2021-01-06, 17:02
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
blir helt förskräckt att läsa alla galna konspirationsteorier, antar det är tjugoåringar som lever i en sunkig oempatisk föreställnings värld.
Ju sjukare ideer ju fler hakar på.
Vad är det för typer som måste framställa brottsoffer som kriminella.Sjukt.
Ut och jaga mördaren istället..

Jag håller med
Det är sjukt vad vissa hittar på och man undrar ju i vilken värld de lever i.
Varför fokusera på
BO där familjen mår skit och barnen som förlorat sin pappa har det enormt jobbigt.

Några här verkar tro det är seriefigurer som de skriver om och förstår inte att de finns levande människor med i detta som har det jätte tufft nu.

Fokusera på GM istället.
Hoppas de har hittat rätt man idag
Citera
2021-01-06, 17:02
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Om han har klätt sig för att utföra en uppgift och sen kasta kläderna tar det nog tid innan någon känner igen kläderna. Jackan är ju tio år gammal, det talar väl för att den är införskaffad för uppgiften, alternativt att den låg långt in i garderoben och är använd för att dumpas.

Varför i hela friden skulle man skaffa en sådan klädsel som väcker uppmärksamhet om man nu köper in kläder speciellt för råntillfället? Måste ju vara mycket vettigare att skaffa diskret klädsel i sådana fall, det var nog hans vanliga klädsel och han är nog gripen just p.g.a. Det.
Citera
2021-01-06, 17:03
Medlem
Bra. Hoppas det är rätt.

Lås in honom på livstid.
Citera
2021-01-06, 17:05
Medlem
persona.von.gratas avatar
Varför dog en man? Vad blev bytet? Vill inte läsa 1300 inlägg.
Citera
2021-01-06, 17:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tror du på riktigt att polisen inte har "tid" att identifiera jackan så dem väntar tills någon på flashback har löst det åt dem? 🙄😂🤣
Jag tror verkligen inte att du har en aning om hur krimutredare arbetar och hur duktiga dem är!
Och sen så bestämmer inte du hur folk ska tänka och skriva INCEL!!

Personligen tror jag flickvännen är inblandad i mordet och att mördaren är en torped.
Den som lever får se hur det slutar.
R.I.P Joakim ❤

Jag tror inte polisen hade identifierat jackan. Det finns vad jag vet ingen databas där man kan knappa in egenskaper/parametrar för en jacka, för att sedan få ut ett resultat. Så man är tvungen Googla eller hoppas att någon i utredningen känner igen modellen, om det är något man vill dra nytta av. Eller att allmänheten bidrar.

Däremot tror jag inte att uppgiften har någon betydelse. Någon har känt igen GM:s säregna outfit. Exakt vad det var för jacka han använde spelar ingen roll. Möjligen hade nästa steg från polisen varit att efterlysa en person med aktuell modell av jacka.
Citera
2021-01-06, 17:10
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Tror inte det var personligt.

Gärningsmannen är troligen en serierånare som begått en jävla massa stölder och rån tidigare.

Men just vid det här rånet hände något som rånaren inte kunde hantera, rånoffret kämpade emot, det uppstod en väldigt uppstressad situation och rånaren stack till med kniven i ett adrenalinrus, rånaren var troligtvis påverkad av benzo vilket gör folk helt känslokalla och kapabla till vadsomhelst.

Kan tänka mig att rånaren blev vansinnig av ilska då BO helt otippat kämpat emot och att hela rånet blev misslyckat fiasko, varav han vänder tillbaka och hugger BO ytterligare en gång.

Sen blir man ju såpass korkad av tabletter att det mycket väl skulle kunna vara samma GM som 2 dar senare försöker sig på ett liknande rån vid bankomaten utanför willys i sundbyberg.

inträffade även ett knivrån mot en kvinna i duvbo den 15 december, där kvinnan blev rånad av 2 personer iförda munskydd. Kvinnan blev avtvingad bankomatkort och kod.
Duvbo ligger precis brevid Rissne, skulle kunna säga att Duvbo och Rissne sitter ihop.

Tror på en grupp serierånare (2-3 personer) där alla känner varandra och som ligger bakom all skit som händer i detta område under senaste månaden.
När vi så småningom står där med facit i hand, så tror jag att din spekulation högst sannolikt till stor del är svaret på det enormt tragiska slutet på Joakims liv.
V I F🕯
Citera
2021-01-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata

Blev knivmördad, motiv oklart. Bytet ett par hundringar om det nu var rån som var det egentliga motivet.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Varför i hela friden skulle man skaffa en sådan klädsel som väcker uppmärksamhet om man nu köper in kläder speciellt för råntillfället? Måste ju vara mycket vettigare att skaffa diskret klädsel i sådana fall, det var nog hans vanliga klädsel och han är nog gripen just p.g.a. Det.

Verkar snarast som någon letat igenom en återbrukscontainer efter användbara plagg som inte kostar något. Det passar in på rånare som knappt får i hop till mat och så ska de sticka åt sin hyresvärd lite pengar för att han får kvarta någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Såja! Men nu vill vi veta vem aset är också.
Detta lilla svin vill jag alla ska veta vem det är. Samhällsrisk för fan!
Om det är nu rätt man.

Snabbt jobbat
Citera
2021-01-06, 17:13
Medlem
Citat:
Mindre summa pengar och rånmördad ?
Citera
2021-01-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag håller med
Det är sjukt vad vissa hittar på och man undrar ju i vilken värld de lever i.
Varför fokusera på
BO där familjen mår skit och barnen som förlorat sin pappa har det enormt jobbigt.

Några här verkar tro det är seriefigurer som de skriver om och förstår inte att de finns levande människor med i detta som har det jätte tufft nu.

Fokusera på GM istället.
Hoppas de har hittat rätt man idag

Vem BO är saknar inte betydelse för profileringen av en GM och gåtans lösning. Spekulation är väl vad som driver detta forum.
Citera
2021-01-06, 17:14
Medlem
Troians avatar
Citat:

Han dog förmodligen för att en rånare högg ihjäl honom. Kanske påverkad av någon substans. Exakt byte har inte framkommit, men det har talats om några hundralappar.

En del skribenter, med lite mer förmåga till fantasier än vad jag har, tror att BO:s flickvän eller flickväns släkting(ar) ligger bakom.

Kort efter dådet ringde BO:s flickvän till hans chef. Enligt uppgift i tråden ska det tala för att det inte är ett rånmord.
Senast redigerad av Troian 2021-01-06 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in