2020-12-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du kan alltså räkna upp fler kvinnliga SVENSKA skidåkare OAVSETT vilket LAND de kommer ifrån? Är det rätt tolkning av det du skriver?

Har man minsta gnutta av läsförståelse så ser man att han menar att han kan räkna upp fler svenska kvinnliga skidåkare än kvinnliga fotbollsspelare oavsett nationalitet
Citera
2020-12-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag som är väldigt idrottsintresserad generellt, kan lätt räkna upp fler kvinnliga svenska skidåkare än kvinnliga fotbollsspelare, oavsett vilket land de kommer ifrån.

Citat:
Du kan alltså räkna upp fler kvinnliga SVENSKA skidåkare OAVSETT vilket LAND de kommer ifrån? Är det rätt tolkning av det du skriver?
Nej, hur kan du tolka det så? Jag antar att detta är ett av era försök att vända ett argument till feltolkning, för att då döda originalfrågan? Nu vet jag inte hur duktig du är på detta, men oftast är det enda sättet för pk att få slut på en diskussion.
Citera
2020-12-29, 20:54
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaxalig
Aah, nåt skumt är det ju. Vad man än må tycka om själva företeelsen damfotboll.

Jag fattar att den där affärsmannen Bronsman säkerligen fattar ekonomiskt välgrundade beslut, men varför så plötsligt och tvärt? Det är ju bara en kort tid sedan han uttalade sig om att det finns fler mål att sikta mot med det där elitdamlaget.

Det verkar ju ändå som att de övriga sponsorerna har vetat om vad som varit på gång, men att de inte riktigt vill tala öppet om det än. Bronsman har väl ställt nåt ultimatum till de övriga sponsorerna men de har inte velat nappa.
Han verkar ju inte ens ha pratat med andra sponsorer. Kanske har han varit otydlig i kommunikationen vilket ju är ganska vanligt hos många höjdare.

Vi får i varje fall hoppas på att inte någon av spelarna satt på hans fru för då kan jag tänka mig att han blivit lite arg.
Citera
2020-12-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Och även du hänger i den här tråden. 😀😀😀
Ja, men jag argumenterar för min åsikt, snarare än att ge idiotinlägg. Jag är intresserad av frågan. Du är inte intresserad av frågan.
Citera
2020-12-29, 20:56
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Nej, hur kan du tolka det så? Jag antar att detta är ett av era försök att vända ett argument till feltolkning, för att då döda originalfrågan? Nu vet jag inte hur duktig du är på detta, men oftast är det enda sättet för pk att få slut på en diskussion.
Det är kanske inte så konstigt att diskussionen avslutas om icke-pk har problem med språket?
Citera
2020-12-29, 20:58
Medlem
https://www.olandsbladet.se/sport/an...a-mota-pojkar/

Citat:
Det verkar vara lite av en fluga i svensk fotboll, Pia Sundhages damlandslag klev gång efter gång in på plan mot pojklag och klev ut till en skitstorm av hånfulla kommentarer. 0–3 mot ett Stockholms distriktslag P15, 0–8 mot Botafogos P16 och 0–3 mot AIK P16–lag - som hade en man mindre på plan.

Häromveckan lirade IFK Kalmars damer träningsmatch mot Kalmar FF:s P16–lag. IFK-tränaren kunde inte hålla räkningen på målen ifall det slutade 9–0 eller 10–0.

Damlandslandslaget förlorar mot 16-åringar som spelar med en spelare mindre på plan. Det är kvalitén när vissa menar att kvalitén är bättre än den är och tycker att spelarna ska ha heltidsersättning. Man förlorar till och med mot 15-åringar...

Om detta är nivån på landslaget. Hur dåliga är inte då damallsvenska lag...?

Om Damallsvenskan ska sändas på SVT borde kanske även Pojkar 13 år tv-sändas. Men vi ska självklart vara PK och mena att valfri damspelare är ungefär lika bra som Zlatan. Finns säkert en del som faktiskt tror att damspelarna har ungefär Superettan-nivå eller liknande... men nej, det är snarare nivå som i valfritt pojklag.

Att Kopparberg lagt omkring 100 miljoner på detta bör vara så maximal PK-signalering man kan hitta. Kopparbergs tar ledningen i värdegrundsligan...
Citera
2020-12-29, 21:04
Medlem
heriks avatar
Kan det vara så att herr Bronsman hatar black lives matter rörelsen som damfotbollen stöttar?
Citera
2020-12-29, 21:05
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Finns ingen som har gapat om samma lön för allsvenska och damallsvenska spelare, dumhuvud.
Om du inte har en aning om vad du pratar om, är det bättre att hålla käften och läsa på om ämnet.

.

Hmmm målar du inte in dig själv i ett hörn här?

http://letmegooglethat.com/?q=Nilla+...ka+l%C3%B6n%22

https://www.google.com/search?q=Nill...w=1536&bih=722

Nilla Fischer "Brandtal där hon sågar SVFF och förbundet för att det är jobbigt att vara proffs trots att den här människan har en käke som snarare tillhör Dolph Lundgren än en kvänna"
Nina Rung "Anmäler SVFF till diskriminerings ombudsmannen"
Martin Linder (ord Unionen) "Damfotbollsspelare är underbetalda"

Citat:
Att svenska damfotbollspelare tjänar mindre än de manliga motsvarigheterna handlar inte om bristande jämställdhet. Det är okunnigt att en moderat EU-parlamentariker nu reagerar med att ropa om “lika lön för lika arbete”.
EU-parlamentarikern Arba Kokalari

DEt här är bara vad som kommer upp om jag googlar:
"Lika Lön" Damfotboll
"Lika lön" Nilla Fischer
Och filtrerar på nyhetsartiklar. Sedan en massa bannor om att Brasilien och England nu ska ha lika ersättning till sina landslag och att det är en skam att Sverige inte har det.
Citera
2020-12-29, 21:06
Medlem
Citat:

Citat:
Det är kanske inte så konstigt att diskussionen avslutas om icke-pk har problem med språket?
Rörande. Jag har tidigare trott att det var en myt hur ni fick lära er denna diskussionsdödarteknik, men inser numera att det inte är så. Jag svarar inte längre på dina barnsliga svar, utan låter dig försöka döda resten av de inlägg du svarar på. Oftast räcker det med en som du, för att långsamt döda en hel tråd.
Citera
2020-12-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har svårt att se något ökat publikflöde bara för att klubben heter IFK Göteborg istället. Som Häckensupporter skulle jag inte bry mig om vårat damlag om dom så vann en Champions League final med 10-0.
Verkar som att inte Häcken utesluter att ta över laget. Kan inte läsa artikeln i GP.
Citera
2020-12-29, 21:11
Medlem
Alltså det som man måste opponera sig mot är ju hur detta skötts, jag vet inte riktigt hur dom tänker när dom gör detta så "spontant" och oplanerat, jag förstår resonemanget, GFC kommer få svårt att konkurrera i framtiden när t ex Blåvitt, Häcken och ÖIS börjar närma sig i seriesystemet, klassiska herrklubbar kommer slå ut de renodlade damklubbarna, det är bara en tidsfråga, och det är precis det som händer även i andra länder.

Men vill man då kasta in handduken så måste man kunna göra det på ett snyggare och mer välplanerat sätt, bland annat då för att visa hänsyn till spelarna i laget.
Citera
2020-12-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.olandsbladet.se/sport/an...a-mota-pojkar/

Damlandslandslaget förlorar mot 16-åringar som spelar med en spelare mindre på plan. Det är kvalitén när vissa menar att kvalitén är bättre än den är och tycker att spelarna ska ha heltidsersättning. Man förlorar till och med mot 15-åringar...

Om detta är nivån på landslaget. Hur dåliga är inte då damallsvenska lag...?

Om Damallsvenskan ska sändas på SVT borde kanske även Pojkar 13 år tv-sändas. Men vi ska självklart vara PK och mena att valfri damspelare är ungefär lika bra som Zlatan. Finns säkert en del som faktiskt tror att damspelarna har ungefär Superettan-nivå eller liknande... men nej, det är snarare nivå som i valfritt pojklag.

Att Kopparberg lagt omkring 100 miljoner på detta bör vara så maximal PK-signalering man kan hitta. Kopparbergs tar ledningen i värdegrundsligan...
Detta stör mig egentligen inte alls, för du kan använda samma argument i de flesta idrotter. En kvinnlig löpare i eliten är chanslös mot ungdomar från herrsidan. Landslag i handboll hade förlorat mot juniorer på herrsidan. Etc etc. Det som gör fotbollen unik är det extrema intresse som både media och stora delar av eliten kräver, liksom kraven på lika betalnkng. Detta kombinerat skapar ett ointresse, som jag inte alls har i de flesta andra sporter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in