Citat:
Lika fel ute som vanligt.
För det första så skrev jag att du inte på något sätt har visat att det över huvud taget finns en "skapare".
Det du behöver göra först är alltså att visa att universum skapats på något sätt ur tomma intet, sedan att denna "skapelse" orsakats av en enda "skapare". Först då kan du trovärdigt ge denna "skapare" ett namn. Innan du ens visat att världen faktiskt skapats och inte är ett kretslopp av naturliga processer så är det oväsentligt att tala om en "skapare" eftersom en sådan då inte finns, utan är en fantasifigur. Fantasifigurer är inte auktoriteter.
För det andra så påstod jag aldrig att en auktoritet är ofelbar. Sedan när skulle det vara ett krav för att få kunna kallas för auktoritet?
För det första så skrev jag att du inte på något sätt har visat att det över huvud taget finns en "skapare".
Det du behöver göra först är alltså att visa att universum skapats på något sätt ur tomma intet, sedan att denna "skapelse" orsakats av en enda "skapare". Först då kan du trovärdigt ge denna "skapare" ett namn. Innan du ens visat att världen faktiskt skapats och inte är ett kretslopp av naturliga processer så är det oväsentligt att tala om en "skapare" eftersom en sådan då inte finns, utan är en fantasifigur. Fantasifigurer är inte auktoriteter.
För det andra så påstod jag aldrig att en auktoritet är ofelbar. Sedan när skulle det vara ett krav för att få kunna kallas för auktoritet?
"Visa" är kausativt till "se", d.v.s. "visa" betyder "låta se".
Men Gud ser man inte, så jag kan inte låta någon se honom.
Däremot är skapelsen hans spår. Den ser man - man ser alltså hans spår, spår efter honom.
Skapelsen har inte alltid funnits, för den är inte Skaparen som alltid har funnits.
D.v.s. skapelsen har skapats ur intet. Creatio ex nihilo.
Idén att skapelsen skulle vara ett kretslopp av naturliga processer är ett hjärnfoster, ett alster av en av ateism (transcendent autism) störd hjärna.
Det är en missbildad, vanvettig tanke att en sinnrik konstruktion med ett myller av rörelse inte skulle ha en allvis konstruktör och förste rörare bakom.
Det är Gud, och han är auktoriteten som är trovärdig.
Ateismen har däremot ingen trovärdig auktoritet, bara en opålitlig auktoritet att ty sig till.
Detta erkänner ateisterna.
[b]Och så vill de att vi ska överge vår pålitliga, osvikliga AUKTORITET till förmån för sin opålitliga, svikliga auktoritet. Det är förvänt, ondskefullt och hatiskt. Det är ett brott mot allting.
Redan barn förstår bättre.