Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Handen på hjärtat OM du hade fått veta (på andra, tredje eller tionde dejten) att din kvinna hade blivit dömd för 9år i fängelse för något hon hade gjort, hade du fortfarande flyttat ihop med henne?
Hade du inte velat veta för VAD hon hade blivit dömd för?
Och NÄR du fick veta att det handlade om upprepade våldtäkter på små barn, hade du då valt henne som din livskamrat - särskilt om du redan hade barn med någon annan kvinna?
Handen på hjärtat 99,99% skulle ha avstått. Och handen på hjärtat kan du inte ens jämföra dig med Federley, som är en högt uppsatt politiker som MÅSTE därmed vara extra noga med vem han umgås med. Även på sin fritid.
För det första, jag håller med dig... han bör vara noga med vem han umgås med.
Och jo, jag hade velat veta vad hon hade blivit dömd för. Det jag kanske inte riktigt fått fram så bra här är att jag är tror att Federleys sambo ljugit för honom om sitt förflutna. Om Federley verkligen inte satt igång research omgående (eller gör Säpo det automatiskt, kanske?) är det rimligt att det tog lite tid innan det uppdagades att sambons ens satt i fängelse. Och när det väl uppdagas kommer nästa våg av lögner, anpassade till vad som inte längre går att förneka. Sen när Federley är van vid den värmen uppdagas lite till omsvept med lögner, och när han vänjer sig vid den värmen uppdagas lite till omsvept med lögner... tills han är kokt.
Återigen, jag har inte läst själva domen, utan jag har bara hört denna f.d. sambos uttalanden i rätten återberättas i den här tråden och det jag läste känner jag igen som ett klockrent psykopatresonemang. Det kanske rör sig om ett felcitat, men då förlorar jag hellre diskussionen här än börjar gotta mig i alla domens detaljer.