2021-01-14, 10:06
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Brukade köpa på mig dessa när de dök upp men de 2 senaste gångerna jag köpt har det inte smakat som det ska

Nu har jag inte ätit XXL schnitzeln på ett tag men har i frysen. Tråkigt om det stämmer. Isf kan jag rekommendera de lite mindre som finns i påse när de kör Alpenfest vecka, de åt jag nyligen och de smakar precis som "gamla" XXL!
Citera
2021-01-14, 10:10
Medlem
CoZeCos avatar
Åh fan, tack för tipset, detta ska testas!
Citera
2021-01-14, 12:50
Medlem
pantywankers avatar
Ok lidl tips fast nu gäller det inte mat i detta fall.
Köpte idag 2pack raggsockar för 49,90.
Mycket prisvärt.
Även thermal-leggings för 59,90.
Funkar utmärkt att ha under byxorna för att slippa frysa arslet av sig även om man som jag är kille, billigt och bra.
Kan även nämna att jag också gillade schnitzeln som nämnts i tidigare inlägg.
Citera
2021-01-14, 16:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
"Av fläskytterfilé" står det på dem. De är ju ojämna i kanterna, ser inte ut som pressade bitar.
Samma med chickennuggets, dock inte de med ostfyllning.

Det låter lovande. Trött på pressat kött i nuggets och liknande.
Citera
2021-01-14, 23:47
Medlem
gato12s avatar
Den här veckan blir det schnitzlar och oxpytt.

Hade köpt hamburgare också om de bara dykt upp i min butik...
Citera
2021-01-15, 18:52
Medlem
Okej. Jag är skum på handspriten som man kan ta av som kund när man kommer in i butiken. Fyra av fem gånger jag har varit där så luktar den nada. Känns som vatten. Har någon annan funderat (eller kan fundera på vid nästa besök?) på detta. Inte fan kan de hälla vatten i handspritsflaskorna? 😬
Citera
2021-01-15, 19:29
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumtekhar
Okej. Jag är skum på handspriten som man kan ta av som kund när man kommer in i butiken. Fyra av fem gånger jag har varit där så luktar den nada. Känns som vatten. Har någon annan funderat (eller kan fundera på vid nästa besök?) på detta. Inte fan kan de hälla vatten i handspritsflaskorna? 😬

Dom kanske använder alkoholfri handdesinfektion?
Citera
2021-01-15, 20:02
Medlem
bravehs avatar
Citat:

Inte ovanligt att man blandar ut handspriten med vatten när den börjar ta slut. Så gjorde vi på min arbetsplats (som dock inte är inom handeln).

Dock är det ju omoraliskt att göra så.
Citera
2021-01-16, 00:59
Medlem
Har säkert sagts förut, men cheddarn från Valley Spire är verkligen bra. Inte bara prisvärd, utan riktigt bra. Speciellt den som heter Vintage.
Citera
2021-01-16, 01:34
Medlem
Jag rekommenderar en ost, som inte säljs nu men dyker upp ibland. (Fanns före jul, t.ex.)

Mature Cheddar från Joseph Heler, rebrandad som "Deluxe" English Vintage cheddar. Det är två olika, en som är 12 månader och en som är 9 månader. (Lidl har cheddar från flera leverantörer som dom cirkulerar lite, brandade som "Deluxe".)

https://www.joseph-heler.co.uk

Den här veckans "XXL-vecka" har Lidls vanliga cheddar på extra stor 1 KG-bit för 70 kr. Den är också okej. Värd att köpa om det finns bitar kvar i butikerna. Tror den kostar runt 115-120 kr / kg annars.

Citat:

Det finns handdesinfektion som inte är baserad på alkoholer. Det dök upp mycket sådant när det blev stor efterfrågan på handsprit i våras och det blev brist på alkohol och IPA. Men det är Lidl, så det kan vara vanligt vatten såklart.
Citera
2021-01-16, 01:41
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Inte ovanligt att man blandar ut handspriten med vatten när den börjar ta slut. Så gjorde vi på min arbetsplats (som dock inte är inom handeln).

Dock är det ju omoraliskt att göra så.

3% väteperoxid är fullt duglig desinfektion, har vissa fördelar jämtemot alkoholer. Luktar rätt lite, lite svagare ättiksliknande doft dock om man luktar noga. Finns bland annat under namnet Oxiskin Plus på nätapoteken.
Citera
2021-01-16, 22:32
Medlem
Elementarts avatar
Hur är Lidl's frys-pommes? De kommer ha 2 kg för 15 kronor nästa vecka och funderar på att köpa. Har ni några bra tips på hur man kan få frys-pommes o smaka bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in