Jag håller i stort sett med TS.
Bilarna var kanske inte bättre än idag i alla avseenden, men i vissa tycker jag faktiskt det. Framförallt var skillnaden på 80-talet närmast total mellan premium och icke premium.
En Mercedes eller BMW från 80-talet jämfört med en Fiat eller valfri japanare från 80-talet. Skillnaden var närmast som natt och dag. Tyskarna hade finslipats till tekniska kassaskåp med mycket god byggkvalitet och en mekanisk perfektionsism. De billiga märkena kändes som pappkartonger vid jämförelse. Om jag minns rätt var nedre delen av instrumentbrädan i billiga bilar, såsom Fiat och vissa japsare tillverkade av någon slags masonit på den tiden. Ljudisolering existerade knappt. Krocksäkerheten var som en skokartong.
Idag ser man knappt skillnad på en BMW och en KIA. I vart fall inte om man pratar stadsjeepar, som ju de flesta bilar är idag. Det är plastiga i-phones på hjul oavsett märke. Ingen hör om det är en BMW eller Toyota man kommer åkande i, för skönsjungande sexor och V8-or är historia. Nu kör man på el både i en Mercedes, Skoda eller i en KIA.
18-25 åringar med nytaget körkort kör inte runt i upplagade gamla Volvo 142

r inredda med plysch och vinröd teddy, sportratt och bilstereo från Clarion. Unga idag privatleasar en Renault, Peugeot eller VW.