2020-12-17, 11:16
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Handelsstopp och försök till nyemission och ny skuldkonvertering

https://www.svd.se/norwegian-handels...sloborsen-dw48

Häng på låset och sälj. Ny utspädning på g!

60 549 äger NAS bara hos Avanza och omsättningen astronomiska 189 365 730 på mindre än 2 timmar.

Få bolag som ens har så många aktier.
Intressant riskaptit - Procentuell chans att bolaget finns kvar 2022?
Personligen tror jag ytterst få vet ett skit om NAS utan lägger Köp - Sälj i hopp om att rådande riktning blir rätt och historiskt sätt var ju aktien värd 350 NOK per st. Och historiskt sett har dock inget bolag varken likviderats eller gjort KK.

Lycka till med era inlägg.
Citera
2020-12-17, 12:04
Medlem
Kirobas avatar
Det börjar klarna.

" nyemission och omvänd split"

Ni vet vad det betyder VA ?

Omvänd split är division, dvs flytta kommatecknet åt vänster, stryk nollor.

Nyemissionen kan sedan ske till motsvarande högre pris efter den inledande manövern. Den okunnige köper överlycklig de nya aktierna till reapris.
O herre gud vilken Norgehistoria.

Jag ser fram mot de Haussande inläggen som lovordar kommande värdestegring.
Citera
2020-12-17, 12:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Det börjar klarna.

" nyemission och omvänd split"

Ni vet vad det betyder VA ?

Omvänd split är division, dvs flytta kommatecknet åt vänster, stryk nollor.

Nyemissionen kan sedan ske till motsvarande högre pris efter den inledande manövern. Den okunnige köper överlycklig de nya aktierna till reapris.
O herre gud vilken Norgehistoria.

Jag ser fram mot de Haussande inläggen som lovordar kommande värdestegring.

Det ska väl konverteras lån till aktier också?

Det är aldrig ett gott tecken att en antydan om avvärjt konkurshot får en aktie att stiga tvåsiffrigt.

Man undrar ju hur stor utspädning det blir efter dagens beslut?
Citera
2020-12-17, 12:22
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det ska väl konverteras lån till aktier också?

Det är aldrig ett gott tecken att en antydan om avvärjt konkurshot får en aktie att stiga tvåsiffrigt.

Man undrar ju hur stor utspädning det blir efter dagens beslut?

Korrekt Lån omvandlas till aktier
Löner ska betalas ut i aktier

Helst skulle NAS betala bränsle och avgifter med aktier.
Hur många anställda vågar ta ut lönen i aktier och hur länge kan de leva utan inkomst? Alternativt sälja löneaktierna med förlust ?
Citera
2020-12-17, 13:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Korrekt Lån omvandlas till aktier
Löner ska betalas ut i aktier

Helst skulle NAS betala bränsle och avgifter med aktier.
Hur många anställda vågar ta ut lönen i aktier och hur länge kan de leva utan inkomst? Alternativt sälja löneaktierna med förlust ?

Skulder, krefiter och lån omvandlas till aktier och så en nyemission på det!

Det är ju inte institutionella investerare som håller kursen uppe utan naiva/korkade/okunniga småsparare.

Vad som framkom idag motiverar en kursuppgång?
Citera
2020-12-17, 13:44
Medlem
Citat:
60 549 äger NAS bara hos Avanza och omsättningen astronomiska 189 365 730 på mindre än 2 timmar.

Få bolag som ens har så många aktier.
Intressant riskaptit - Procentuell chans att bolaget finns kvar 2022?
Personligen tror jag ytterst få vet ett skit om NAS utan lägger Köp - Sälj i hopp om att rådande riktning blir rätt och historiskt sätt var ju aktien värd 350 NOK per st. Och historiskt sett har dock inget bolag varken likviderats eller gjort KK.

Lycka till med era inlägg.

Du tror helt rätt. Pöbeln älskar sexiga flygplansaktier och tittar på historiska aktiekurser och skriker upphetsat "Nästan Gratis!" och handlar för allt det har på kontot.

Sedan anser jag att avanza med sina bedrägliga aktiekurvor medvetet lurar folk. Man kan inte publicera diagram på historiska listor utan att korrigera för aktieemissioner vilket dom gör.
Citera
2020-12-17, 14:07
Medlem
@Caedite-eos

Vad menar du med "Sedan anser jag att avanza med sina bedrägliga aktiekurvor medvetet lurar folk. Man kan inte publicera diagram på historiska listor utan att korrigera för aktieemissioner vilket dom gör."

Jag är rookie på detta och har precis gett mig in i leken. Norweigan var det första jag köpte bara för att testa. 100kr, lol.

Jag tar gärna emot tips vad man ska kolla på för övrigt. Har väl mest tittat på företag som jag faktiskt tror på (ja, förutom norweigan då) men har inte lärt mig vilka faktorer man ska bevaka riktigt än.
Citera
2020-12-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edot
@Caedite-eos

Vad menar du med "Sedan anser jag att avanza med sina bedrägliga aktiekurvor medvetet lurar folk. Man kan inte publicera diagram på historiska listor utan att korrigera för aktieemissioner vilket dom gör."

Jag är rookie på detta och har precis gett mig in i leken. Norweigan var det första jag köpte bara för att testa. 100kr, lol.

Jag tar gärna emot tips vad man ska kolla på för övrigt. Har väl mest tittat på företag som jag faktiskt tror på (ja, förutom norweigan då) men har inte lärt mig vilka faktorer man ska bevaka riktigt än.

Det är börsvärdet som är det intressanta. Börsvärdet är aktiepriset x antal aktier. När Norwegian gjorde en nyemission senast så ökad antalet aktier med 3 miljarder något. En enorm utspädning och då blir aktievärdet väldigt litet fastän börsvärdet samma.

Jag kan inte hitta en historisk graf över börsvärdet hos avanza. Finns kanske där, men inte är det den man skyltar med direkt,
Citera
2020-12-17, 14:21
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edot
@Caedite-eos

Jaha
Grattis och välkommen till ruffel och båg.

Regel nr 1
Tro inte ett ord av vad som skrivs på aktieforum/ chattar etc.

Det brinner aldrig i knuten och PM kommer inte inom kort.
Fortsätt ett tag och köp för låga summor alt fiktiva köp och framför allt läs igenom företagens hemsidor.
Citera
2020-12-17, 14:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caedite-eos
Du tror helt rätt. Pöbeln älskar sexiga flygplansaktier och tittar på historiska aktiekurser och skriker upphetsat "Nästan Gratis!" och handlar för allt det har på kontot.

Sedan anser jag att avanza med sina bedrägliga aktiekurvor medvetet lurar folk. Man kan inte publicera diagram på historiska listor utan att korrigera för aktieemissioner vilket dom gör.

Fast vad menar du nu? Man ska korrigera en kursgraf efter splitttar/omvända splittar vilket Ananza gör. Efter en nyemission ska man inte korrigera kursgrafen vilket Avanza inte heller gör.
Citera
2020-12-17, 14:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
DNB höjer riktkurs till 400NOK

Hälsningar från 2015! Kram på er!
Citera
2020-12-17, 14:53
Medlem
HaussarTrudeaus avatar
Spännande!

Jag hann fylla på igår och sänkte mitt GAV till 150 NOK. Helt otroligt att man kan köpa aktien så billigt med tanke på vilket kvalitetsbolag Norwegian är och vilken enorm potential det har. Det gäller att köpa när fårskocken är rädd! Det bästa är att sitta still i båten och vara girig när den skraja fårskocken paniksäljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in