2021-01-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Vad är det för fel på den färgkombinationen? Allt beror väl på hur kläderna ser ut i sig, färgerna är väl inte så viktiga.

Kanske ytterligare en av dessa rappare?
Citera
2021-01-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
...

Var hittade du videoklippet?

Såg den när den fortfarande var uppe på Facebook, och lyckades senare fiska fram filens URL från chromes cache.
Citera
2021-01-04, 09:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jävla idioter som håller på med personrån. De måste vara de mest sinnesslöa IQ-befriade idioter som finns. Tror de är balla gangsters som springer runt med knivar och kan hota folk att överlämna pengar och värdesaker till dem. Till och med tvinga dem till bankomater för att plocka ut pengar till dem.

Självklart kommer folk göra motstånd (skulle själv göra det), vilket innebär att risken att rånaren åker på stryk, eller att brottsoffret allvarligt skadas eller tom avlider är högst påtagligt. Varför då? Vad kan man max få ut på en bankomat vid ett och samma tillfälle? Vill minnas att gränsen är 8 tkr. Jag tjänar fan mer än så på en vecka efter skatt. Den här gynnaren som gjorde detta riskerar 10-18 års fängelse för mord nu. Plus känslan av att få leva med att man tagit livet av en annan människa. Om de nu bryr sig vill säga.

Fy fan vilket samhället vi har fått i det här landet!

Slår du ner rånaren blir det du som BO som åker dit. Så är lagen. Tyvärr.
Citera
2021-01-04, 09:50
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyssna-
Såg den när den fortfarande var uppe på Facebook, och lyckades senare fiska fram filens URL från chromes cache.
Kommer du länka?
Citera
2021-01-04, 10:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Slår du ner rånaren blir det du som BO som åker dit. Så är lagen. Tyvärr.

.....om nu rånaren anmäler vill säga. Ser framför mig en polisanmälan. Rånaren kilar upp till den lokala polisstationen:

- Rånaren:Jag vill göra en anmälan
-Polisen: Jaha, vad vill du göra för anmälan?
-Rånaren: Ja, jag skulle råna en kille vid en bankomat. Jag hade kniv och allting, men killen ville inte ta ut pengar till mig trots att jag hotade honom. Sedan slog han mig i ögat så jag åkte till marken. Nu har jag jätteont, så jag vill göra en anmälan....

Rånoffret har säkerligen uppvisat fel värdegrund som inte gjort som rånaren sagt åt honom, men någon rätt till självförsvar finns väl ändå?

Det alla jävla idiotiska personrånare måste inse är att de måste riskera att åka på stryk, alternativt själva gå som vinnare ur en fysisk kamp. Ev, måste de vara beredda att döda offret. Sedan måste de göra en risk-reward analys om de tycker det är värt det för att komma över lite kontanter vid ett personrån. Dessvärre tror jag väldigt många av de här gynnarna är oförmögna till djupare tankeverksamhet och det är därför sådana här händelser inträffar.
Citera
2021-01-04, 10:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Vad kan det vara för blå jacka med vitt tryck på ryggen?
Företagslogga?
Nike?
Citera
2021-01-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jodå, basket har jag sett. Men ingen kan påstå att en etiopier eller somalier skulle platsa där. De är små, nätta och kortväxta till skillnad från t ex senegaleser.

Då har du inte sett många kriminella från Etiopien eller Somalia, vi har många långa stora tunga +180 långa +100 kg kriminella från dom länderna på min "arbetsplats"
Citera
2021-01-04, 11:38
Medlem
Ken Drydens avatar
Röda skor, typ Adidas, var populärt bland arabgangstrarna här i Malmö för ett par år sedan och de är helt ute nu. Ingen av de lite mer ambitiösa gangbangrarna, som kan göra sig en hacka på drogförsäljning, etc, skulle ha påsig något sådant idag.

De enda som har sådana är töntiga utlänningar, utan polare, fattiga typer, hazarer, losers. Det kan vara en sådan person även här, fastän Rissne ligger långt ifrån Malmö. En ensam blatte, lite utvecklingsstörd och utan kontakter som ska fixa lite pengar (typ 400 kronor) genom att knivmörda någon vid en bankomat.
Citera
2021-01-04, 11:39
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nike?
Snarare adidas va, brukar ju vara utanförskapets "arbetskläder".
Citera
2021-01-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyssna-

Kan du dela med dig?
Citera
2021-01-04, 11:53
Medlem
Enligt information ska det vara en afghan, välkänd i området, som ska vara gärningsman.
Citera
2021-01-04, 11:54
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Rasistdåd? Vad fick du den tanken ifrån?

Att det var en invandrare som rånade en svensk och passade på att sticka kniven i han för att han hatar kuffar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in