Jag rekommenderar en ost, som inte säljs nu men dyker upp ibland. (Fanns före jul, t.ex.)
Mature Cheddar från Joseph Heler, rebrandad som "Deluxe" English Vintage cheddar. Det är två olika, en som är 12 månader och en som är 9 månader. (Lidl har cheddar från flera leverantörer som dom cirkulerar lite, brandade som "Deluxe".)
https://www.joseph-heler.co.uk
Den här veckans "XXL-vecka" har Lidls vanliga cheddar på extra stor 1 KG-bit för 70 kr. Den är också okej. Värd att köpa om det finns bitar kvar i butikerna. Tror den kostar runt 115-120 kr / kg annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
kumtekhar
Okej. Jag är skum på handspriten som man kan ta av som kund när man kommer in i butiken. Fyra av fem gånger jag har varit där så luktar den nada. Känns som vatten. Har någon annan funderat (eller kan fundera på vid nästa besök?) på detta. Inte fan kan de hälla vatten i handspritsflaskorna? 😬
Det finns handdesinfektion som inte är baserad på alkoholer. Det dök upp mycket sådant när det blev stor efterfrågan på handsprit i våras och det blev brist på alkohol och IPA. Men det är Lidl, så det kan vara vanligt vatten såklart.