2020-12-10, 09:49
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han kallas också för ”Brysselpedofilen”.

Tack. Jag har kompletterat det nu.
Citera
2020-12-10, 09:54
Bannlyst

På vilket sätt anser du att den europeiska unionen är folkvald?

Nåväl, jag antar det är en fabless från dig Sven. Men kommer det ske i fortsättningen kommer jag vidta seriösa åtgärder gentemot dig!

Se detta som en första och inledande varning gentemot dig!

Men jag gillar ju dig egentligen! Tro inte annat!

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ok.

Jag tycker du, och andra tillskyndade, ska använda rätt ord. När vi har ett "drev" så har vi något som toppar alla nyheter. Som toppar all nyheter i dagar. Som toppar alla nyheter i dagar i alla medier. Om du tittar vad som skrivits om Federley sedan den 26 november, så kan du inte tala om drev, hitintills.

Motsätter du dig en granskning av en folkvald? Motsätter du dig en granskning av ett riksdagsparti?
Senast redigerad av Varsamt 2020-12-10 kl. 09:58.
Citera
2020-12-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Ja, det framstår ju lite grann som att han sagt detta innan i lördags, och att grannarna har vetat det längre.

Väldigt konstigt att uppmana grannarna att läsa domen. Skulle de känna sig lugnade efter det? Det som står där är ju otroligt vidrigt. Explicita scener av hur han våldtar barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Jag har personlig erfarenhet av psykopater, och av den anledningen har jag tålamod med dig (eftersom jag vet att inte alla har erfarenheten). Du ska inte tro att det börjar med "hej, jag är pedofil" på första dejten. Federley har troligtvis träffat den "mest fantastiska killen någonsin" som är hans "själsfrände" och som har precis samma intressen och värderingar som han.

Sen efter ett tag nystas saker långsamt upp, men då är han redan så insnärjad och duperad av masken att han själv har börjat förneka verkligheten precis som psykopaten själv förnekar den.

Även jag har erfarenhet av en psykopat. Har t o m ett barn tillsammans med en(det gick väldigt fort från att vi träffades till barnet var tillverkat)

Vet du vad jag gjorde när det började komma fram grejer som skulle kunna vara skadliga för mitt barn? Slängde ut psykopaten och bytte lås. Jag gjorde det även om jag ff var kär och kände mig dum och bortgjord pga alla andra lögner - det var skitjobbigt i flera år pga otrygghet etc. Fick ringa polisen ex antal ggr. För när man börjar ifrågasätta en psykopat så går psykopaten bärsärkagång...

Jag älskade helt enkelt mitt barn mer. Och mig själv. Men framförallt mitt barn.

Ok att man kan börja bortförklara saker som att ljuga om sin bakgrund etc. Men när man får reda på att personen i fråga är pedofil så borde varje förälders första reaktion vara att sätta så långt avstånd mellan sitt barn och pedofilen som möjligt. Om inte så borde socialen bli inblandad.

Även att ifrågasätta pedofilens lögner om sin pedofili. När denne blir ifrågasatt så lär denne med stor sannolikhet bli aggressiv och ev våldsam om denne är en psykopat.

Sluta skylla på att han är manipulerad. Om han kunnat bli så manipulerad av en man som är dömd och vars dom han kunnat läsa hur lätt som helst bör han inte vara politiker. Och hans lämplighet som förälder bör utredas.

Han har inte varit ihop med vederbörande i åratal.
Citera
2020-12-10, 10:03
Medlem
Ken Drydens avatar
För er som vill ha en lite mer nytagen bild på Federleys partner och som inte är så "konstnärlig" som den som visats på Lamottes Facebook så finns den här. Den är hämtad från LinkedIn och ligger nu på Bilddump 24 timmar framåt:
http://www.bilddump.se/bilder/20201210095940-78.79.241.51.jpg
Citera
2020-12-10, 10:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
För er som vill ha en lite mer nytagen bild på Federleys partner och som inte är så "konstnärlig" som den som visats på Lamottes Facebook så finns den här. Den finns på LinkedIn och ligger nu på Bilddump 24 timmar framåt:
Tack! Han ser tärd ut, som en tjackis...
Citera
2020-12-10, 10:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Enligt Jonas blev han så till sig pga uppmärksamheten från medbrottslingen att han förgrep sig på styvdöttrarna för att få mer uppmärksamhet från peddon på andra sidan internetuppkopplingen.
Egentligen ville han alltså bara få kärlek och uppskattning av den andra sjuka killen, men för att få mer uppskattning och uppmärksamhet så krävdes det vissa gärningar.
På sätt och vis kan man säga att Jonas själv var "fjärrstyrd" av en pedofil.

Sen år bakom lås och bom plus ett behandlingsprogram har inte kunnat bota den här människan. Ingenting kan - om du frågar mig.

Jonas har ingen självinsikt. Han tycks vara bitter och arg på samhället, kriminalvården, livet, pappan, ödet etc. Andra är idioter (hans farsa, plitarna etc.). Han har uppenbara svåra psykiska problem - som det stod i utlåtandet av frivården. Han har fått behandling, men skulle behöva ofantligt mycket mer utan att man för den sakens skull någonsin skulle kunna slappna av som förälder under samma tak..

Med det sagt är jag övertygad om att även Federley har grova mentala problem.

Han söker sig till "likasinnade" kufer för att känna igen sig. I deras sällskap blir han "som vem som helst". "Normal"..

Likheten mellan Jonas och Thomas Quick är slående. Snart kommer väl morderkännanden också (kanske fejkade).
Citera
2020-12-10, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ja du har ju rätt, han är inte misstänkt för brott.
Han skulle ju bara lagt korten på bordet och sagt förlåt samt tagit 1 år utan betalt.
Då så hade han nog kunna komma tillbaka. Inte lika troligt nu....

Sen att det sprider ut sig i en generell homofobi är ju fruktansvärt. Naturligtvis är det majoriteten av gayvärlden som avskyr pedofeli som alla andra. Men det är väll meningslöst att nämna i detta forum.
Det är ju just det det inte är. Avsaknaden av rejäl kritik och kraftig distansering från allt som har med pedofili att göra är garanterat en bidragande orsak till att homofobin frodas i samhället. Att diverse medlemmar av HBTQ-communityt enbart ojar sig över kritik mot den egna bokstaven utan att vilja förstå varför kritiken uppstår är inte särskilt hedrande. Man kan ju nästan tro att pedofili är en läggning som hör hemma under HBTQ-paraplyet.
Citera
2020-12-10, 10:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Federley har betett sig omdömeslöst. Utan tvekan. Men det är inte han som är brottslingen.

Jag tycker man ska ha det i åtanke när drevet går.

Fast det finns inget drev.

Men gammelmedia har lärt sig av #metoo. Det finns knappt ens tillstymmelse till intresse för hur Ursula försvarat sin rätt till pedofil-Jonas. Om det är av respekt för att Ursula bara tänkt med kuken, att det är barnövergrepp Jonas gjort eller för att man helt enkelt är rädd för framtida förtalsåtal låter jag bli att spekulera i för stunden.

Vad gäller "pissrännan" Flashback och den här tråden så har folk varit oväntat korrekta. Ursula har vad vi vet inte begått något brott (bortsett från de han ständigt begår mot god smak och logiskt tänkande).

Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Jag har alltid gillat Bard. Han säger vad han tycker och oftast är det vettiga saker men kommer det fram att han går till försvar för de här asen så kommer han tyvärr bara att bekräfta min tes om homosexuella män.

Jag tycker han blandar högt och lågt när han pratar moral, logik och etik. Jag antar att det ska vara så när man är "kontroversiell". De flesta förståsigpåare har varit apologeter när det kommer till problemet Ursula. Skyttedal (är det förresten ett finare ord för fitta) och Sjöberg verkar vara de enda som kritiserat transformern.
Citera
2020-12-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
För er som vill ha en lite mer nytagen bild på Federleys partner och som inte är så "konstnärlig" som den som visats på Lamottes Facebook så finns den här. Den är hämtad från LinkedIn och ligger nu på Bilddump 24 timmar framåt:

Den på Lamottes Facebook såg värre ut. Här ser han rätt normal ut, det är något lite effeminerat över honom men egentligen inte värre än hos många moderna svenska män. Den här bilden behöver komma upp på bildsökningar på Google på "Jonas Almqvist". En verklig höjdare vore en bild av Federley och Jonas tillsammans. Sådana bilder finns såklart. Den som har en sådan uppmanas härmed att ladda upp den någonstans. Avskyr ni Federley, och det bör ni göra, finns det inget att tveka över.
Citera
2020-12-10, 10:25
Medlem
Bard.
Extremist (tokliberal).
Sex och knark, välj själv typ.
Jag undrar vad Bard har i bagaget. Kan vara en hel del. Vågar nästan inte tänka tanken.
Förstår inte hur man kan tycka om karln ifråga.
Att han inte ser allvaret med Federleyaffärerna säger ganska mycket.
Citera
2020-12-10, 10:26
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ja du har ju rätt, han är inte misstänkt för brott.

Jo, Federley är i högsta grad misstänkt för brott. Inte officiellt av polismyndigheten än, men av många andra.

Federleys pedofilskandal är helt ny, att polisen ännu inte hunnit börja nysta i Federleys pedofilförehavanden ska inte ses som bevis på att han är oskyldig. Snart kan han sitta ännu mer i klistret än vad han gör just nu.
Citera
2020-12-10, 10:28
Medlem
Sitter centerledaren Lööf kvar trots allt skvaller om Federley?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in