• 1
  • 2
2020-12-07, 19:29
Medlem
skitpennas avatar
Har lilltjejen över veckan och har stört mig så in i helsike på grannen dörrn bredvid.. fullt m folk in o ut o stinker gräs i trappen.. otrevliga typer han drar in också.. jag tänker såklart på miljön runt min dotter. då till frågan. kan jag ringa o tipsa polisen om detta utan att jag hamnar i klister själv? ringer jag 112 eller 114 14? jag vill ju såklart vara anonym och inte ha problem med grannen i framtiden
Citera
2020-12-07, 19:31
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpenna
Har lilltjejen över veckan och har stört mig så in i helsike på grannen dörrn bredvid.. fullt m folk in o ut o stinker gräs i trappen.. otrevliga typer han drar in också.. jag tänker såklart på miljön runt min dotter. då till frågan. kan jag ringa o tipsa polisen om detta utan att jag hamnar i klister själv? ringer jag 112 eller 114 14? jag vill ju såklart vara anonym och inte ha problem med grannen i framtiden
Med din AVATAR så är det väl du som borde skrämma din granne så dottern kan känna sig trygg?
Citera
2020-12-07, 19:32
Medlem
https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/

Ditt problem står med som exempel på vad man ska tipsa om...
Citera
2020-12-07, 19:33
Medlem
321js avatar
https://polisen.se/kontakt/tipsa-pol...en-via-webben/

Tipsa polisen via webben

Ditt tips hjälper polisen att förebygga och bekämpa brott. Har du möjlighet vill vi gärna att du ringer men du kan också använda webbformuläret här på sidan.
Citera
2020-12-07, 19:35
Bannlyst
Citat:

Polisen ogillar anonyma tips och det står i länken som 321j skickade.

Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Med din AVATAR så är det väl du som borde skrämma din granne så dottern kan känna sig trygg?

Han borde skämmas och sättas på plats.
Citera
2020-12-07, 19:36
Medlem
skitpennas avatar
Citat:

jag har min dotter och vill ej förstöra förhållandet mellan oss tryggt..
går ej med väst på stan så att säga.
Citera
2020-12-07, 19:37
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

dom kan ju då spåra mitt Ip nummer? vill ej ha en förhandling om detta utan bara bli av med problemet. dvs grannen
Citera
2020-12-07, 19:39
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://polisen.se/kontakt/tipsa-pol...en-via-webben/

Tipsa polisen via webben

Ditt tips hjälper polisen att förebygga och bekämpa brott. Har du möjlighet vill vi gärna att du ringer men du kan också använda webbformuläret här på sidan.

""Det går bra att vara anonym, men din IP-adresss kommer att vara synlig för polisens handläggare.""
så i dagens sverige kan jag inte ens anonymt anmäla en pundare som granne som skrämmer upp min dotter.
då får det vara. tack för svar
Citera
2020-12-07, 19:39
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

Ja
Citat:
jag har min dotter och vill ej förstöra förhållandet mellan oss tryggt..
går ej med väst på stan så att säga.
Men dina Lokala Vänner som du supportar, borde kunna hjälpa dig med problemet.
Citera
2020-12-07, 19:40
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
""Det går bra att vara anonym, men din IP-adresss kommer att vara synlig för polisens handläggare.""
så i dagens sverige kan jag inte ens anonymt anmäla en pundare som granne som skrämmer upp min dotter.
Använd VPN.
Citera
2020-12-07, 19:42
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ja

Men dina Lokala Vänner som du supportar, borde kunna hjälpa dig med problemet.

jag vill göra det bästa för min dotter. och inte skrämma upp grannen o flasha västen i onödan. detta är inget man gör inom klubben att skrämma upp grannar.

sista alternativ är väl o låna en dator på ett bibliotek och därifrån göra en anmälan?
Citera
2020-12-07, 19:43
Medlem
321js avatar
Citat:

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.709104/gratis-vpn

Gratis vpn – surfa anonymt utan att betala en krona
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in