Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
De borde verkligen ändra reglerna. Blir så här i varje final nu att det inte är det paret som fått mest röster genom att vara populära som vinner. Det är alltid det mest hala paret.
När gick någon igenom en hel kulceremoni senast utan att kasta? Snygg Erik och Paow?
Håller verkligen med! Borde faktiskt vara de som förtjänar mest som vinner i slutändan. Handlar ju om att hitta en partner som man litar på. Hela det ändras när de andra deltagarna vill se att någon kastar.
Dock så är det ganska nytt fenomen med att folk kastar. Kommer ihåg nu HATAD Jeppe blev för att han gjorde det. Då dessutom mot en partner som han inte stått med så mycket och inte haft en kärleksrelation med. Han blev känd som Sveriges mest hatade man där ett tag.
Sedan förstår jag inte hur de andra deltagarna tänker? Ofta så kastas det ju på 200-300k och så ska de andra dela på resten? Och betala skatt på det? Blir inte mycket per skalle. Mest epic fail var ju när Fimpen valde Marcelo och Erica för att han ville ha pengarna (framför hans BFF därinne - Adam). Sedan kastade Marcelo på 500k så ingen annan än han fick pengar.
För att svara på din fråga: de flesta säsonger har de delat på pengarna. Mos kastade ju mot Jennifer på 250k men det var för att de hade en twist att han fick skriva vem han ville dela pengarna med isåfall (och skrev hennes syster, så Jennifer var med på det).
Om vi ska ta PH i modern tid (efter 2013) så kastade inte:
* Erik och Paow (2014)
* Mos och Josefine (2015)
* Alex D'Rosso och bruden han stod med (2016)
* Sanel och Lisa (våren 2017)
* Hermansson och Anna (hösten 2017)
(* Mos och Jennifer (våren 2018). Mos kastade ju men det var pga twisten, kan inte tänka mig att han hade gjort det annars).
Så det är bara 2013 och hösten 2018 och framåt som kulan har kastas. Hela den fina med PH har lite försvunnit anser jag. Och det är mycket pga att gamla deltagarna är giriga och vill se kulan kastas. Många säger ju att de ska göra det vill grillningen bara för att få röster. Adam och Helen hade vunnit hösten 2018 om det inte var för det.