2020-12-10, 01:58
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Handen på hjärtat, fungerar det verkligen så när man blir ihop med nån? Jag bor ihop med en kvinna sen många år, men jag har aldrig gjort grundlig research på att allt hon sagt verkligen är sant. Jag kan dock samtidigt säga att ingenting konstigt uppdagats efter sex år tillsammans. Allting hon har berättat har visat sig stämma.

Vad blir det för förhållande om man håller på och ska misstro den andre och dubbelkolla allt? Man måste ta risken för att det ska funka, annars faller förhållandet på att det inte finns nån tillit.

Nu är ju Federley politiker, så det funkar ju naturligtvis annorlunda för honom. Jag vet inte om jag tror att alla politiker har stenkoll på alla regler och följer dom till punkt och pricka dock. Kan tänka mig att det blir lite översyn med saker om man bara har positiva erfarenheter av nån (vilket man får i början när man har att göra med en psykopat)
Du verkar helt ha missat att Pederley rör sig i kretsar där avvikande sex är norm. Han söker aktivt knullkompisar bland homo, trans och pederaster/filer. De är ingen slump att han fick tag i den här göken och valde att leva ihop med han. Du verkar vara helt off.
Citera
2020-12-10, 01:59
Medlem
Citat:
Handen på hjärtat, fungerar det verkligen så när man blir ihop med nån? Jag bor ihop med en kvinna sen många år, men jag har aldrig gjort grundlig research på att allt hon sagt verkligen är sant. Jag kan dock samtidigt säga att ingenting konstigt uppdagats efter sex år tillsammans. Allting hon har berättat har visat sig stämma.

Vad blir det för förhållande om man håller på och ska misstro den andre och dubbelkolla allt? Man måste ta risken för att det ska funka, annars faller förhållandet på att det inte finns nån tillit.

Nu är ju Federley politiker, så det funkar ju naturligtvis annorlunda för honom. Jag vet inte om jag tror att alla politiker har stenkoll på alla regler och följer dom till punkt och pricka dock. Kan tänka mig att det blir lite översyn med saker om man bara har positiva erfarenheter av nån (vilket man får i början när man har att göra med en psykopat)

Handen på hjärtat OM du hade fått veta (på andra, tredje eller tionde dejten) att din kvinna hade blivit dömd för 9år i fängelse för något hon hade gjort, hade du fortfarande flyttat ihop med henne?
Hade du inte velat veta för VAD hon hade blivit dömd för?
Och NÄR du fick veta att det handlade om upprepade våldtäkter på små barn, hade du då valt henne som din livskamrat - särskilt om du redan hade barn med någon annan kvinna?

Handen på hjärtat 99,99% skulle ha avstått. Och handen på hjärtat kan du inte ens jämföra dig med Federley, som är en högt uppsatt politiker som MÅSTE därmed vara extra noga med vem han umgås med. Även på sin fritid.
Citera
2020-12-10, 02:01
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Pederley snappade jag upp av en annan användare men det sitter som en smäck på pervot.

Helt klart ska fjollans lämplighet undersökas och barnet utredas. Att krypet lyckats tillskansa sig två månader sjukskrivning när hans depraverade leverne uppdagats är bara för mycket. Han skulle ha häktats dag ett för sitt vilseledande av myndigheter och allmänhet. Man får hoppas att folket i dalarna ger aset ett varmt avsked.

Har du själv skickat in en anonym anmälan till Socialtjänsten? Jag tror att det kan vara på sin plats. Gissningsvis har detta redan inkommit men man vet aldrig.

Sjukskrivningen är ju bra lustig, med tanke på att han kände till sin partners pedofilbrott redan i september. Är det vi skattebetalare som får casha upp för den? Två månader borde röra sig om ca 100 000 SEK.
Citera
2020-12-10, 02:03
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Handen på hjärtat OM du hade fått veta (på andra, tredje eller tionde dejten) att din kvinna hade blivit dömd för 9år i fängelse för något hon hade gjort, hade du fortfarande flyttat ihop med henne?
Och NÄR du fick veta att det handlade om upprepade våldtäkter på små barn, hade du då valt henne som din livskamrat - särskilt om du redan hade barn med någon annan kvinna?

Handen på hjärtat 99,99% skulle ha avstått. Och handen på hjärtat kan du inte ens jämföra dig med Federley, som är en högt uppsatt politiker och MÅSTE därmed vara extra noga med vem han umgås med. Även på sin fritid.
Han hade förmodligen gått runt med domen och frågat grannarna om de vill läsa de. Så gör ju psykopater som everbest säger sig ha erfarenhet av.
Citera
2020-12-10, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Han hade förmodligen gått runt med domen och frågat grannarna om de vill läsa de. Så gör ju psykopater som everbest säger sig ha erfarenhet av.

Förmodligen. Dock utan att läsa domen själv..
Citera
2020-12-10, 02:08
Medlem
Asystoles avatar
Vilken myndighet jobbade svinet på?
Citera
2020-12-10, 02:09
Medlem
Månsans avatar
På fredag, efter Pedofilpartiet Centerns krismöte, kommer det heta att Federley tar en paus. Nån sorts time-out utan uttalat slut. Sannolikt inget om förtroendet är förbrukat, omdömeslöst agerat, mycket besvärande uppgifter och sådant snack. Federley kommer sägas själv ha beslutat om time-outen, möjligen i samråd med partiledningen.

Svinrika Pedofilpartiet Centern kommer stå för peddots försörjning lång tid framöver. Villkoret är att han håller sig undan och håller klaffen. En impulsiv, självcentrerad och gränslös person som Federley vill Annie Lööf & co i partitoppen absolut inte göra sig ovän med, det finns sannolikt alltför mycket skit i detta genpmruttna parti. En förorättad lyxbög med dubbla identiteter som börjar prata bredvid mun kan bli en mardröm för Annie Lööf. Bättre då att slanta in rejält med deg för peddots tystnad.

Pedofilwannabeen (alternativt fullblodspeddot) Fredrick Federley ser vi aldrig mer i politiska sammanhang.
Citera
2020-12-10, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Handen på hjärtat 99,99% skulle ha avstått. Och handen på hjärtat kan du inte ens jämföra dig med Federley, som är en högt uppsatt politiker som MÅSTE därmed vara extra noga med vem han umgås med. Även på sin fritid.

För det första, jag håller med dig... han bör vara noga med vem han umgås med.

Och jo, jag hade velat veta vad hon hade blivit dömd för. Det jag kanske inte riktigt fått fram så bra här är att jag är tror att Federleys sambo ljugit för honom om sitt förflutna. Om Federley verkligen inte satt igång research omgående (eller gör Säpo det automatiskt, kanske?) är det rimligt att det tog lite tid innan det uppdagades att sambons ens satt i fängelse. Och när det väl uppdagas kommer nästa våg av lögner, anpassade till vad som inte längre går att förneka. Sen när Federley är van vid den värmen uppdagas lite till omsvept med lögner, och när han vänjer sig vid den värmen uppdagas lite till omsvept med lögner... tills han är kokt.

Återigen, jag har inte läst själva domen, utan jag har bara hört denna f.d. sambos uttalanden i rätten återberättas i den här tråden och det jag läste känner jag igen som ett klockrent psykopatresonemang. Det kanske rör sig om ett felcitat, men då förlorar jag hellre diskussionen här än börjar gotta mig i alla domens detaljer.
Citera
2020-12-10, 02:21
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Jag tror inte han visste det på direkten. Gör du grundlig research på varenda ny människa du träffar? Jag tror inte ens politiker och kändisar gör det, utan dom förstår att man kan inte leva ett liv i total paranoia på det sättet.

Om han ställt frågan rakt ut så hade ju svaret knappast varit "jag har suttit i fängelse eftersom jag är dömd pedofil".

Frågan är ju bara om Säpo kollat upp honom och tipsat Federley.
Det är ju hur enkelt som helst nuförtiden. Bara googla på namnet/adressen.
Få upp rätt person på Mr koll.
Ser man då att personen som man är tillsammans med har en dom på sig så betalar man självklart för att få reda på vad personen gjort innan man flyttar ihop....
Citera
2020-12-10, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det är ju hur enkelt som helst nuförtiden. Bara googla på namnet/adressen.
Få upp rätt person på Mr koll.
Ser man då att personen som man är tillsammans med har en dom på sig så betalar man självklart för att få reda på vad personen gjort innan man flyttar ihop....

Jag har aldrig ens kommit på tanken på att göra en sån sökning på min fru. Hon har aldrig gjort eller sagt nåt som gjort att jag fattat misstankar om att nåt eventuellt inte stämmer.

Jag tror det är väldigt lätt med facit på hand att säga hur Federley borde ha agerat. Men psykopater är dubbelpersonligheter så han såg troligtvis inga konstigheter alls han heller.
Senast redigerad av EvertEverest 2020-12-10 kl. 02:35.
Citera
2020-12-10, 02:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
För det första, jag har aldrig ens kommit på tanken på att göra en sån sökning på min fru. Hon har aldrig gjort eller sagt nåt som gjort att jag fattat misstankar om att nåt eventuellt inte stämmer.

Jag tror det är väldigt lätt med facit på hand att säga hur Federley borde ha agerat. Men psykopater är dubbelpersonligheter så han såg troligtvis inga konstigheter alls han heller.

Nu vet vi ju att Federley har fortsatt att leva med pedofilen även efter han fått veta allt samt att han försökte tysta ned hela historien, även med hot. Han hade alltså facit i hand och gjorde ändå detta.
Citera
2020-12-10, 02:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Herregud...du är ju lika sjuk...kommer inte besvara en pedofil försvare som dig något mer.

Ja men jag försöker bara beskriva hur jag tror FF tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in