Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-05, 20:12
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Så det du säger är att de som tjänar pengar på att restauranger inte får hållas öppna är restaurangägare

Nej, läs igenom vad jag skrev en gång till.
Citera
2020-12-05, 20:15
  #218
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Det handlar inte om det exakta klockslaget utan att stegvis tillvänja folk med begränsade uttag för att göra det besvärligt med kontanter. Är det så svårt att se sambanden för dig och generalknasen?
Just nu är det ingen som bryr sig eftersom det är efter klockan 22 som ni skriver men snart kommer nya restriktioner, sen ännu fler osv.. tills det i princip blir omöjligt att få ut kontanter.
Men fortsätt blunda för all del.

Menar du att konstantbegreänsningen är det så kallade End Game med Fejkpandemin?
Citera
2020-12-05, 20:18
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Du har inte gett några bevis alls, bara påståenden och cherrypickade exempel som inte bevisar ett dugg.
Hur kan du låta bli att se de uppenbara bristerna i ditt resonemang?
Och svara nu inte med att jag ska söka bevisen själv. Du påstår - alltså ska du bevisa det du påstår.

Jag postade två länkar som bevis lite längre upp, där du tydligt kan se att det är globala åtgärder och inget unikt för sverige, men det är klart, du måste ju klicka på dom och läsa själv fast det kanske är för mycket begärt?
Citera
2020-12-05, 20:20
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att konstantbegreänsningen är det så kallade End Game med Fejkpandemin?

Det är en viktig del av the great reset /agenda2030.
Citera
2020-12-05, 20:24
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Jag postade två länkar som bevis lite längre upp, där du tydligt kan se att det är globala åtgärder och inget unikt för sverige, men det är klart, du måste ju klicka på dom och läsa själv fast det kanske är för mycket begärt?
Jag har både klarat av att klicka på dem och läst dem. Att nedstängningarna inte är unika för Sverige visste jag redan innan.
Länkarna bevisar inte ett dugg av det du babblar om.
Citera
2020-12-05, 20:26
  #222
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Nej, läs igenom vad jag skrev en gång till.
Ok, storföretag, i obestämd form, tjänar alltså pengar på att småföretagare i restaurangbranschen går omkull.
Jag tänkte ju att det var storföretag i samma bransch, men det är alltså alla storföretag som tjänar på det? Du får nog faktiskt vara lite mer specifik med vilka företag och hur de tjänar på att andra branscher inte är lönsamma.

Ett ledord vi har i vår bransch är att ju bättre det går för andra företag desto bättre är det för vår del. Om andra är fulla så får vi mer jobb och kunderna har svårare att pressa priserna, om kunders kunder eller kunders leverantörer har bra att göra så är det samma sak
Ju mer fler har att göra desto lättare är det att få betalt för det man gör, framförallt för att det finns mer pengar att spendera.
Citera
2020-12-05, 20:37
  #223
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Lägger detta under konspirationer fast det egentligen är ren och skär fakta.

När all världens ledare allihop plötsligt som på en given signal börjar prata om the great reset och "build back better" eller det "nya normala" och löfven + övriga politruker glatt hakar på.
Varför förstår inte svenska folket att någon ligger bakom detta då?

När krogarna och nu även bankomater i förorterna ska stänga klockan 22 kan man med en enkel koll på nätet se att detta införs i många länder samtidigt. "Rånrisk" är t.ex. bara en larvig ursäkt för att förhindra bankruns då man vet att en krasch är nära förestående.
Googla "bars closed from 10 pm" eller "atm closed from 10 pm" och se själva.

Hur kan man inte förstå att allt är koordinerat från högre ort i syfte att tjäna pengar och utöka sin makt? Är man så faktaresistent att man fortsätter tro på MSM tills dagen man dör? Alltså samma MSM som ägs av globalisterna bakom agendorna?

Det är fan bedrövligt hur godtrogna människor är.

Och innan någon kommenterar detta så kolla upp fakta själva först tack, det står svart på vitt överallt helt öppet.

Ni som tror gott om allt och alla, hur bortförklarar ni själva ovanstående fakta när de presenteras för er?

Jag ser ett steg längre - jag ser de riktiga konspiratörerna som manipulerar konspirationsteoretikerna att tro på de etablerade konspirationsteorierna.
Citera
2020-12-05, 20:46
  #224
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Ok, storföretag, i obestämd form, tjänar alltså pengar på att småföretagare i restaurangbranschen går omkull.
Jag tänkte ju att det var storföretag i samma bransch, men det är alltså alla storföretag som tjänar på det? Du får nog faktiskt vara lite mer specifik med vilka företag och hur de tjänar på att andra branscher inte är lönsamma.

Ett ledord vi har i vår bransch är att ju bättre det går för andra företag desto bättre är det för vår del. Om andra är fulla så får vi mer jobb och kunderna har svårare att pressa priserna, om kunders kunder eller kunders leverantörer har bra att göra så är det samma sak
Ju mer fler har att göra desto lättare är det att få betalt för det man gör, framförallt för att det finns mer pengar att spendera.

Frågan man ska ställa sig är om att företag som Amazon och Walmart är bra för något land att ha inom gränserna likaväl som Kinesiska företag som köper upp nästan allt som går bra.
Den här globala kommersen gynnar aldrig lokala företag, det man tror idag är lokalt som din rörmokare är snart en del av en global organisation där man klickar in sina besvär och de lokala rörmokarna har fått nya herrar och det är bara att lyda för annars är de utan jobb, nu var rörkrökare bara ett exempel men så ser framtiden ut om man inte bromsar när stora globala företag förhandlar med vår regering och får skattelättnader bara för att de kommer hit och skövlar.
Citera
2020-12-05, 20:52
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Om du insinuerar att det jag skrev inte är fakta så kanske du skulle motbevisa det?
Varför?
Citera
2020-12-05, 21:01
  #226
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Skulle folk i getton syssla med Bank Runs kring midnatt?

Tanken är väl att man introducerar åtgärden för folket på ett mindre restriktivt sätt för att vid senare tillfälle kunna gå all in? Alltså man börjar med att stänga av bankomater efter 22, sedan en halvår senare så stängs de helt av med hänvisning på att för många försökt få ut kontanter och att det blir en säkerhetsrisk. Observera att jag inte tror på denna konspiration, men det är väl ändå en märklig invändning från din sida att de måste gå all in direkt? Det gör man ju i princip aldrig med någonting man vill införa.
Citera
2020-12-05, 21:13
  #227
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Frågan man ska ställa sig är om att företag som Amazon och Walmart är bra för något land att ha inom gränserna likaväl som Kinesiska företag som köper upp nästan allt som går bra.
Den här globala kommersen gynnar aldrig lokala företag, det man tror idag är lokalt som din rörmokare är snart en del av en global organisation där man klickar in sina besvär och de lokala rörmokarna har fått nya herrar och det är bara att lyda för annars är de utan jobb, nu var rörkrökare bara ett exempel men så ser framtiden ut om man inte bromsar när stora globala företag förhandlar med vår regering och får skattelättnader bara för att de kommer hit och skövlar.
Så det är Amazon och Walmart som dikterar att restauranger och bankomater ska stänga kl 22. De kommer tjäna pengar på det, Microsoft och Apple med kanske?
Citera
2020-12-05, 21:36
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag har både klarat av att klicka på dem och läst dem. Att nedstängningarna inte är unika för Sverige visste jag redan innan.
Länkarna bevisar inte ett dugg av det du babblar om.

Okej, så du är medveten om att det händer på många ställen samtidigt men tror att det bara är en slump?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback