2021-01-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
På Skvadronsbacken bor det enl. RatsIt totalt 4 st Joakim. Två är märkbart yngre än den 41-åring som bor i nr 54 samt den 39-åring som bor i nr 36. Den sistnämndes port kanske ligger på gård nr 4?

Nej det gör den inte.
Citera
2021-01-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nej det gör den inte.

Finns en Jocke som är uppväxt på Mjölnerbacken som är i den åldern.
Han bor inte där längre, men kanske skulle hälsa på familj ?
Citera
2021-01-03, 21:24
Medlem
Sannolikheten att gärningsmannen redan finns i polisens register borde vara nästan 100 procent. Som en viss känd polisprofessor brukar säga: återstår för polisen att hitta honom och ta in fanskapet till förhör.
Citera
2021-01-03, 22:21
Medlem
Gugugagas avatar
Helt meningslös tråd, bara massa onödigt troende och tyckande, helt ärligt.

Fortfarande absolut ingen som vet vem ens BO är.

Rånmord lutar det åt med både invandrare som GM och BO enligt de som skrev i tråden i början.
Citera
2021-01-03, 22:22
Medlem
Zoom008s avatar
Bara jag hör ordet Rissne ser jag en massa utländska gangster framför mig. Hur fan kan detta få fortsätta och den där bankomaten kan dom nog klappa igen efter detta dåd. Om nu vettvillingen fick med sig några hundralappar så kommer han påtänd att återvända till brottsplatsen. Svenskarna har dock valt att ha det så här och Röven är mer hyllad än någonsin i mätningarna. Inte en chans att dom hittar fanskapet bland allt drägg. Det är ju samma klädsel som alla går omkring med i Rissne. Adidasbyxor...
Senast redigerad av Zoom008 2021-01-03 kl. 22:24.
Citera
2021-01-03, 22:32
Medlem
Någon som har filmen som fluktuerade på facebook? Är av nytta att lägga fram någon slags substans i denna diskussion..
Citera
2021-01-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongneger
Någon som har filmen som fluktuerade på facebook? Är av nytta att lägga fram någon slags substans i denna diskussion..

Den är borttagen , precis som användaren som la upp det på Facebook
Citera
2021-01-03, 23:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Bara jag hör ordet Rissne ser jag en massa utländska gangster framför mig. Hur fan kan detta få fortsätta och den där bankomaten kan dom nog klappa igen efter detta dåd. Om nu vettvillingen fick med sig några hundralappar så kommer han påtänd att återvända till brottsplatsen. Svenskarna har dock valt att ha det så här och Röven är mer hyllad än någonsin i mätningarna. Inte en chans att dom hittar fanskapet bland allt drägg. Det är ju samma klädsel som alla går omkring med i Rissne. Adidasbyxor...

De kanske har bild på honom från övervakningskamera. Jag tror inte heller han är skyddad på samma vis som gängmedlemmarna som mördar i sina knarkaffärer. Han är en simpel rånare som mördar en vanlig person som också bor i Rissne. Han kan nog bli angiven.
Citera
2021-01-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Det är ju inte helt ovanligt att taxichaffisar extraknäcker som knarkkurirer.

Röda sneakers säger att det kan vara en yngre GM och/eller drogrelaterat. BO var skyldig någon pengar, ville inte betala.

Måste ju finnas någon på orten som känner denne filur. Även barn och tonåringar utför rån. Signalementet säger ingenting om ålder.

Finns ett antal kända skomärken som gör röda sneakers.
Citera
2021-01-03, 23:13
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kanske har bild på honom från övervakningskamera. Jag tror inte heller han är skyddad på samma vis som gängmedlemmarna som mördar i sina knarkaffärer. Han är en simpel rånare som mördar en vanlig person som också bor i Rissne. Han kan nog bli angiven.
Hoppas du har rätt men jag är pessimist. Jag tror inte att mördaren skulle handla mjölk för pengarna dock. Ingen normalt funtad människa hugger ner någon på det viset och förmodligen hade han droger i sig så han blev så modig. Tycker adidasbyxorna talar för sig själv.
Citera
2021-01-03, 23:47
Medlem
Converse Chuck Taylor finns i röd modell.
https://www.sneakersnstuff.com/sv/11/converse

Ok Converse känns lite för ”vitt”. Adidas är nog bättre.
Citera
2021-01-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
...
De förstör tyvärr och kvällstid är det lite kusligt i centrum

Hjälper inte heller att belysningen är extremt dålig i vissa delar av centrum. Centrumbyggnaden där hemköp och bankomaten finns är ganska väl upplysta men så fort man rör sig från centrum-mitten så finns det ganska gott om dåligt upplysta platser där potentiella gärningsmän kan ta skydd av mörkret.

Problemet har väl eskalerat rätt kraftigt senaste åren när mer polisresurser sattes på att "vakta" Rinkeby m.fl. Man får väl anta att det är ett par beslutsförfattare som varit naiva om de trott att problemet skulle försvinna, och inte bara flytta en-ett par tunnelbanestationer.

I slutet av videon så är det en kvinna som pekar mot Skvadronsbacken-hållet (eller kanske mer Rissne Park), mannen utan tröja verkar också peka åt det hållet lite tidigare i videon. Skulle inte bli förvånad om mannen som mottar informationen är en civilklädd polis. Kanske har GM flytt åt det hållet och aktiviteten på Skvadronsbacken var att polisen gjort ett fynd (exempelvis kniv/jacka) så att snöa in på den gatuadressen för att hitta BO ger kanske inte så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in