Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-25, 09:42
  #61
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Provade googla en svensk skandalkändis plus ordet flashback.

Noll träffar.

Satte citattecken, noll

La till .org efter flashback inom citatet

Tröff endast på en turkisk phishing reklamsite med enbart förnamnet som träff, varken efternnamn eller flashback hittades

Testade samma på bing.com

Träffar direkt.

Slutsats, google rankar högre autogenererade spam-siter med irrelevant innehåll än flashback

Alltså är det bara att lägga ner google-sökningar

Googles algoritmer stänger ute politiskt känsligt material.

Gestapo

Vilken svensk skandalkändis syftar du på?
Vart hittar du tråden om denne på Flasback?
Citera
2019-06-25, 22:38
  #62
Medlem
08-55331000s avatar
Google Michael Zand Vetenskap och Fokvett Gensvar

Google är den skarpaste sökmotorn som också får ta del av den skarpaste kritiken som företag. Det är google som attackeras främst när någon kräver att bli glömd.

SEO SCAM exemplet Michael Zand Zandcell
Men att bli osynliggjord pga av en massa jälva SEO SCAM SPAM är betydligt mycket lättare med de flesta andra sökmotorerna. För att ta ett aktuellt exempel med en sökning som "Michael Zand Zandcell" sök i Bing så ser du en längre studie av SCAM SPAM SEO. Individen har gjort runt 70 miljoner twitterinlägg och äger en massa url som länkar till varandra lite om vartannat. De flesta sökmotorer visar detta först och döljer därmed de mest relevanta resultaten i sökresultatet. Sök själv...! En har twittrat om FB och Michael Zand https://twitter.com/vetenskap_

Google raderade Vetenskap och Folkvett på Zandcell's uppdrag
https://www.lumendatabase.org/notices/1445649 Men likförbannat är Googlingen Michael Zand Zandcell liksom Zandcell idag visande just vetenskap och folkvett som etta! VOF 1a. Jag tycker det finns en viss pluripotent poesi i just detta och det är ett sakligt gensvar i saken. Sök och se vilken annan sökmotor som matchar den sakligheten mot (FB) 70 Miljoner spam inlägg från en medlem i hatgruppen från scammaren Michael Zand.

(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 4 Michael Zand Zandcell Scam
(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 4 Michael Zand Potent scam
(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback -Michael Zand Hatar att bli avslöjad som Hatare

Michael Zand Zandcell Flashback tionde plats hos Google
Vilken annan sökmotor är så lyhörd för mängden information om Zandcell och Michael Zand som i sökningen "Michael Zand Zandcell" dvs Scam spammaren själv med sitt egna lurendrejeriföretag? Det finns naturligtsvis många åsikter om detta faktum från Zandcell till sökningen "Etnocentrisk Hathora" välj vilken sökmotor du vill och tänk på detta när du ser resultatet. Michael Zand fick via Zandcell inlägg från Vetenskap och forskning raderade från Googles index.

Hatare som hatar att bli avsköjade
Att jag tar upp just detta exempel är för att det i sig själv är så sjukt och därmed också en bra anledning till att ändra om hur och när en eventuell avindexering av en sida bör ske. Michael Zand äger Zandcell och är med i Hatgruppen som admin skriver om (FB) Michael Zand Zandcell vill tysta Flashback - del 4 Googla och se att jag inte har något personligt mot Michael Zand jag är tvärtom den första att försvara honom från att vara en Etnocentrisk Hathora, trotts hans avancerade hatbrott. Googla det! 227 Url är begärda avindexerade på flashback.org https://transparencyreport.google.co.../flashback.org pga upphovsrättsliga skäl. En medlem i gruppen som admin skriver om verkar aktiv, tror jag. Linda P i hatgrupp som vill tysta Flashback - del 4 Det finns en hel del att säga om Google och rätten att bli glömd men glöm inte bort rätten andra tar sig när de syns i sanningens ställe. Och här blir det genast mer komplicerat. Man kan också vända på frågan, varför skulle något du skriver synas i en sökmotor.

Synligheten är allt men du vet sällan vad du inte ser Sök själva på Flashback och se om ni hittar något som är bättre indexerat hos andra sökmotorer än just Google. Inom ämnet hittade jag mestadels denna förbannade orgie i SPAM & Scam på tex Bing, men även hos Quant search, yahoo, Baidu, https://www.flashback.org/sok/Michael+Zand?sp=1 https://www.flashback.org/sok/Zandcell
Jag stänger mina ögon, vem ser hur mörkt det blir?
__________________
Senast redigerad av 08-55331000 2019-06-25 kl. 22:48.
Citera
2019-06-26, 02:08
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Vilken svensk skandalkändis syftar du på?
Vart hittar du tråden om denne på Flasback?

Fanns två trådar, en från 2014 och en annan från 2016.

Vem kändisen är är ointressant men har figurerat som sagt i några trådar
Citera
2021-01-13, 16:27
  #64
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Tråden om sexiga Jessica Frej dyker inte upp på google: (FB) Jessica Frej - sexig TV4-kock med stora tuttar

Jag har googlat "jessica frej flashback forum" och liknande men går inte att hitta den tråden via google. Varför?
Citera
2021-01-13, 17:05
  #65
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Tråden om sexiga Jessica Frej dyker inte upp på google: (FB) Jessica Frej - sexig TV4-kock med stora tuttar

Jag har googlat "jessica frej flashback forum" och liknande men går inte att hitta den tråden via google. Varför?

Tråden är inte med i blocklistan i alla fall:

https://www.flashback.org/googleblock.php?&page=1
Citera
2021-01-13, 17:25
  #66
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Tråden om sexiga Jessica Frej dyker inte upp på google: (FB) Jessica Frej - sexig TV4-kock med stora tuttar

Jag har googlat "jessica frej flashback forum" och liknande men går inte att hitta den tråden via google. Varför?
Jag vet inte vad som pågår här kan bara konstatera att bing och duckduckgo hittar tråden inga problem medans google, där verkar den inte existera.

Eventuellt beror det på detta.
https://www.imy.se/nyheter/datainspe...ft-mot-google/
Citera
2021-01-14, 09:07
  #67
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Tråden om sexiga Jessica Frej dyker inte upp på google: (FB) Jessica Frej - sexig TV4-kock med stora tuttar

Jag har googlat "jessica frej flashback forum" och liknande men går inte att hitta den tråden via google. Varför?

Jag gjorde en sökning på "jessica frej flashback" och fick upp tråden du önskade som förstasvar, och ditt inlägg där du frågar efter tråden som femtesvar. Samma sak ifall jag söker på "jessica frej flashback forum".

En annan intressant iakttagelse är att Google på senare tid har börjat skicka mer besökare till Flashback. Både antalet visningar när Flashback nämns som förslag, och antal klick har fördubblats sedan i somras. Troligtvis för att de som använder Google vet att de numera måste skriva "Flashback" för att få svaret de önskar.

admin
Citera
2021-01-14, 10:16
  #68
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag gjorde en sökning på "jessica frej flashback" och fick upp tråden du önskade som förstasvar, och ditt inlägg där du frågar efter tråden som femtesvar. Samma sak ifall jag söker på "jessica frej flashback forum".

En annan intressant iakttagelse är att Google på senare tid har börjat skicka mer besökare till Flashback. Både antalet visningar när Flashback nämns som förslag, och antal klick har fördubblats sedan i somras. Troligtvis för att de som använder Google vet att de numera måste skriva "Flashback" för att få svaret de önskar.

admin

Det sista stämmer med hur jag upplever det, letar jag efter något som jag "vet finns på flashback" så måste jag skriva in flashback för att garanterat få upp resultatet jag vill ha.
Citera
2021-01-14, 18:04
  #69
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag gjorde en sökning på "jessica frej flashback" och fick upp tråden du önskade som förstasvar, och ditt inlägg där du frågar efter tråden som femtesvar. Samma sak ifall jag söker på "jessica frej flashback forum".

En annan intressant iakttagelse är att Google på senare tid har börjat skicka mer besökare till Flashback. Både antalet visningar när Flashback nämns som förslag, och antal klick har fördubblats sedan i somras. Troligtvis för att de som använder Google vet att de numera måste skriva "Flashback" för att få svaret de önskar.

admin

Är du säker? Tror du sett fel.

Tråden som kommer som förstasvar är inte den som efterfrågas, utan en tråd från Kändisskvaller:

(FB) Skvaller om Jessica Frej i Mitt kök?

Tråden som efterfrågas är från MPoK:

(FB) Jessica Frej - sexig TV4-kock med stora tuttar

Viss skillnad.

Om du nu får den senare som förstasvar, var får du då den förstnämnda?

Femtesvaret kommer som femtesvar även här.
Citera
2021-01-15, 22:29
  #70
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tråden som efterfrågas är från MPoK:

(FB) Jessica Frej - sexig TV4-kock med stora tuttar
MPoK's existens är dolt om man inte är inloggad och blir då inte indexerat av google.
Citera
2021-01-16, 06:15
  #71
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
MPoK's existens är dolt om man inte är inloggad och blir då inte indexerat av google.

Ja, just det, ja.

Då hade admin bevisligen fel.
Citera
2021-01-16, 08:21
  #72
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då hade admin bevisligen fel.
Men bara google, både bing och duckduckgo hittar tråden fick det som förstaträff på båda när jag testade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback