Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2021-01-11, 16:22
  #85
Medlem
Han fick indraget körkort på "livstid" förra fadäsen också....
Citera
2021-01-11, 16:54
  #86
Medlem
Lamperouges avatar
Hoppas det verkligen är livstid denna gången då
Citera
2021-01-12, 21:20
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är man blind eller har grav autism så får man heller inget körkort och ingen betraktar det som ett straff. Detsamma borde gälla när man har personlighetsdrag som innebär problem att köra ordentligt.
Jag håller inte med om den parallellen. Obotlig blindhet gör det helt omöjligt att köra bil. Personlighetsdrag kan man däremot göra något åt. Alltså bör den som ändrat sig i det avseendet kunna få tillbaka körkortet. (Hur man bör ställa sig till grav autism vet jag inte.)
Citera
2021-01-13, 13:46
  #88
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Jag förstår inte varför ni sverigehatande soyboys och betacucks har så svårt för lag och ordning, är ni fyllon hela högen?

Barn har blivit ihjälkörda av återfallsfyllon. Norge visar vägen, inför livstids indraget körkort. Första gången böter, andra gången livstids indraget körkort.

/SS
Det kan ju vara olika från person till person. Om jag tar en öl eller två och kör är det inget som märks på körningen. Den toleransnivån har man i flera civiliserade länder, det borde vi kunna ha här också. Men super man sig så full att man vinglar fram är det värre, då ska man straffas. Då utsätter man andra för fara, och det ska inte vara tillåtet.
Citera
2021-01-24, 15:17
  #89
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det kan ju vara olika från person till person. Om jag tar en öl eller två och kör är det inget som märks på körningen. Den toleransnivån har man i flera civiliserade länder, det borde vi kunna ha här också. Men super man sig så full att man vinglar fram är det värre, då ska man straffas. Då utsätter man andra för fara, och det ska inte vara tillåtet.

Det är svårt att ta dig på allvar, några öl och bilkörning hör inte ihop. Vi kanske skulle ha ett körkort där toleransnivån är skriven?

Tammer: klarar att köra säkert med 1 promille i blodet....
Citera
2021-01-24, 15:38
  #90
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Det är svårt att ta dig på allvar, några öl och bilkörning hör inte ihop. Vi kanske skulle ha ett körkort där toleransnivån är skriven?

Tammer: klarar att köra säkert med 1 promille i blodet....
Det var just det jag menade, en öl eller två ger inga 1 promille. De flesta andra länder i Europa har en gräns på 0,5 promille, Storbritannien 0,8. Men vi har 0,2.

"1,0 promille. Sluddrigt tal. Svårt att gå stadigt. Försämrad muskelkontroll."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...a-promillehalt
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback