Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-09, 21:22
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Använder själv Firefox på datorn och har aldrig märkt av problemet du beskriver. Är tangentbordet OK i övrigt? Ser inte möjligheten till att det skulle kunna vara Flashbackrelaterat alls.

Att du inte förstår sökfunktionen är heller ingen bugg men om du klickar på Avancerad sökning under sökrutan, skriver in användarnamnet under Sök efter användarnamn, bockar i Inlägg både under Söktyp och Visa och förslagsvis väljer Senaste inlägg fallande under sortering så får du listan när du klickar på Sök. Totalt självinstruerande som jag ser det.

Tack för instruktionen i avancerad sökning. Nu förstår jag den och kan använda den. Man kanske skulle lägga in lite lättfattlig text om detta i sökrutan för sådana som mig?

Men tyvärr är buggen i radformatering kvar. Jag har renodlat buggen nedan. Den dyker nästan alltid upp om jag använder "smileys", se exempel. Det verkar som "smileys" gör något med radformateringen. Det kanske inte är konstigt, då de behöver mer plats.

Test som fungerar
Pröva detta i Firefox: Kopiera ett inlägg. Skriv lite text. Gör en blankrad.

Kontrollera med förhandsgranskning. Notera att det fungera.

Test som ändrar på formatering
Lägg sedan till en "smiley" i ditt inlägg, som här. Gör en blankrad.
Kontrollera förhandsgranskning. Notera att tomraden försvinner när du gör en förhandsgranskning.

Slutsatser
Du får lägga till tomraden själv efteråt. Ta bort "smiley" och notera att då fungerar det. Ta bort tomraden, lägg till den igen och "smiley" igen och notera att tomraden försvinner åter....
Citera
2020-12-09, 22:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tack för instruktionen i avancerad sökning. Nu förstår jag den och kan använda den. Man kanske skulle lägga in lite lättfattlig text om detta i sökrutan för sådana som mig?

Men tyvärr är buggen i radformatering kvar. Jag har renodlat buggen nedan. Den dyker nästan alltid upp om jag använder "smileys", se exempel. Det verkar som "smileys" gör något med radformateringen. Det kanske inte är konstigt, då de behöver mer plats.

Test som fungerar
Pröva detta i Firefox: Kopiera ett inlägg. Skriv lite text. Gör en blankrad.

Kontrollera med förhandsgranskning. Notera att det fungera.

Test som ändrar på formatering
Lägg sedan till en "smiley" i ditt inlägg, som här. Gör en blankrad.

Kontrollera förhandsgranskning. Notera att tomraden försvinner när du gör en förhandsgranskning.

Slutsatser
Du får lägga till tomraden själv efteråt. Ta bort "smiley" och notera att då fungerar det. Ta bort tomraden, lägg till den igen och "smiley" igen och notera att tomraden försvinner åter....

Nej, det försvinner ingen tomrad hos mig när jag gör som du beskriver.
Citera
2020-12-12, 10:45
Medlem
Sinraths avatar
Varje gång jag loggar in och först inte har några nya aviseringar på, låt säga, "aktuella ämnen" tabben i Firefox (en röd siffra på klockan i översta menyn) men sedan får en sådan avisering pga svar från andra tabbar där jag skrivit, så går det inte att trycka på klockan med aviseringen och få upp menyn som ska visa aktiviteter där jag fått svar. I den första tabben med "aktuella ämnen" menar jag då. Det kommer bara fram en blank ruta.

Testade just nu utan fått avisering och det är likadant även då. Det verkar endast kräva att jag går till en annan tab i ~1min sen tillbaka och klickar på klockan så blir menyn blank igen. Att snabbt gå till en annan tab och tillbaka verkar inte orsaka problemet inom 10 sekunder ungefär.

Lösningen är att ladda om sidan eller öppna en ny tab med Flashback men då det är ständigt återkommande så stör det användningen lite.

Bild på den blanka menyn: http://www.bilddump.se/bilder/202012....20.195.43.png

Windows 10
Firefox
uBlock Origin provat avstängt och påslaget
Citera
2020-12-12, 11:58
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Varje gång jag loggar in och först inte har några nya aviseringar på, låt säga, "aktuella ämnen" tabben i Firefox (en röd siffra på klockan i översta menyn) men sedan får en sådan avisering pga svar från andra tabbar där jag skrivit, så går det inte att trycka på klockan med aviseringen och få upp menyn som ska visa aktiviteter där jag fått svar. I den första tabben med "aktuella ämnen" menar jag då. Det kommer bara fram en blank ruta.

Testade just nu utan fått avisering och det är likadant även då. Det verkar endast kräva att jag går till en annan tab i ~1min sen tillbaka och klickar på klockan så blir menyn blank igen. Att snabbt gå till en annan tab och tillbaka verkar inte orsaka problemet inom 10 sekunder ungefär.

Lösningen är att ladda om sidan eller öppna en ny tab med Flashback men då det är ständigt återkommande så stör det användningen lite.

Bild på den blanka menyn: http://www.bilddump.se/bilder/202012....20.195.43.png

Windows 10
Firefox
uBlock Origin provat avstängt och påslaget

Jag har samma problem ibland. Men det har varit mindre av det den senaste tiden dock.
Citera
2020-12-28, 05:23
Medlem
wwrs avatar
Nu hade jag problem igen. Det var dock av en annan typ än tidigare. Nu var det kortvarigt, under en halvtimme. Det kom dessutom lite data men inte tillräckligt. Traceroute gick fram till Bahnhof. Allt annat fungerade som vanligt, liksom med de tidigare felen. VPN hjälpte inte nu.

Tidigare har jag haft problem på flera/många timmar med totalblock av bara Flashback. Jag kör oftast utländskt IP och traceroute blockerade ganska tidigt. På senare tid har VPN från Sverige hjälpt.

Men nu verkar det funka igen.
Citera
2021-01-04, 16:15
Medlem
Vad är det som händer? Är det bara för mig?
Under Aktuella ämnen är det nästan tomt på nyheter. Övriga ämnen har växt sig gigantisk och ämnen som igår hade flera hundra läsare är försvunna (ex skvaller om Aysha och försvunna Carola)
Citera
2021-01-04, 16:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syrakk
Under Aktuella ämnen är det nästan tomt på nyheter. Övriga ämnen har växt sig gigantisk och ämnen som igår hade flera hundra läsare är försvunna (ex skvaller om Aysha och försvunna Carola)

Nä, det ser ut så även för oss andra, eller åtminstone en del av oss andra. Förhoppningsvis är det väl bara något tillfälligt problem.
Citera
2021-01-04, 19:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syrakk

Det har uppmärksammats:

(FB) Vad händer med Aktuella ämnen??
Citera
2021-02-02, 05:12
Medlem
diseuses avatar
Är det bara för mig som radbrytningen av text inuti länkar fungerar konstigt?

Säg att jag, till exempel, länkar lagen (2010:299) om straff för offentlig uppmaning, rekrytering och utbildning avseende terroristbrott och annan särskilt allvarlig brottslighet. Då verkar det som att radbrytningen sker mitt inuti ett ord, snarare än vid mellanrummen. På förhandsgranskningen (innan inlägget publiceras) samt under "mina inlägg" så verkar däremot radbrytningen fungera som den ska.
Citera
2021-02-02, 21:10
Medlem
elbels avatar
Hur klommer jag till s2 i sökresultat
https://www.flashback.org/sok/?query...21-02-01&so=pa
Citera
2021-02-13, 16:57
Medlem
Jag vet inte om detta är en bugg eller vad det beror på, men jag provar väl här.

Jag är oftast utloggad när jag läser på forumet, så jag loggar in när jag svarar på något. Men när jag skrivit och tryckt på Skicka svar kommer jag alltid till "du har följt en ogiltig länk"-sidan, https://www.flashback.org/newreply.php

Detta sker även om jag skrivit bara några ord och postat direkt, så det kan inte bero på att jag tagit för lång tid på mig. Så får jag backa och försöka igen, då brukar det funka. Vad är fel? Använder androidmobil och Chrome.
Citera
2021-02-23, 07:02
Medlem
Winter-Goddesss avatar
Jag blir konstant utloggad och ofta så går det inte att logga in igen. Det är ett nytt problem så det torde vara någon form av bugg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback