Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Ja, det framstår ju lite grann som att han sagt detta innan i lördags, och att grannarna har vetat det längre.
Väldigt konstigt att uppmana grannarna att läsa domen. Skulle de känna sig lugnade efter det? Det som står där är ju otroligt vidrigt. Explicita scener av hur han våldtar barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
EvertEverest
Jag har personlig erfarenhet av psykopater, och av den anledningen har jag tålamod med dig (eftersom jag vet att inte alla har erfarenheten). Du ska inte tro att det börjar med "hej, jag är pedofil" på första dejten. Federley har troligtvis träffat den "mest fantastiska killen någonsin" som är hans "själsfrände" och som har precis samma intressen och värderingar som han.
Sen efter ett tag nystas saker långsamt upp, men då är han redan så insnärjad och duperad av masken att han själv har börjat förneka verkligheten precis som psykopaten själv förnekar den.
Även jag har erfarenhet av en psykopat. Har t o m ett barn tillsammans med en(det gick väldigt fort från att vi träffades till barnet var tillverkat)
Vet du vad jag gjorde när det började komma fram grejer som skulle kunna vara skadliga för mitt barn? Slängde ut psykopaten och bytte lås. Jag gjorde det även om jag ff var kär och kände mig dum och bortgjord pga alla andra lögner - det var skitjobbigt i flera år pga otrygghet etc. Fick ringa polisen ex antal ggr. För när man börjar ifrågasätta en psykopat så går psykopaten bärsärkagång...
Jag älskade helt enkelt mitt barn mer. Och mig själv. Men framförallt mitt barn.
Ok att man kan börja bortförklara saker som att ljuga om sin bakgrund etc. Men när man får reda på att personen i fråga är pedofil så borde varje förälders första reaktion vara att sätta så långt avstånd mellan sitt barn och pedofilen som möjligt. Om inte så borde socialen bli inblandad.
Även att ifrågasätta pedofilens lögner om sin pedofili. När denne blir ifrågasatt så lär denne med stor sannolikhet bli aggressiv och ev våldsam om denne är en psykopat.
Sluta skylla på att han är manipulerad. Om han kunnat bli så manipulerad av en man som är dömd och vars dom han kunnat läsa hur lätt som helst bör han inte vara politiker. Och hans lämplighet som förälder bör utredas.
Han har inte varit ihop med vederbörande i åratal.