2018-11-02, 16:22
Medlem
Puerta-grandes avatar
Om det redan finns en tråd som jag missat alt jag lägger tråden fel får moderator gärna flytta denna.

Men något jag undrar över är travet, hur kommer det sig att det finns så mycket pengar inom detta för folk som gamblar inom detta?

Alla travbanor jag varit vid så har det inte varit någon större publik där så har svårt att se vara alla pengar kommer ifrån.
Citera
2018-11-02, 16:39
Medlem
Errolflynn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puerta-grande
Om det redan finns en tråd som jag missat alt jag lägger tråden fel får moderator gärna flytta denna.

Men något jag undrar över är travet, hur kommer det sig att det finns så mycket pengar inom detta för folk som gamblar inom detta?

Alla travbanor jag varit vid så har det inte varit någon större publik där så har svårt att se vara alla pengar kommer ifrån.
Ja nu var det några år sedan jag var på trav men nog är det mycket folk på vissa travbanor olika dagar i veckan. Det beror ju på om det är speciella tävlingar eller "bara en dag på jobbet". Men mesta spelet går väl via ATG ombud och på nätet. Det finns väl bra många hundra. Jag förstår inte frågeställningen...? Trav har varit stort i Sverige i många decennier. Dessutom lockar det hela familjer. Spelformerna är många. O sen är det ju ett spel där du kan vinna pga kunskap och research till skillnad mot slumpspel. Att äta en bit god mat o ta en pilsner på Solvalla är aldrig fel. Sällan lite med folk.
Citera
2018-11-02, 17:00
Medlem
Som i alla andra fall så är det spelarna som genererar vinsterna.

Förutom det så är det väl Trav&Galopp förbundet via nåt statligt som skjuter in skattemedel oxå.

Precis som du säger så sitter folk hemma vid datorn istället för att besöka banorna som förut. Hoppas att den utvecklingen vänder snart, för sportens skull.
Citera
2018-11-04, 16:37
Medlem
Puerta-grandes avatar
Det jag menade var att det inte är en stor publiksport som tex fotboll, men om jag förstår er rätt generas de stora summorna av folk som spelar på det hemifrån?

Men hur blir man bra på att spela på hästar? Finns det något särskild tidning mots man läser in sig på? Eller köper de flesta färdiga system?
Citera
2018-11-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puerta-grande
Det jag menade var att det inte är en stor publiksport som tex fotboll, men om jag förstår er rätt generas de stora summorna av folk som spelar på det hemifrån?

Men hur blir man bra på att spela på hästar? Finns det något särskild tidning mots man läser in sig på? Eller köper de flesta färdiga system?

Om man inte kan trav alls, så spelar man Harry Boy (direkt hos ett Atg-ombud eller Atg på nätet, eller så går man in på Atg-tillsammans och köper in sig på något av alla system där.

Harry Boy är uppbyggt för att träffa 5rätt och GE småpengar som det är tänkt att du ska spela upp veckan efter (som småvinsterna på typ trisslotterna), men just Harry Boy träffar även en del osannolika 7rätt ibland eftersom det är uppbygt som det är. Tex så var det enHarry Boy som träffade 7rätt Igår som gav Dryga 9,5miljoner kr.

Ska du lära dig så läser du på om alla större lopp som V86 och V75 via Travronden, Guiden (renodlade travtidningar) och ViTippa, Expressen och Aftonbladet. Finns även gratistips via poddar som är riktigt bra att ha som grund till ditt eget Spel, eller rygga nån av dom. Jag gillar andelskungens podd bäst. Sen finns det mängder med hemsidor och bloggar att få info från.

Ska du lära dig så kommer det ta tid. Först 3-6månader för att få koll på hästarna och kuskarna och Sen tillkommer nya hästar regelbundet som du måste hålla koll på.

Sen är det väldigt mkt info att hämta runt travspel.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-11-04 kl. 20:44.
Citera
2018-11-08, 17:04
Medlem
Puerta-grandes avatar
Ok tack för svar. Vilka bloggar kan du rekommendera?
Citera
2018-11-10, 13:58
Medlem
Jag vet inga som är riktigt bra som inte kostar. Jag skulle hellre satsa på nån av alla sidor som kostar pengar. Bättre tips helt enkelt.

Tex spelvärde.se
Googla lite så hittar du ju en hel del gratistips annars. Alla tycker ju att just de är bäst, så svårt att säga nåt specifikt bland bloggar.

Lyssnar du på podden andelskungen så har Crille Ericsson spelat trav hur länge som helst och sticker ut genom att gå emot favoriter, ta ställning i svåra lopp och tänka lite annorlunda.

Fördelen med det är att hans system ser annorlunda ut än andras.

De flesta andra= låg utdelning på liknande system, Crille= högre utdelning genom annorlunda tänk och val.

Du vill ju ju vinna pengar på trav gissar jag. Lämna in en Harry Boy sålänge och lär dig spelet under tiden.
Lär dig ta ut spikar och byt till spikharry. Sen kan du försöka lösa några egna lopp. En bra start där är väl att försöka lösa loppen med start från lopp 7 ner till lopp 1. Annars är det lätt att bara ta bort för många hästar i lopp 5-6-7.
Citera
2020-11-25, 21:16
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Vilka typer av människor spelar på hästar ?

Jo , hockeyspelare, fotbollspelare och dy-
lik trash, ja, det absolut hjärndöda gäng-
et !
Det måste bero på att dessa individer inte
har någon vettig/längre/djupare utbildning
att intressera sig åt/för/inom. Därför ägnar
man/de sig åt hjärndöda aktiviteter såsom
trav, i klass med sparkandet och tacklan-
det på planerna.
Vad säger ni, dymmelpågar ?
Citera
2020-12-11, 13:54
Bannlyst
Man ska spela på galopp. Det är klass på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in