Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-09, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
absolut, tänk t ex Bernie (den rättmätige Dem-kandidaten) och hans vänsterpopulister håller låg profil i denna häxjakt att tysta motståndare - skulle inte förvåna om han råkar ut för någon stroke eller lämplig bilolycka i det närmaste!
Wallstreet-demokraterna kommer att rensa ut alla oliktänkande!

Japp, det valet var också riggat så att Senile Joe Biden skulle vinna. Dominion och Hammer och Scorecard. Valmaskinerna som använts i USA har inbyggd "back door" för att kunna manipuleras på distans. Ingen konspiration utan fakta. CIA har använt dem för rigga val i utlandet, Ukarina mm.
Citera
2021-01-09, 08:33
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Lösningen på problemet heter utbildning samt att främja en levande landsbygd.
Lycka till!

Vi får se om demokraterna fixar bra utbildning av KKK och BLM, och främjar levande fly-over-states...
Citera
2021-01-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Biden är helt klart en produkt av samhället han vuxit upp i, frågan är hur man hanterar det och hur villig man är att förstöra för andra för att berika sig själv, och där är mr T oslagbar eftersom han inte har några som helst spärrar för va han tar till för egen vinning.

Bernie Sanders är sosse. Biden älskar kapitalism. Men han har också spärrar.
Jaså minsann? I vilka ukrainska gasbolag har mr T fixat välbetalda styrelseposter till sin knarkande son?

Media har sedan 2016 utlovat att den där mr T minsann är galen och kommer att starta en massa krig och kärnvapenbomba hela världen. Hur mycket av det infriades tycker du?
Citera
2021-01-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, de ville givetvis ha lite allvarsord med politiker som vägrar lyssna. Men de hade lugna avsikter på vägen dit. Som sagt, det var enstaka poliser som var rötägen här, som den kallblodige mördaren som sköt ihjäl kvinnan, men den absoluta merparten av poliserna fattade att det här inte var några dåliga människor och att de inte hade onda avsikter med sitt besök och släppte därför in dem.

Eh såg du 40-minuters klippet som någon postat från sidan GAB? Det gick faktiskt vilt till mot slutet och jag tycker nog att polisen var lite för mesiga i hanteringen av mobben.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-01-09 kl. 09:02.
Citera
2021-01-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Lycka till!

Vi får se om demokraterna fixar bra utbildning av KKK och BLM, och främjar levande fly-over-states...

Det finns inget annat alternativ.
Citera
2021-01-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag satt idag och tittade på flera klipp där Trump mfl hyllar USA som världens bästa land och får lust att skaka på huvudet. Hur f*n kan de tycka det, okej ni älskar ert land men det finns sannerligen många brister, väldigt stora skillnader mellan fattiga och rika, slumområden och allt. Är amerikanerna blinda med för stora egon..?

Det har du nog rätt i. Som andra sagt så är USA alldeles för splittrat idag och nedstängningen av twitter och andra konton spär nog bara på ilskan. Ett nertystat folk kan bli farliga.

Amerikanerna är överlag väldigt obildade om hur det ser ut i resten av världen. Och man har en självbild om att USA är bäst!
Citera
2021-01-09, 08:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Detta är bara början. Snart kommer enskilda debattforum och hemsidor som Flashback att stängas ner. De kommer dra in domän namnen. Fow News som är en konkurrent till CNN försöker CNN få förbjuden.

Mycket av skulden till detta i USA kan läggas på konservativa politiker som inte sagt ifrån utan bara accepterat valfusk och att friheten tagits bort. Få republikaner har höjt sin röst för att folket förlorar sin frihet. Inte konstigt Trump och hans supporters blir förbannade.
Trump har retat upp väldigt många i flera år med sina villfarelser och lögner. Amerikanerna tröttnade på hans clowneri och röstade bort honom, när de fick chansen.
Republikanerna skulle ha stoppat Trump tidigare, så hade han sluppit den här kalabaliken, som han själv har skapat. Alla hade sluppit kaoset, de döda hade överlevt. Hur många extra har dött av pandemin som Trump har ignorerat?
Han har många liv på sitt samvete förutom en massa lögner.

Ansvaret ligger på Trump och GOP.
Nu är det hög tid att ni trumpister också inser vilken hänsynslös bedragare Trump är.

Säkerhetsfolket har nu fullt upp med att se till att Trump inte ställer med mer skada, hämndlysten som han är. Han har inte längre tillgång till koderna för kärnvapnen åtminstone, alltid något.
Jag hoppas att han blir avsatt de närmaste dagarna.
Citera
2021-01-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Precis, och liksom i Sverige är populasen ute på prärien lika viktig valboskap som präriens kossor.

Nån som har inblick i reglerna för stater att lämna unionen?

Intressant också om Google, Twitter och Facebook kommer att banna mer konstitutionella försök att lobba för secession. Då om inte förr kan man verkligen tala om politiserade företag.

Texas tror jag har någon special att de kan lämna USAs förenta stater om de vill, i övrigt vet jag inte.
Citera
2021-01-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Visst är det sorgligt, landet har en tuff resa framför sig. Trumpen har trots allt gjort en del bra saker. Men hans sista månader är pinsamma och en parodi. Han gör ju bort sig själv och sina väljare inför hela världen.

De bra saker Trump gjort har konsekvent tystats ner av lögnpressen i Sverige som SVT, Expressen, Aftonlögnen med flera.

Många har under Trump fått det bättre ekonomiskt och jobben flyttade hem till USA igen.

Han bannade muslimska terrorister från komma in.

Byggde en mur mot det superkriminella Mexico som översköljer USA med knark och kriminella.

Drog hem trupper tillbaka till USA och startade inga krig.
Citera
2021-01-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Amerikanerna är överlag väldigt obildade om hur det ser ut i resten av världen. Och man har en självbild om att USA är bäst!

Tror att väldigt många människor över hela världen blivit chockade över hur illa situationen är. Jag var själv inte medveten om hur oerhört många obildade människor det finns i USA.

Visst har jag (själv) märkt tidigare att det är en exceptionellt stor skillnad mot att röra sig i storstäder med mycket bildade människor som tex Boston, Seattle, San Francisco och New York jämfört med landsbygden men jag hade ändå inte fattat förrän nu att skillnaden var så här stor.

USA har enorma problem, den saken är klar. Trump eller liknande falanger kan komma tillbaka så länge som de har så pass många arga och obildade människor på i synnerhet landsbygden.

Nyckeln enligt mig ligger i utbildning och att främja/stimulera en mera levande landsbygd.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-09 kl. 08:42.
Citera
2021-01-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Kriminella handlingar skall bestraffas, det var beväpnade brottslingar som slog sönder fönster och dörrar, i kaoset dog flera människor. Är du så dum att du tycker att folk skall få bete sig så här?

skulle inte hävda att du är dum bara för din åsikt är annorlunda än min, att försöka löjliggöra meningsmotståndare är aldrig produktivt det kanske sker i stridens hetta men håll med att det är bättre att hålla en mogen debatt utan att anklaga varandra för dumhet
Citera
2021-01-09, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag satt idag och tittade på flera klipp där Trump mfl hyllar USA som världens bästa land och får lust att skaka på huvudet. Hur f*n kan de tycka det, okej ni älskar ert land men det finns sannerligen många brister, väldigt stora skillnader mellan fattiga och rika, slumområden och allt.
Du mäter USA med en svensk måttstock och kommer fram till att Sverige är bättre. De mäter Sverige med en amerikansk måttstock och kommer fram till att USA är bättre. Det är helt i sin ordning och skall så vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in