Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-15, 11:39
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det var intressant att fotografen även hade tagit bilder i Sverige på en same med liknande "mårdmössa" som en av demonstranterna bar (domarens son). (Om jag uppfattat situationen rätt.)

Den "andra furryn" var modellerad från The Simpsons
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...laBzQ&usqp=CAU


Han jobbar professionellt som fotograf och har vunnit årets bild 14 gånger de senaste 10 åren så han har nog fotat sjukt många olika mössor och halsdukar genom åren.
Citera
2021-01-15, 11:44
  #170
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det var intressant att fotografen även hade tagit bilder i Sverige på en same med liknande "mårdmössa" som en av demonstranterna bar (domarens son). (Om jag uppfattat situationen rätt.)

Den "andra furryn" var modellerad från The Simpsons
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...laBzQ&usqp=CAU

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En fotograf som var där hade tidigare, i ett annat sammanhang, tagit en bild på en person i ett plagg som påminner om ett plagg som en upploppet hade. Varför är det intressant?

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han jobbar professionellt som fotograf och har vunnit årets bild 14 gånger de senaste 10 åren så han har nog fotat sjukt många olika mössor och halsdukar genom åren.

Mårdmössor är inte så vanliga. Samer befinner sig i norra Sverige, liksom Skellefteå. Kom inte även fotografen från norra Sverige? Fotografen kopplas till Schibsted. Kollegan DN-Bonnier gör mycket av detta. Man vill koppla Trump-supportrar till landsorten. Allt var false flag imho.

Det är intressant. Men i sig inget hållbart resonemang ännu.

Edit Att vinna årets bild 14 gånger på 10 år var starkt.
Citera
2021-01-15, 11:45
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det var intressant att fotografen även hade tagit bilder i Sverige på en same med liknande "mårdmössa" som en av demonstranterna bar (domarens son). (Om jag uppfattat situationen rätt.)

Den "andra furryn" var modellerad från The Simpsons
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...laBzQ&usqp=CAU
Ser du inte skillnad på räv o mård? Ring inte Mensa
Citera
2021-01-15, 11:47
  #172
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ser du inte skillnad på räv o mård? Ring inte Mensa
Jag lämnar det till naturexperterna. Jag gick på en bedömning i tråden.
Citera
2021-01-15, 11:59
  #173
Medlem
Han heter Robert Lind, är från Kramfors, håller på MODO, har alltid hatat Skellefteå AIK så därav halsduken....har mest suttit på avbytarbänken, nu fick ha chansen att bravera!
Muaaaaaaaaa......!!!!!
Citera
2021-01-15, 12:08
  #174
Medlem
Har ni kommit fram att detta var fejkat av frilansjournalisten?
Han gav nog 100 dollar till killen för att springa runt med halsduken, allt för att sälja nyheter.
Typ som svt som och fejkade vittnen.
Citera
2021-01-15, 12:22
  #175
Medlem
Vi får hoppas att Bidé "Vem är jag, var är jag?" och Kamala "Jag knullade mig upp till toppen!" atombombar Skelefteå efter 20 januari!
Citera
2021-01-15, 12:27
  #176
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har ni kommit fram att detta var fejkat av frilansjournalisten?
Han gav nog 100 dollar till killen för att springa runt med halsduken, allt för att sälja nyheter.
Typ som svt som och fejkade vittnen.
Det är inte omöjligt, men det är ju inte alls bevisat.

DN har alltså gått igenom 934 namn för att spåra halsduken!
Citat:
DN has gone through a list of the 934 people who received the red scarfs in 2017. Out of those, only one lives in the US, a woman. She told DN that she received socks, not a scarf, and did not recognise the man.
https://www.thelocal.se/20210114/who...-wants-to-know

Fotografen är svensk. Kanske kopplingen till halsduken ligger bakom kameran och inte framför. Men det är inte alls bevisat.

Edit
Jag ändrade data om fotografen. Han kommer från Boden. Har alltså koppling till norra Sverige.

(Min tidigare uppgift om Schibsted var fel, jag tog fel namn.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-15 kl. 12:41.
Citera
2021-01-15, 12:32
  #177
Medlem
Det verkar som att fokus i tråden mest ligger på Marklunds ganska lyckade karriär kontra ens egna misslyckade tillvaro. Kanske läge att låta de riktiga detektiverna komma in i tråden istället?
Citera
2021-01-15, 12:34
  #178
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det verkar som att fokus i tråden mest ligger på Marklunds ganska lyckade karriär kontra ens egna misslyckade tillvaro. Kanske läge att låta de riktiga detektiverna komma in i tråden istället?
Att hoppa på folk gör bara troll.
Citera
2021-01-15, 12:37
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Mårdmössor är inte så vanliga. Samer befinner sig i norra Sverige, liksom Skellefteå. Kom inte även fotografen från norra Sverige? Fotografen kopplas till Schibsted. Kollegan DN-Bonnier gör mycket av detta. Man vill koppla Trump-supportrar till landsorten. Allt var false flag imho.

Det är intressant. Men i sig inget hållbart resonemang ännu.

Edit Att vinna årets bild 14 gånger på 10 år var starkt.

Det var starkt, det finns för övrigt flera olika klasser att tävla i.

Hoppas DN kan spåra halsduken, det kan ta någon vecka att spåra nästan 1000 stycken. Men det är det kanske värt.
Citera
2021-01-15, 12:39
  #180
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var starkt, det finns för övrigt flera olika klasser att tävla i.

Hoppas DN kan spåra halsduken, det kan ta någon vecka att spåra nästan 1000 stycken. Men det är det kanske värt.
DN kunde inte spåra halsduken till USA.

Den enda koppling man kan se är att fotografen och halsduken båda kommer från norra Sverige.

Det är inget bevis. Men det är anmärkningsvärt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback