Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2021-01-11, 20:21
  #91057
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Låter vettigt, hans ormande undan rättvisan har ju tagit episka mått. Hade han kommit till Sverige 2011 hade han varit en fri man för många år sedan och kvinnorna hade sluppit göras rättslösa. Det var välment då att inte möjliggöra fortsatt ormande.
Om kvinnorna gjorts rättslösa skulle Marianne Ny varit den skyldiga. Om hon ansett att bevisen skulle räcka till fällande dom borde hon naturligtvis häktat Assange redan i september 1910 men det gjorde hon inte.

Detta för att hon kom fram till samma slutsats som Eva-Marie Persson kom fram till 9 år senare. Att bevisen för att brott begåtts inte räckte. Men det tyckte hon var för pinsamt att erkänna efter det att hon strax innan öppnat en redan avslutad förundersökning.
Citera
2021-01-13, 10:37
  #91058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Om kvinnorna gjorts rättslösa skulle Marianne Ny varit den skyldiga. Om hon ansett att bevisen skulle räcka till fällande dom borde hon naturligtvis häktat Assange redan i september 1910 men det gjorde hon inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Vare sig Ny eller JA var födda 1910 så det skulle bli väldigt svårt.

Det var glädjande att det enda du invände mot var årtalet, så jag tar mig friheten att korrigera till 2010 så du inte behöver ha några invändningar alls.
Citera
2021-01-13, 12:56
  #91059
Medlem
Anna Ardin skriver bok.
Nån som är nyfiken?
https://www.bokus.com/bok/9789180060...tt-vittnesmal/
Citera
2021-01-13, 13:10
  #91060
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Anna Ardin skriver bok.
Nån som är nyfiken?
https://www.bokus.com/bok/9789180060...tt-vittnesmal/
Jag blev lite förbannad när jag såg hur hon för ett tag sedan attackerade Melzer och sade något om att han inte borde försvara Assange eftersom Assange förnedrat henne.

Hon borde ha sagt det medan utredningen var aktuell, inte komma med det senare.

Men det hela är ett skådespel. Nu skall Assange svartmålas eftersom han kritiserat USA.

AA har jobbat på svenska ambassaden i Washington, kallat sig själv CIA-agent, på Twitter, jobbat med kubansk motståndsrörelse. Nu i kyrkan (=filial till CIA).

Bara del i farsen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-13 kl. 13:17.
Citera
2021-01-13, 15:16
  #91061
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Anna Ardin skriver bok.
Nån som är nyfiken?
https://www.bokus.com/bok/9789180060...tt-vittnesmal/
Visst är vi nyfikna. Trevligt om även SW skulle offentliggöra vad hon tycker och tänker. Denna tråd tycker jag gått lite på tomgång sedan den Svenska förundersökningen avslutades.

Tack O.s.a. för att du rättade till det märkliga årtal jag råkade ange.
__________________
Senast redigerad av Goulburn 2021-01-13 kl. 15:25.
Citera
2021-01-13, 17:19
  #91062
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag blev lite förbannad när jag såg hur hon för ett tag sedan attackerade Melzer och sade något om att han inte borde försvara Assange eftersom Assange förnedrat henne.

Hon borde ha sagt det medan utredningen var aktuell, inte komma med det senare.

Men det hela är ett skådespel. Nu skall Assange svartmålas eftersom han kritiserat USA.

AA har jobbat på svenska ambassaden i Washington, kallat sig själv CIA-agent, på Twitter, jobbat med kubansk motståndsrörelse. Nu i kyrkan (=filial till CIA).

Bara del i farsen.

Helt korrekt av henne att uttala sig kritiskt om Melzer som har begått rättsövergrepp genom att framföra sina personliga åsikter i rättsfrågan med hänvisning till bevis som var under förundersökningssekretess. Bra att hon skriver den här boken så att världen får veta vad det är för en filur. Hoppas givetvis att SW gör samma sak.
Citera
2021-01-13, 21:52
  #91063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Anna Ardin skriver bok.
Nån som är nyfiken?
https://www.bokus.com/bok/9789180060...tt-vittnesmal/

Ja jag, framför allt är jag nyfiken på hur väl hennes bok överensstämmer med de dokument från rättsväsendet som sett dagens ljus.
Citera
2021-01-13, 22:26
  #91064
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Helt korrekt av henne att uttala sig kritiskt om Melzer som har begått rättsövergrepp genom att framföra sina personliga åsikter i rättsfrågan med hänvisning till bevis som var under förundersökningssekretess. Bra att hon skriver den här boken så att världen får veta vad det är för en filur. Hoppas givetvis att SW gör samma sak.
Det finns nog fler av oss som skulle vilja läsa din bok. Jag skulle gladeligen läsa den. har du börjat skriva fler upprepningar
Citera
2021-01-16, 15:24
  #91065
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Anna Ardin skriver bok.
Nån som är nyfiken?
https://www.bokus.com/bok/9789180060...tt-vittnesmal/

Kommer ni att köpa boken? Jag kommer att göra det, för att få veta sanningen från en brottsutsatt kvinna som gjorts rättslös av det rättssystem som är tänkt att värna om brottsoffers rättigheter, inte att skydda brottslingar mot åtal, rättegång och straff. Att köpa boken är det minsta vi kan göra för henne.
Citera
2021-01-16, 15:27
  #91066
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Kommer ni att köpa boken? Jag kommer att göra det, för att få veta sanningen från en brottsutsatt kvinna som gjorts rättslös av det rättssystem som är tänkt att värna om brottsoffers rättigheter, inte att skydda brottslingar mot åtal, rättegång och straff. Att köpa boken är det minsta vi kan göra för henne.
Hon har förmodligen betalt av CIA och deras filial kyrkan. Inte ett öre får hon av mina pengar för att läsa en skildring som säkert inte stämmer överens med hennes tidigare vittnesmål.

Däremot kan jag rekommendera boken "Analytikern" som tidigare citerats i tråden. Den har skrivits av en spanjor som arbetade på ambassaden och beskriver lite grand vad som skedde "på markplanet". Han lärde känna Assange. Jag har inte läst hela. Men den finns billigt att ladda ned från Internet. Vill man inte läsa spanska finns det säkert översättningsprogram för pdf.


https://www.amazon.es/ANALISTA-EL-ac.../dp/8417678344

Citat:
There are decisions that give retrospective vertigo: in 2008, Txema Guijarro took a leave of absence at Telefónica, where he worked selling virtual private networks for companies, and traveled to Latin America to participate as a demographic advisor to left-wing candidates in the electoral processes of Paraguay and El Salvador . After accumulating political experience, he became an analyst at the Foreign Relations Ministry of the Ecuadorian Government of Rafael Correa.

The analyst describes, from the point of view of a privileged witness, the phenomenal political, judicial and media storm that confronted the Ecuadorian government of Rafael Correa with the United States and the United Kingdom.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-16 kl. 15:59.
Citera
2021-01-16, 16:55
  #91067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Kommer ni att köpa boken? Jag kommer att göra det, för att få veta sanningen från en brottsutsatt kvinna som gjorts rättslös av det rättssystem som är tänkt att värna om brottsoffers rättigheter, inte att skydda brottslingar mot åtal, rättegång och straff. Att köpa boken är det minsta vi kan göra för henne.

Du anser alltså att en partsinlaga är en sanning som ligger i paritet med ett edsvuret vittnesmål i en rättssal, intressant.
Citera
2021-01-16, 17:41
  #91068
Medlem
Anonymares avatar
Såg nu precis att Carina Bergfeldt i sitt program på svt får besök av "en av kvinnorna" med koppling till misstänkta sexualbrotten och Assange. Hon sa inte vem av dem det är men jag antar att det är Ardin. Tror att det är nu på fredag. Ska bli spännande att se och det kommer ju då också precis efter att boken är släppt. Äntligen får vi veta!

Hoppas SW gör något liknande men hon kanske inte orkar figurera med sitt namn. Men att hennes berättelse kommer fram på något sätt ändå är viktigt!
__________________
Senast redigerad av Anonymare 2021-01-16 kl. 17:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback