Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-20, 17:10
  #3385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och jag som trodde det var Soros och "Deep State" som låg bakom
Du tror inte att aktörer med gemensamma intressen kan samarbeta?
Citera
2020-12-20, 17:10
  #3386
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Absolut! Det är också vad som misstänks just nu!
Men.... jag trodde ju Biden var snäll?... djupt besviken.
Citera
2020-12-20, 17:12
  #3387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Men.... jag trodde ju Biden var snäll?... djupt besviken.
Du skämtar med mig aprillo nu eller? Vi snackar alltså om Biden som misstänks för både korruption och våldtäkt samt mycket mer!
Citera
2020-12-20, 17:14
  #3388
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du skämtar med mig aprillo nu eller? Vi snackar alltså om Biden som misstänks för både korruption och våldtäkt samt mycket mer!
Men.... alla vänsteranhängare lovade mig att han var snäll. De sa ju att Biden var snäll och Trump var den som ljög.

Bevis mot Biden då?

Hmm... när jag tänker efter så gav den andra sidan inga bevis mot Trump heller. Klurigt.
Politikerna och de politiska medierna kanske bara hittade på alltihop? Brukar de göra sånt?

Vad skulle syftet och motivet med en sån där "Kinesisk spionjakt" vara? Avleda uppmärksamheten?
__________________
Senast redigerad av ModerRota 2020-12-20 kl. 17:22.
Citera
2020-12-21, 22:48
  #3389
Medlem
Såg just Biden bli vaccinerad. Trodde först det måste vara hans far, då han såg ut att vara runt 105 år, men sen insåg jag att shit, det där är verkligen snubben som ska leda USA!

Ser så jävla skröplig ut.

Hursomhelst, han fick vaccinet av en svart, kvinnlig sjuksköterska. Tillfällighet? I think not. Och det kommer vara verkligheten nu i fyra år: vid varenda jävla grej kommer man med stalinistisk renlärighet se till att svarta visas upp för allmänheten som laglydiga och fungerande samhällsmedborgare.
Citera
2020-12-22, 00:39
  #3390
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg just Biden bli vaccinerad. Trodde först det måste vara hans far, då han såg ut att vara runt 105 år, men sen insåg jag att shit, det där är verkligen snubben som ska leda USA!

Ser så jävla skröplig ut.

Hursomhelst, han fick vaccinet av en svart, kvinnlig sjuksköterska. Tillfällighet? I think not. Och det kommer vara verkligheten nu i fyra år: vid varenda jävla grej kommer man med stalinistisk renlärighet se till att svarta visas upp för allmänheten som laglydiga och fungerande samhällsmedborgare.

Jävlar vilken kun... president han är Biden. Älskar Biden.
Snacka om att ta ansvar.
Citera
2020-12-22, 09:27
  #3391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg just Biden bli vaccinerad. Trodde först det måste vara hans far, då han såg ut att vara runt 105 år, men sen insåg jag att shit, det där är verkligen snubben som ska leda USA!

Ser så jävla skröplig ut.

Hursomhelst, han fick vaccinet av en svart, kvinnlig sjuksköterska. Tillfällighet? I think not. Och det kommer vara verkligheten nu i fyra år: vid varenda jävla grej kommer man med stalinistisk renlärighet se till att svarta visas upp för allmänheten som laglydiga och fungerande samhällsmedborgare.



...såg samma klipp och tänkte också att detta var rejält tillrättalagt, men ändå klantade han sig omgående och sa något i stil med att hustrun "she like taking shots" i förbifarten, vilket onekligen kan misstolkas om man har lite fantasi.
Citera
2020-12-22, 12:46
  #3392
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg just Biden bli vaccinerad. Trodde först det måste vara hans far, då han såg ut att vara runt 105 år, men sen insåg jag att shit, det där är verkligen snubben som ska leda USA!

Ser så jävla skröplig ut.

Hursomhelst, han fick vaccinet av en svart, kvinnlig sjuksköterska. Tillfällighet? I think not. Och det kommer vara verkligheten nu i fyra år: vid varenda jävla grej kommer man med stalinistisk renlärighet se till att svarta visas upp för allmänheten som laglydiga och fungerande samhällsmedborgare.
Det var givet. Men jordbruksministern verkar närmst vara med i Ku Klux Klan så det kanske blir lite action

Han var även minister under Obama.
Citat:
Vilsack’s nomination has been roundly rejected by some of the exact people who helped Biden defeat Trump: organizations representing Black people, progressive rural organizations, family farmers and environmentalists.

We remember when Vilsack’s USDA foreclosed on Black farmers who had outstanding complaints about racial discrimination and whitewashed its own record on civil rights. That’s in addition to the ousting of Shirley Sherrod, a Black and female USDA official, when the far-right media published a doctored hit piece, forcing her resignation.
https://amp.theguardian.com/commenti...ture-secretary

Han är givetvis företagens man.
Citat:
rural Americans. When we asked the people we met the biggest barrier to their community getting what it needed, the top answer (81%) was a government captured by corporate power. The Vilsack pick does nothing to assuage these concerns.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-12-22 kl. 12:55.
Citera
2020-12-22, 17:48
  #3393
Medlem
NoTruces avatar
Det skulle vara intressant att få veta hur den kinesiska staten lyckats rigga valet. Känns osannolikt.
Citera
2020-12-22, 20:57
  #3394
Medlem
Hbdunkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg just Biden bli vaccinerad. Trodde först det måste vara hans far, då han såg ut att vara runt 105 år, men sen insåg jag att shit, det där är verkligen snubben som ska leda USA!

Ser så jävla skröplig ut.

Hursomhelst, han fick vaccinet av en svart, kvinnlig sjuksköterska. Tillfällighet? I think not. Och det kommer vara verkligheten nu i fyra år: vid varenda jävla grej kommer man med stalinistisk renlärighet se till att svarta visas upp för allmänheten som laglydiga och fungerande samhällsmedborgare.

Så sant. Tycker synd om släkten som bor i USA. Tragiskt att han är så skröplig att han behöver 2 munskydd för att ta ett vaccsin.

https://m.youtube.com/watch?v=VHCQ3cM02DQ
Citera
2020-12-24, 13:12
  #3395
Avstängd
wwrs avatar
Biden har lovat gå tillbaka till både Paris/klimat-avtalet och Iran/kärnkraftsavtalet. Men så finns det förstås republikaner att skylla på om det inte skulle gå

Det kanske går, men med lite fördröjning, i alla fall vad gäller Iran.
https://amp.theguardian.com/us-news/...iden-rejoining
Citera
2020-12-27, 22:30
  #3396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Biden har lovat gå tillbaka till både Paris/klimat-avtalet och Iran/kärnkraftsavtalet. Men så finns det förstås republikaner att skylla på om det inte skulle gå

Det kanske går, men med lite fördröjning, i alla fall vad gäller Iran.
https://amp.theguardian.com/us-news/...iden-rejoining

Han ska väl också avveckla allt inom kol och olja. Numera hävdar Biden att han aldrig har sagt detta.

Otroligt att faktakontrollen från CNN för en gångs skull handlar om Joe Biden.

Fact check: Biden falsely claims he never opposed fracking

Citat:
Facts First: It's false that Biden never said he opposed fracking. In two Democratic primary debates, Biden made confusing remarks over fracking that his campaign had to clarify. In 2019, Biden said "we would make sure it's eliminated" when asked about the future of coal and fracking.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback