Citat:
Ursprungligen postat av
boboboxbox
Tjejerna var ute efter äventyr, och dom fick äventyr.
Varsågoda!
Gubbens reaktion kan upplevas som lite over the top, men man skall ta i beaktande att kriminaliteten mot äldre har ökat lavinartat, att rånar- och stöldligor härjar på landsbygden och folk känner sig jäääävligt utsatta.
11414 har typ 45 minuters väntetid, och den som svarar har ingen lokalkännedom alls.
I bästa fall kopplar dom vidare til RLC och skapar ytterligare 7 minuters väntan.
Ringer man 112 brukar beskedet bli att det inte finns någon patrull att skicka.
Att folk halar fram bössan berör på att dom är rädda och upplever att samhället inte levererar det man kan förvänta sig.
Vi kommer få se fler sådana här skjutningar, och jag skulle verkligen avråda folk från att åka omkring planlöst på landsbygden och framför allt från att köra fram till fastigheter, speciellt i mörkret.
Vi har ett nytt Sverige nu.
När jag var i deras ålder var jag också ute på äventyr och fick äventyr - fast inte på det sättet som tjejerna fick.
Tyvärr har vi numera ett helt annat Sverige där bl. a. äldre människor på landet både rånmördas eller "enbart" rånas. Tjejerna kom från Falköping och den här mannen bodde på en ganska enslig belägen gård utanför Stenstorp tillsammans med hustrun. Vad hade de på hans gård att göra? Var detta spökhuset de skulle enligt egen utsago besöka?
Jag förstår att den nu dömde 71-åringen ville försvara sig, hustrun och deras egendom. De visste ju inte vilka personerna var i mopedbilen. Jag hoppas verkligen att domen överklagas och att domen mildras. Både ang. fängelsestraffet och skadeståndandelen.
Ja, vi kommer att få se fler liknande skjutningar som denna.