Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-18, 22:00
  #3529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Röd blå röd blå Röd blå röd blåRöd blå röd blåRöd blå röd blå

Precis så! Har följt kursen senaste 20 min. den har gått från -3 till +2 sen till nollan sen -2 och nu runt nollan igen.
Citera
2020-12-18, 22:04
  #3530
Medlem
Stänger på 695$

Ska bli väldigt spännande att hänga på låset mån 14:30.
Citera
2020-12-18, 22:13
  #3531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Röd blå röd blå Röd blå röd blåRöd blå röd blåRöd blå röd blå

Till plus 6% på en sekund

haha ja jag satt redo att sälja, men gjorde det inte, för jag dels hann inte och dels så var det inte så impomnerade.

Men den var typ nere på +-noll en stund, sedan några sekunder sewnare vid stängning 6% plus, så det var en sjuk uppgång på slutet, men inget jag hann sälja för.
Citera
2020-12-18, 22:14
  #3532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarekNationalpark
Stänger på 695$

Ska bli väldigt spännande att hänga på låset mån 14:30.

Du menar 15:30, ja då kommer jag vara där och ha handen på säljknappen om det händer något stort.
Citera
2020-12-18, 23:01
  #3533
Medlem
En riktigt fin uppgång där på slutet. De sista 30 sekunderna bytte 70 miljoner aktier hand eller $48B. Ganska galet.

Teslas börsvärde är efter dagens börsuppgång över $650B. Fortsätter börsvärdet vara så här stort i 6 månader till kommer Elon Musk att få alla bonusar. Den första bonusen fick han när börsvärdet varit över $100B dollar i 6 månader. Sen får han en till bonus för varje $50B som Teslas börsvärde ökar efter detta fram till $650B.

Det var roligt när denna bonusplan röstades igenom av en enig styrelse och massa "analytiker" från stora banker och finansinstitut skrattade och påstod att planen var helt galen. Det var närmast omöjligt att Musk en skulle få en enda bonus. För att få den första bonusen behöver Tesla gå om volkswagen och bli världens näst största biltillverkare räknat i börsvärde. Och de behöver göra detta inom bara några år innan bonusplanen når sin deadline. Nästan omöjligt påstods det. Men nu verkar det som att alla bonusar uppfylls flera år innan deadlinen.

När bonusplanen annonserades möttes den också av massor med kritik från avundsjuka sossar på wallstreet. Sossarna på wallstreet påstod att bonusplanen var alldeles för stor. Aldrig någonsin i USAs historia har en så stor bonusplan godkänts. Om alla bonusar uppfylls kommer Elon Musk ha över $200B i Teslaaktier vilket påstods vara galet. De förstår inte eller ville inte förstå att bonusplanen egentligen är jättebra för Teslas aktieägare. Egentligen bör planen vara större så att Musk får över 50% av aktierna. Ju mer makt Elon Musk har över Tesla desto lägre är sannolikheten att Elon Musks förslag röstas ner. Precis det som hände PayPal. Elon Musk har flera gånger sagt att om han inte blivit nedröstad och tvingats lämna PayPal så hade PayPal varit världens största företag idag. Och tittar man på de geniala idéer som Musk hade så är jag beredd att hålla med.
Citera
2020-12-19, 00:53
  #3534
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
En riktigt fin uppgång där på slutet. De sista 30 sekunderna bytte 70 miljoner aktier hand eller $48B. Ganska galet.

Teslas börsvärde är efter dagens börsuppgång över $650B. Fortsätter börsvärdet vara så här stort i 6 månader till kommer Elon Musk att få alla bonusar. Den första bonusen fick han när börsvärdet varit över $100B dollar i 6 månader. Sen får han en till bonus för varje $50B som Teslas börsvärde ökar efter detta fram till $650B.

Det var roligt när denna bonusplan röstades igenom av en enig styrelse och massa "analytiker" från stora banker och finansinstitut skrattade och påstod att planen var helt galen. Det var närmast omöjligt att Musk en skulle få en enda bonus. För att få den första bonusen behöver Tesla gå om volkswagen och bli världens näst största biltillverkare räknat i börsvärde. Och de behöver göra detta inom bara några år innan bonusplanen når sin deadline. Nästan omöjligt påstods det. Men nu verkar det som att alla bonusar uppfylls flera år innan deadlinen.

När bonusplanen annonserades möttes den också av massor med kritik från avundsjuka sossar på wallstreet. Sossarna på wallstreet påstod att bonusplanen var alldeles för stor. Aldrig någonsin i USAs historia har en så stor bonusplan godkänts. Om alla bonusar uppfylls kommer Elon Musk ha över $200B i Teslaaktier vilket påstods vara galet. De förstår inte eller ville inte förstå att bonusplanen egentligen är jättebra för Teslas aktieägare. Egentligen bör planen vara större så att Musk får över 50% av aktierna. Ju mer makt Elon Musk har över Tesla desto lägre är sannolikheten att Elon Musks förslag röstas ner. Precis det som hände PayPal. Elon Musk har flera gånger sagt att om han inte blivit nedröstad och tvingats lämna PayPal så hade PayPal varit världens största företag idag. Och tittar man på de geniala idéer som Musk hade så är jag beredd att hålla med.
Killen är ett geni, och det bevisar han gång på gång. Ändå tvivlar folk på honom av någon konstig anledning.
Citera
2020-12-19, 22:34
  #3535
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Killen är ett geni, och det bevisar han gång på gång. Ändå tvivlar folk på honom av någon konstig anledning.

Finns det något pris på aktien som får dig att tvivla åtminstone kortsiktigt?

Jag har fortfarande en hög med TSLA I min portfölj men bara nyfiken på alla fanatiska Bulls i tråden.

Jag tror att FSD är Teslas STÖRSTA drive och följer man youtube så ser det lovande ut. Men trots det så planerar jag att avyttra lite mer kommande vecka. Tror att fler tänker som jag och att det åtminstone kortsiktigt finns en viss fallhöjd i nuvarande aktiepris.

Vad tänker ni andra?
Citera
2020-12-19, 22:44
  #3536
Medlem
Humeruss avatar
https://youtu.be/DF86g8IIKdk

Kika på denna...

Det är inte 100% men inte svårt att förutspå att inom kanske 12-18mån så är det säkert god chans att FSD slår en erfaren förare.

Frågan är förstår "folk" detta redan nu eller finns det en rejäl dipp påvägen mot riktiga "robo taxis" då TSLA blir multi trillion $ company?

Vågar man chansa och sälja av reinvestera?
Sentimentet är ju rejält bull där ute och det tycks vara många cases där man kan tjäna lätta pengar.
Alla nya EV IPOs är ju guldgruvor på kort sikt, kapital som är en bra grund när vinnarna på självkörningstekniken KOMMER att explodera.
__________________
Senast redigerad av Humerus 2020-12-19 kl. 22:48.
Citera
2020-12-20, 08:41
  #3537
Avstängd
wwrs avatar
Giga Berlin-bygget stoppas tills vidare.

Tesla bygger fabriken utan fullständiga tillstånd. Därför måste Tesla erlägga en deposition motsv en miljard kronor till tyska myndigheter. Om bygget stoppas används pengarna för att återställa marken.

Men Tesla har inte betalt en miljard ännu.

4 jan sker nästa avgörande i frågan

Det var lite mer än hasselsnokarna ...

Allt "enligt rapporter"

Citat:
Tesla forced to stop construction of its Berlin Gigafactory over an unpaid 100 million euro deposit, report says
https://www.businessinsider.com/tesl...?amp&r=US&IR=T
Citera
2020-12-20, 08:45
  #3538
Medlem
När den amerikanska ”Pensionsmyndigheten” kommer handla upp aktier från Tesla kommer vi också se en härlig uppgång!

Elon M ska ha alla hattar av. Geni deluxe
Citera
2020-12-20, 09:27
  #3539
Medlem
bfjs avatar
För en liten halvnovis i området, så jag är säkert ute och cyklar på alla områden så rätta mig gärna och sätt på stödhjul.

Men det som hände nu sista 30 sekunderna visar ju hur stor inverkan det har att komma in på sp500 och ser man till mängden aktier så inser man rätt fort att i framtiden så kommer rörelsen i aktien ske mycket snabbare både upp och ner, right?om

Mest troligt är nog ändå på en fallande kurs till en början på måndag då många vill casha hem.

Samtidigt tror många på ett luftslott, även om det då långsiktigt kommer gå upp. Men jag tänker då på alla de i usa som gått in o köpt nu i fredags som nu får handla aktien.

Det är väl inte så att de måste? Bara för att den är på listan så behöver väl dom inre köpa den?

Och om det nu är frivilligt, så är det ju väldigt stor del av kunniga investerare som tror på en uppgång i Tesla även i fortsättningen? Även om de kanske är mer daytraders och spekulerar på väldigt kort sikt?

Nu kanske det är svårt att hitta ngt bra nyckeltal iom att Tesla var dyrast bolaget som kom in på sp500, men finns det någon referenshandel från tidigare bolag som kommit in ifall det är onormalt hög handel eller mer normalt?
Citera
2020-12-20, 12:50
  #3540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Du menar 15:30, ja då kommer jag vara där och ha handen på säljknappen om det händer något stort.

Precis, 15:30

Ja, det gäller nog att ha koll direkt vid öppning. Jag spår många nervösa vinsthemtagningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback