Citat:
Ursprungligen postat av
Zloth
Mitt gnäll är befogat. Globalism och HBTQ är skit och Bulletin är en globalistisk, HBTQ-vänlig sajt som styrs av en jude och en tramsa.
Om ärkejuden Wolodarski är positiv så vet man att det är illavarslande.
Ditt gnäll må vara befogat på något vis, men kanske inte här. 490 personer har redan sagt "globalist". Inlägg av det slag jag citerade kanske skulle ha fog för sig om det vore en omröstning. Det är inte en omröstning.
Wolodarskis artighet betyder ingenting särskilt, som går att säkert utläsa. Jag är ganska säker på att man drog igång projektet utan att i förväg försäkra sig om hans stöd på något vis.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jo, det går att avfärda Bulletin redan nu. Det räcker med deras avtal med Project Syndicate för utrikesrapportering för att förstå det framtida stuket på tidningen. Antingen ringer alarmklockorna hos dig eller så är du själv anhängare av den neokonservativa och den neoliberala världsordningen med allt vad det innebär.
Du kan omöjligt inordna någon i en "världsordning" på sådana grunder. Vad väntade du dig, förresten? Att redaktionen på Bulletin skulle göra en revolution åt dig? Om så, förstår jag eventuell besvikelse. Om icke så, var du väl redan på det klara med vad du skulle tycka och behöver inte vidare granska Bulletin. Dina (eventuella fortsatta) inlägg i den här tråden kommer då att oundvikligen successivt att handla allt mindre om det faktiska alstret (om vilket tråden handlar).
Citat:
Ur detta kan inget gott komma. Vad vi kommer att få se dock är flörtande med oss globalistskeptiker och flyktingmotståndare. Det kommer dock att ske under mottot att Iran ligger bakom al-Qaida och att ordningen nu måste återställas i MÖ. Helst med hjälp av Israel och kurderna.
Tror du att (jag har sett att sånt förekommer i tråden) att det är fråga om en konspiration, och att de som är inblandade i denna vill dränera SvD på de förmågor som där faktiskt har haft invändningar mot en del av nämnda "styggelser", och som i en vansklig balansgång (med risk för avsked) framfört dessa invändningar? Om så, är Gudmundson och Arpi införstådda, tror du, eller tror du att de är dumhövdade pjäser i ett högre spel?
Det är risk/möjligt att du både under- och överskattar andra människor: att de antingen har en överdjävlig, ondskefull intelligens eller är underordnade dessa intelligenser, varande dessas spelpjäser, och som visserligen förmår att uppträda som självständiga, hyggligt intelligenta människor, men som i själva verket är, antingen bedragare själva, eller på något vis själva bedragna o.s.v.
Jag ska läsa tidningen.