Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-01-15, 13:07
Medlem
Citat:
Strax efter midnatt larmades polisen till en adress i Norduppland.

På platsen hittas en allvarligt skadad person som förs till sjukhus med ambulans.

– Det är oklart var det har skett, men vi har spärrat av en förmodad brottsplats både inom- och utomhus.

En närstående till den skadade personen har gripits misstänkt för försök till mord.

– När vi kom till platsen var personen talbar, men allvarligt skadad. med någon form av tillhygge..
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ala--en-gripen

Var i Norduppland? Vilken närstående-relation?
Citera
2021-01-15, 15:46
Medlem
HeddonBorborellos avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...der-mordforsok

Citat:
Det var under natten till fredagen som polis larmades till en plats i de norra delarna av länet, något som UNT var först med att berätta om.

Citat:
– Offret misstänks ha skadats med ett tillhygge, säger Jonas Eronen.

Citat:
En annan person har gripits – någon som är närstående till offret.

I övrigt är polisen förtegen med uppgifter om fallet och vill inte berätta på vilken plats händelsen inträffat eller vad de inblandade haft för relation.
När dom skriver norduppland eller de norra delarna av länet så brukar det betyda en liten ort, typ karlholm, söderfors, skärplinge eller liknande. Ute på landet mellan dessa småorter finns massor med gårdar som hyrs ut åt allehanda bös, fastigheterna är dessutom så billiga att "vem som helst" kan köpa, t ex som zigenarfamiljen som fick alla sina barn överkörda.
Citera
2021-01-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...der-mordforsok

När dom skriver norduppland eller de norra delarna av länet så brukar det betyda en liten ort, typ karlholm, söderfors, skärplinge eller liknande. Ute på landet mellan dessa småorter finns massor med gårdar som hyrs ut åt allehanda bös, fastigheterna är dessutom så billiga att "vem som helst" kan köpa, t ex som zigenarfamiljen som fick alla sina barn överkörda.

Det är Söderfors närmare bestämt
Konvaljevägen Ett lite skapligare villaområde....
Citera
2021-01-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ala--en-gripen

Var i Norduppland? Vilken närstående-relation?
Söderfors ett par
Citera
2021-01-15, 19:50
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det är Söderfors närmare bestämt
Konvaljevägen Ett lite skapligare villaområde....
Koppling till dådet på Högbergsgatan i Tierp?
Citera
2021-01-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes

Ja ingen aning, polisen hade insats där i morse
Citera
2021-01-15, 22:53
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ja ingen aning, polisen hade insats där i morse
När jag undersökte vilka som bor på Konvaljevägen så var det särskilt ett namn som fick mig att haja till rejält, vilket väckte tanken om att det eventuellt kan finnas ett samband.

Personen ifråga känner jag flyktigt, men vederbörande samt sambon är fullständigt normala, laglydiga personer. Hoppas verkligen inte att det är just dem som är drabbade.
Citera
2021-01-16, 00:20
Medlem
Citat:
När jag undersökte vilka som bor på Konvaljevägen så var det särskilt ett namn som fick mig att haja till rejält, vilket väckte tanken om att det eventuellt kan finnas ett samband.

Personen ifråga känner jag flyktigt, men vederbörande samt sambon är fullständigt normala, laglydiga personer. Hoppas verkligen inte att det är just dem som är drabbade.

Ett nummer mellan 11-24 ?
Citera
2021-01-16, 17:11
Medlem
Citat:

Den häktade från Tierp har et Svenskt andranamn Edl*ng och finnes det efternamnet på konvanljevägen behöver ju inte betyda Nåt, men vem vet
Citera
2021-01-16, 18:38
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ett nummer mellan 11-24 ?
Nej, de bor lyckligtvis på en adress med ett nummer under 11.
Citera
2021-01-16, 22:27
Medlem
Citat:
Nej, de bor lyckligtvis på en adress med ett nummer under 11.

Skall allafall vara ett par jag e osäker vilket numer på huset vet bara att det är dessa nummer...
Citera
2021-01-16, 23:24
Medlem
Den E*ling har absolut INGENTING med mordörsöket i Tierp att göra.
Det är ett skötsamt bar med småbarn som bor i Söderfors på Konvaljevägen som bara råkar heta lika det slöddret i Tierp som sitter häktad för mordförsök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in