jag försöker igen. Vilka är det som står bakom och vad tjänar de på att vi blir fattigare?




Men snälla. Svaret på din fråga, samt även frågeställningen i trådrubriken, har lyfts och länkats för flera månader sedan i denna tråd.

Vi vet nu vad "The Great Reset" är, och vad det innebär för oss människor, samt vilka som ligger bakom. Eftersom vi har följt upphovsmännen på deras hemsidor och Youtube-kanaler, sedan flera år tillbaka.

All information finns på UN's och WEF's sidor och kanaler. Inga hemligheter alls. Rubbet ligger helt öppet att studera för varje människa som har tillgång till internet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback