2021-01-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Stämmer dock inte. 10-15 spelare var med i det laget som spelar JVM nu. Många var också spelare som på 3 matcher tog 0 eller 1 poäng.

Halva Jvm laget alltså lirade o vann Karjala
O var det 15 så e det 3 av 4 femmor
Citera
2021-01-03, 02:19
Medlem
Hur ser den bäst möjliga truppen inför nästa JVM ut?
Citera
2021-01-03, 02:24
Medlem
gato12s avatar
Har ni någon favoritspelare i turneringen? Från alla nationer.

Själv är jag ju svag för jänkaren Zegras. Alltid gillat spelfördelare och geniala passningar.

Sen har ju såklart Elmer Söderblom seglat upp som en ny favorit, blir spännande att se vad han kan uträtta i NHL
Citera
2021-01-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow

Menar du för Sverige?
Citera
2021-01-03, 02:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPCOM
Ah, så det är därför Sverige har vunnit 2 av 44 JVM turneringar?

Enligt Svenne är Finland en blåbärsnation.. tro fan att jag blev småtokig på den kommentaren. Desto härligare blir vinsten iofs. Men låt om oss va bra och ödmjuka vinnare nu, Trollfinder gratulerade vilket betyder mycket. Vi finnar måste försöka undvika håneri nu
Citera
2021-01-03, 02:43
Medlem
Geographicas avatar
Synd att nästa års turnering som skulle ha spelats i Göteborg skjuts upp på grund av Corona. Nu blir det 2024 istället, då får vi hoppas att de har ett riktigt starkt lag
Citera
2021-01-03, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow

Om du menade Sverige:

Jesper Wallstedt, Calle Clang, Carl Lindblom (03)

Emil Andrae - Helge Grans
William Wallinder - Simon Edvinsson (03)
Anton Olsson (03) - Anton Johannesson
Hugo Styf/Lucas Ramberg

Alexander Holtz - William Eklund - Isak Garfve
Lucas Raymond - Theodor Niederbach - Daniel Torgersson
Oskar Olausson - Zion Nybeck - Oskar Magnusson
Samuel Eriksson - Daniel Ljungman - Alexander Ljungkrantz
Fabian Lysell (03)

Jag hänvisar också till ett tidigare inlägg i tråden som jag skrivit:

Citat:
02orna är en väldigt bra årskull. 03orna väldigt medioker med lite spets.

Som du är inne på kommer det bli Wallstedt och Clang i mål. Gissar att 3:e målvakt kommer bli Carl Lindblom som är 03a men även William Jupiter och Viggo Andrén finns i samma årskull.

Backar finns Emil Andrae som är med i årets JVM som du nämner, men även Helge Grans som överraskande petades från JVM och William Wallinder som fick åka hem pga corona. Dessa har alla gått i andrarundan i draften. Dessa kommer stå för lagets spets på backsidan. Sedan finns 03orna Simon Edvinsson och Anton Olsson. Förstnämnda tar redan för sig i SHL och kan gå 2-10 i kommande draft. Backar där bakom sedan vimlar det som oftast av spelare som Anton Johannesson, Hugo Styf, Lucas Ramberg, Måns Forsfjäll, Axel Kumlin, Leo Lööf och 03an Simon Forsmark. Kommer bli en bra backsida och med målvaktssidan en stark defensiv.

Forwards nämner du Holtz, Raymond och Niederbach men glöm inte William Eklund som hade varit en toppcenter detta JVM men fick corona. Zion Nybeck och Oskar Olausson som finns med i årets JVM kan spela nästa år också. Lägg där till namn som Daniel Torgersson som petades sent, Isak Garfve, Oskar Magnusson, Daniel Ljungman, Alexander Ljungkrantz, Elliot Ekmark, Samuel Eriksson, Oliver Tärnström, Elias Stenman med mera. Då har vi inte ens nämnt någon 03:a ännu.

Fabian Lysell, Isak Rosen, Ludwig Persson och Simon Robertsson är stjärnorna där och har alla bra chans att komma med. Sedan tror jag det blir svårt för Victor Stjernborg och Liam Dower Nilsson men de har chans.

Har inte ens nämnt 04orna då. Det är en årgång lik 02orna. Imponerande spets och bredd. Men det blir nog svårt att ta en plats för någon där då årgången 2 år äldre är så stark. Backen Elias Salomonsson är en riktigt stor talang och även Mattias Hävelid finns. Forwards är just nu Alexander Suzdalev och Noah Österlund de man ska hålla koll på.
Senast redigerad av 400Ben 2021-01-03 kl. 03:24.
Citera
2021-01-03, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Enligt Svenne är Finland en blåbärsnation.. tro fan att jag blev småtokig på den kommentaren. Desto härligare blir vinsten iofs. Men låt om oss va bra och ödmjuka vinnare nu, Trollfinder gratulerade vilket betyder mycket. Vi finnar måste försöka undvika håneri nu

Vem är svennen? Han svarade mig med den kommentaren men jag ser inte Finland som blåbär.
Citera
2021-01-03, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Om du menade Sverige:

Jesper Wallstedt, Calle Clang, Carl Lindblom (03)

Emil Andrae - Helge Grans
William Wallinder - Simon Edvinsson (03)
Anton Olsson (03) - Anton Johannesson
Hugo Styf/Lucas Ramberg

Alexander Holtz - William Eklund - Isak Garfve
Lucas Raymond - Theodor Niederbach - Daniel Torgersson
Oskar Olausson - Zion Nybeck - Oskar Magnusson
Samuel Eriksson - Daniel Ljungman - Alexander Ljungkrantz
Fabian Lysell (03)

Jag hänvisar också till ett tidigare inlägg i tråden som jag skrivit:

Kedjan med Holtz och Eklund kan bli hur bra som helst men tror inte dem kommer spela Raymond utan Holtz och kommer den kedjan igång bättre nästa år så har vi bra förutsättningar.
Citera
2021-01-03, 03:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har ni någon favoritspelare i turneringen? Från alla nationer.

Själv är jag ju svag för jänkaren Zegras. Alltid gillat spelfördelare och geniala passningar.

Sen har ju såklart Elmer Söderblom seglat upp som en ny favorit, blir spännande att se vad han kan uträtta i NHL

Han ska cred för sina mål men tror inte han platsar i NHL. Alltså rent storleksmässigt, han är för stor helt enkelt
Citera
2021-01-03, 03:52
Medlem
Citat:
Nån jävla mt445 -ish. Hursom glad är jag

Ja att Finland skulle vara "så pass mycket sämre motstånd" stämmer inte.

Grattis till segern
Citera
2021-01-03, 03:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Han ska cred för sina mål men tror inte han platsar i NHL. Alltså rent storleksmässigt, han är för stor helt enkelt
haha, det hade du inte sagt för 20 år sedan...

Men håller med om att NHL gått mer åt mindre, tekniska, lirare.

Även om en sån som Elias Pettersson fick rätt mycket stryk i sin första säsong, tror han åkte på två hjärnskakningar

Blir spännande att se hur Zegras klarar sig, ingen bjässe direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in