Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-05, 20:39
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Intressant teori. Men känns lite väl far out there, om du frågar mig. Vad händer om man skriver kritiskt på internet? Kommer Hyrmann Stiftung då och hämtar din säng, din TV och ditt matsalsbord, så du får sova i soffan?

Nä, de måste ju ha in pengarna så jag får sitta kvar i soffan så länge jag betalar. De struntar i min kritik på internet.

Det enda som kan stoppa detta är om ett riktigt stort land går emot planerna. Det funkar bara om alla är med. Ett stort land med egen industri kunde bevisa att köp och sälj-marknad är starkare än hyresmarknad, och det är nog det som WEF oroar sig mest för.
Citera
2021-01-05, 20:55
  #338
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Jag tycker den här great reset-planen är lite spännande.

Du kommer inte äga något och du kommer vara lycklig.

En personbil står 97% av tiden. När alla har en egen bil så är överkapaciteten stor plus att överkapaciteten skapar problem.

Biltillverkare tjänar pengar när de säljer en ny bil. Biltillverkare måste bygga bilar som ska förbrukas annars finns ingen marknad. En biltillverkares ekonomi drivs framåt stötvis när nya bilar lanseras.

Om det inte gick att köpa bil utan bara hyra bil så skulle varje enskild bil användas mer och inte bara stå 97% av tiden.

Biltillverkarna skulle, om de själva var ägare av bilarna, vilja bygga bilar som var driftsäkrare och ha längre livslängd. Biltillverkarens ekonomi skulle bli jämnare då pengar rullar in vid varje såld kilometer snarare än såld bil.

Applicera ovanstående på allt. Till att börja med el, värme, luftkonditionering o s v. Allt som folk traditionellt köpt kan vi bara hyra framgent.

Hur ska det gå till?
Jo, genom att bankerna bara finansierar företag som hyr ut och genom att svälta ut de som vill sälja. På sikt, tack vare den gamla modellens inbyggda planned obsolesence, kommer alla ägda saker förbrukas och försvinna och när köpare återvänder till marknaden finns bara uthyrare kvar.

Om hela bankvärlden är med på tåget så har man förändrat en stor del av marknaden på bara fem år. Efter tio år är köp och sälj-marknaden nästan utraderad.

TL;DR: Bankerna kommer bara finansiera företag som hyr ut och alla som vill sälja produkter kommer svältas ut. På så vis blir ekonomin stabilare och resurser utnyttjas mer effektivt.

Ja, jag misstänker att det är vad man vill. Att man hyr allt materiellt av företagen, vilka enligt Schwab är "trustees of society". Du ska bara hyra. Du hyr din bostad, din bil och så vidare. En nackdel är att folk kommer bli tvingade till att arbeta - slavar under globalisterna - har du ingen lön kan du inte hyra något. Frågan är också vilka som får äga aktierna i företagen.
Citera
2021-01-05, 21:14
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, jag misstänker att det är vad man vill. Att man hyr allt materiellt av företagen, vilka enligt Schwab är "trustees of society". Du ska bara hyra. Du hyr din bostad, din bil och så vidare. En nackdel är att folk kommer bli tvingade till att arbeta - slavar under globalisterna - har du ingen lön kan du inte hyra något. Frågan är också vilka som får äga aktierna i företagen.

Vem som helst får nog rent allmänt äga aktier men i realiteten så är det förbehållet ett fåtal (precis som idag).

Vid försäljning av företag, mark och dyrbar utrustning kommer man kanske handla med en valuta som inte alstras av lönearbete så som guld, bitcoin eller ren byteshandel.

En annan aspekt i det vardagliga är att det kommer vara fördelaktigt ekonomiskt att åka snålskjuts på vänner och familj. Det är det förstås redan men nu kommer det bli ännu fördelaktigare.
Citera
2021-01-05, 23:25
  #340
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Capone
Dett är ingen "konspirations teori". I skrivandes stund så har 80% av småföretagare gått i konkurs pga vänsterextrema politikers "lock down laws" för ett virus med 99% överlevnadschans.. Det är ett försök att krasha individualism samhället och göra alla beroende av regeringen.. Nästa steg är att skatta hela energisektorn med "The Green New Deal" vilket rättfärdigas med att c02 höjs med 1% per år vilket är farligt...

Haha, har 80% av småföretagarna gått i konkurs ???
Skojar du med mig ? Vore trevligt om du kan publicera någon som helst fakta som styrker din tes...
Du hade ju typ hela Sverige varit i katastrofläge...
Jag har nog råkat surfa in på en tråd med helt rubbade människor...
Citera
2021-01-06, 18:37
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Ja, The great reset är maktelitens sätt att inkognito införa den nya världsordningen.
Den fjärde industriella revolutionen där AI, det totalitära övervakningsamhället och digitala valutor står i centrum och styr våra liv.

Du kommer få två val (efter att dom kraschat din nationella valuta, dina besparingar så att du varit tvungen att göra dig av med allt du redan äger):

Du kan fortsätta leva ditt liv i extrem fattigdom i en värld där det knappt finns jobb eller något hopp. I detta alternativ behöver du inte vaccinera dig (covid-21) eller få i dig chippet. Men glöm att du får sätta din fot i någon smart stad, du får nöja dig med att bo i enorma ghetton.

Eller så kan du välja att vaccinera dig (covid-21) och få ett chip inplanterat som är din plånbok, legitimation och hälsodeklaration i ett så du kan bevisa att du är vaccinerad.
Med detta alternativ kommer det att ingå UBI (medborgarlön), med en liten detalj. Har du något kvar på kontot när månaden är slut så kommer överskottet att nollställas.
Det kommer alltså bli omöjligt att spara, utan pengarna ska förbrukas och gör du inte det får du skylla dig själv.
Kan ju även tillägga att dessa digitala valutor kommer vara 100% spårbara så gör du något som inte uppskattas av elitens hantlangare så blir det konsekvenser.

Detta är hur jag tror det kommer se ut.
men varför ska detta gälla 90 åringar. Då vaccinerar jag mig
Citera
2021-01-06, 18:40
  #342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaViola74
Så länge man accepterar passet/chippet och lever enligt "reglerna" så kan man ha det mysigt i den nya världen? man kan resa, ha skoj och sånt...
Men hallå har man mycket pengar behöver man ej jobba och om alla med chippet inte behöver jobba så måste några bli kvar för de kan ej åka utomlands om nån ej kör planen och ingen pilot skulle väl jobba om den hade tillräckligt med pengar att ej behöva jobba
Citera
2021-01-07, 09:18
  #343
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
men varför ska detta gälla 90 åringar. Då vaccinerar jag mig

Vad menar du egentligen? Varför 90-åringar ska vaccineras, då dom ändå ska dö snart osv?

Och varför får denna tråd dig till att vilja vaccineras?

Fattar inte riktigt vad du menar som sagt, men lite mer intressanta tankar borde du ju kunna prestera.
Citera
2021-01-07, 09:54
  #344
Avstängd
wwrs avatar
Jag blev nedlåst i Asien. Där jag är verkar nedlåsningen bara tillta.

Om man nu stöder teorin att Coronarestriktionerna beror på att NWO genomför en global kampanj, kan man göra något åt det? Kommer det bara att bli värre?

Möjligen har människan genom Internet syndat och ätit från kunskapens äppelträd. Vi har mer kunskap om omvärlden och kanske har världen blivit svårare att toppstyra.

Det största forumet om resor, ThornTree har varit stängt för nya inlägg i april. Internet har börjat ha problem. Man kommer nästan bara åt Flashback från svenskt IP.

Det förefaller gå mot en medeltida värld där alla bara sitter i sina stugor, gör som feodalherren säger och får allt mindre tillgång till information om omvärlden.

Världen fungerade definitivt bättre före Corona. Kan man göra något för att vända utvecklingen? Inte heller de som styr det hela borde väl vara intresserade av att dra ned kommunikation, produktion, kunskapsnivå, rörelse samt öka likformigheten.

OK, det här inlägget saknar en del struktur. Men går det att motverka att "reset" för oss tillbaka till "medeltiden"?
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-01-07 kl. 10:33.
Citera
2021-01-07, 11:06
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Vad menar du egentligen? Varför 90-åringar ska vaccineras, då dom ändå ska dö snart osv?

Och varför får denna tråd dig till att vilja vaccineras?

Fattar inte riktigt vad du menar som sagt, men lite mer intressanta tankar borde du ju kunna prestera.
Man kommer sen ej få göra nått om man ej vaccineras. De kan väl ej vaccinera sjukhus personal heller.
__________________
Senast redigerad av SodaFointain 2021-01-07 kl. 11:16.
Citera
2021-01-07, 11:15
  #346
Medlem
Hur vet man vem som är med? Visade sig en kille var med. Han var as schysst. Rädd hela släkten kanske är med Hur märker jag det?
__________________
Senast redigerad av SodaFointain 2021-01-07 kl. 11:24.
Citera
2021-01-07, 11:19
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Och det lustigaste av allt är att the Great Reset och Agenda 2021 har legat öppet för den som googlat runt och varit konspiratoriskt lagd.
Nu händer allting.

Det är väl det här med att ett virus skulle användas som trigger som inte varit lika lätt att förutspå.

Som flera skrivit ;
Depopulering
Smarta städer - vaccinintyg, mikrochip
En världsregering, en världsvaluta
Skulle tro att AI kommer verka inom hela rättssystemet.

Först kommer givetvis Allt kraschas så att det blir enkelt att införa den nya ordningen och det är där vi är just nu.
Vi kommer högst troligen se ett deflationsscenario där allt rasar i värde.
Glöm guld och bitcoin, det kommer rasa också...
Vad ligger till grund nu är också att samhället inte kan fortsätta i nuvarande spår eftersom hela systemet är totalt skuldmättat och bara överlever med gigantiska stimulanser från centralbankerna.
Varför systemet fortfarande hålls vid liv är väl för att de inte är helt klara med förutsättningarna för det nya, skulle tro att 5G spelar en stor roll här liksom AI.

Var fan är nödutgången frågar jag?
I mina värsta konspiratoriska tankar när jag läste mycket förr om åren var det just detta scenario... om än inte pga ett virus..
Senaste rekommendationerna från FHM ser i princip ”undvik all mänsklig kontakt”. Helt sjukt är allting.
Men hallå de under18 år ska inte ens vaccineras
Citera
2021-01-07, 20:22
  #348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Ja, alla som vill låna pengar måste gilla läget. Om du säljer möbler får du inget lån medan din konkurrent som hyr ut möbler får det.

Om ditt land har en köp och sälj-marknad får ditt land dyra lån medan grannlandet med en modernare ekonomi får förmånliga lån. Busenkelt.

Ingen kommer att ta din byrå om det är en släktklenod men dina Ikea-möbler kommer du slänga själv. Därefter kan du bara hyra bohag.

Om några lagar måste ändras så ändras de. Folk som protesterar och hävdar urminnes rätt till ägande kommer ignoreras och kallas fula ord.

Låter logiskt. Är säkert precis det här som dom ledande personerna i WEF menar med sin great reset och så dom vill ha det framöver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback