Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-29, 10:45
  #505
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du måste numera tulldeklarera om du skickar varubrev till UK.
Fast det gör jag redan till Norge och Schweiz. Det tar 1 minut och jag undrar om de små lapparna ens blir lästa, i genomsnitt.
Citera
2020-12-29, 10:54
  #506
Medlem
Sinestros avatar
Trolltråd.

Utmärkt att UK äntligen körts på porten. Nu kan EU äntligen utöka sin federalisering och utvecklas mot ett Europas Förenta Stater. Det enda som stod i vägen för det var det bakåtsträvande idiotlandet UK.
Citera
2020-12-29, 11:08
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Trolltråd.

Utmärkt att UK äntligen körts på porten. Nu kan EU äntligen utöka sin federalisering och utvecklas mot ett Europas Förenta Stater. Det enda som stod i vägen för det var det bakåtsträvande idiotlandet UK.
Blä , förenta stater där ena staten snyltar och snor åt sig från den andra samtidigt som den andra köper upp allt av värde i den ena , andra och tredje.Det måste spricka så smånigom ska du se.
Citera
2020-12-29, 11:14
  #508
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeiou
Blä , förenta stater där ena staten snyltar och snor åt sig från den andra samtidigt som den andra köper upp allt av värde i den ena , andra och tredje.Det måste spricka så smånigom ska du se.

Redogör gärna korrekt för allt Sverige tjänar på att vara med i EU, alla bidrag och alla förmåner och balansera sedan ut det mot de avgifter vi betalar. Återkom sedan med ett nyktert politiskt ställningstagande. Nej inget kommer att spricka.
Citera
2020-12-29, 11:25
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Redogör gärna korrekt för allt Sverige tjänar på att vara med i EU, alla bidrag och alla förmåner och balansera sedan ut det mot de avgifter vi betalar. Återkom sedan med ett nyktert politiskt ställningstagande. Nej inget kommer att spricka.
Hur har du tänkt att jag ska redogöra för det när ens Sveriges regering inte kan / vägrar göra det.Men jag har det på känn.
Citera
2020-12-29, 11:29
  #510
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeiou
Hur har du tänkt att jag ska redogöra för det när ens Sveriges regering inte kan / vägrar göra det.Men jag har det på känn.

Har det på känn? Vad har du på känn?
Citera
2020-12-29, 11:31
  #511
Medlem
Timmys avatar
Kan nån förtydliga det här? TS skriver att "Men det verkar klart att UK kör på exakt som vanligt när det gäller import och export, varor in och ut påverkas inte av tullar och tariffer. ", men Tullverket menar ju på att köpta varor blir moms- och tullpliktiga precis som för vilket annat icke-EU-land som helst:
https://www.tullverket.se/sv/privat/...70c7915c2.html

I så fall synd, jag reser aldrig men köper däremot en hel del varor utomlands ifrån så hade varit trevligt att ha kvar möjligheten att göra det från UK.
Citera
2020-12-29, 11:33
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det visste jag inte. Det verkar både opraktiskt och inte särskilt förankrat hos svenskar? Jag antar att det inte var så i UKs fall?

Se RF 1:10
Citera
2020-12-29, 11:35
  #513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har det på känn? Vad har du på känn?
Att EU inte håller i längden.
Citera
2020-12-29, 11:46
  #514
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmy
Kan nån förtydliga det här? TS skriver att "Men det verkar klart att UK kör på exakt som vanligt när det gäller import och export, varor in och ut påverkas inte av tullar och tariffer. ", men Tullverket menar ju på att köpta varor blir moms- och tullpliktiga precis som för vilket annat icke-EU-land som helst:
https://www.tullverket.se/sv/privat/...70c7915c2.html

I så fall synd, jag reser aldrig men köper däremot en hel del varor utomlands ifrån så hade varit trevligt att ha kvar möjligheten att göra det från UK.
Citat:
ställas krav på tullformaliteter som exempelvis att lämna tulldeklarationer vid import och export. Avtalet innehåller bestämmelser som innebär att ingen tull tas ut under förutsättning att varan uppfyller villkoren för att anses ha ursprung enligt avtalet och att detta kan styrkas.
Om vi eller britterna köper något som är tillverkat i det andra landet utgår ingen tull.

För detta betalar Storbritannien ingen avgift till EU. Men vi har i år blivit skyldiga EU 400 miljarder.

Det kan inte mutkolvarna i regeringen förklara. Så nu hukar de och hoppas på "flygolycka" eller liknande som kan ta uppmärksamheten från hur blåsta vi har blivit.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-12-29 kl. 11:50.
Citera
2020-12-29, 11:52
  #515
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeiou
Att EU inte håller i längden.

Nationalstatens tid är förbi. EU är bara en byggsten i den nya globala ordningen. AU, BRICS och ASEAN är andra byggstenar. Till slut kommer dessa byggstenar att sammanfogas till en global stat. Denna globala stat kommer att styras av globala organ som UN, WTO, WHO, WEF, Bilderberg, etc.

Facebook, Google, Twitter binder oss samman, och när aktörer upplyser om saker som går emot globalisternas agenda svarar de med cancel culture.

Det är ungefär så jag tror att globalisterna tänkt sig det hela, och det är min bedömning att det är lönlöst att kämpa emot detta projekt.
Citera
2020-12-29, 12:08
  #516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nationalstatens tid är förbi. EU är bara en byggsten i den nya globala ordningen. AU, BRICS och ASEAN är andra byggstenar. Till slut kommer dessa byggstenar att sammanfogas till en global stat. Denna globala stat kommer att styras av globala organ som UN, WTO, WHO, WEF, Bilderberg, etc.

Facebook, Google, Twitter binder oss samman, och när aktörer upplyser om saker som går emot globalisternas agenda svarar de med cancel culture.

Det är ungefär så jag tror att globalisterna tänkt sig det hela, och det är min bedömning att det är lönlöst att kämpa emot detta projekt.
Ja det är lönlöst att kämpa emot om man är en korkad nationalist och rasist.Men titta på Schweiz (tre olika nationaliteter i ett) Storbritannien (fyra olika nationaliteter i ett) samt Norge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback