Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-05, 15:24
  #205
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Lägger detta under konspirationer fast det egentligen är ren och skär fakta.

När all världens ledare allihop plötsligt som på en given signal börjar prata om the great reset och "build back better" eller det "nya normala" och löfven + övriga politruker glatt hakar på.
Varför förstår inte svenska folket att någon ligger bakom detta då?

När krogarna och nu även bankomater i förorterna ska stänga klockan 22 kan man med en enkel koll på nätet se att detta införs i många länder samtidigt. "Rånrisk" är t.ex. bara en larvig ursäkt för att förhindra bankruns då man vet att en krasch är nära förestående.
Googla "bars closed from 10 pm" eller "atm closed from 10 pm" och se själva.

Hur kan man inte förstå att allt är koordinerat från högre ort i syfte att tjäna pengar och utöka sin makt? Är man så faktaresistent att man fortsätter tro på MSM tills dagen man dör? Alltså samma MSM som ägs av globalisterna bakom agendorna?

Det är fan bedrövligt hur godtrogna människor är.

Och innan någon kommenterar detta så kolla upp fakta själva först tack, det står svart på vitt överallt helt öppet.

Ni som tror gott om allt och alla, hur bortförklarar ni själva ovanstående fakta när de presenteras för er?
Jag undra då vad man skall göra åt det, ställa sig på balkongen och tuppjucka eller skriva på flashback ? Större djur äter mindre och så är naturen ordnad.
Citera
2020-12-05, 15:31
  #206
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
På massor av olika sätt men det är inte frågeställningen i tråden.
Indirekt är det ju det, du påstår att nån kommer tjäna pengar på att stänga saker kl 22. Att du i samma inlägg förklarar hur skulle vara bra, för jag kan inte se hur nån skulle tjäna pengar på att människor spenderar mindre eller sitter hemma istället för på restaurang.

Så snälla, ett par exempel på hur, och för vem, det genererar pengar.
Citera
2020-12-05, 15:32
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Om du insinuerar att det jag skrev inte är fakta så kanske du skulle motbevisa det?
Bevisbördan ligger på dig.
Citera
2020-12-05, 15:49
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Indirekt är det ju det, du påstår att nån kommer tjäna pengar på att stänga saker kl 22. Att du i samma inlägg förklarar hur skulle vara bra, för jag kan inte se hur nån skulle tjäna pengar på att människor spenderar mindre eller sitter hemma istället för på restaurang.

Så snälla, ett par exempel på hur, och för vem, det genererar pengar.

Den enes död - den andres bröd, som det heter.
Kan man stänga ner småföretag så tjänar storföretagen på det. Kan man få bort kontanter och göra allt digitalt tjänar bankerna och staten på det genom ökade intäkter och ökad kontroll. Du måste se det i ett större perspektiv, det är inte så att om restaurang X tvingas i konkurs så får nån gubbe X antal tusenlappar på kontot som en bonus på nästa lön. Det är en långsiktig plan att skaffa sig global makt och total kontroll.
Citera
2020-12-05, 16:23
  #209
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Nu dansar du ballongdansen igen. Helt plötsligt är ”the great reset” inte en kommunistiskt idé som du tillstod tidigare. Att Klaus Schwab o Co arbetar för ”resursutjämning” och slopad privat äganderätt i synnerhet avseende mark är emellertid ren och skär fakta. Det är här du kommer att snubbla på din egen folierulle för det är bara att lyssna på vad Klaus Schwab sagt och skrivit.
Vilket jag nogsamt förklarade för dig att jag inte har gjort - så varför är du upprörd? För att jag inte håller med dig om något jag inte ens läst?

Men för att förtydliga ytterligare då...
Konspirationsteorierna om The Great Reset bygger onekligen på påståenden jag skulle kalla kommunistiska, Schwabs tanke med The Great Reset verkar dock ha ganska lite med konspirationsteoretikernas idéer att göra - men jag har som sagt inte läst hans bok...

Citat:
Ifall du är läskunnig så såg du väl att jag vill ha ett avskaffande av det skuldbaserade penningsystemet. Jag är alltså verkligen ingen anhängare av det nuvarande FRB-baserade CB-systemet. Men ”the great reset” syftar absolut inte till det utan tvärtom till att skydda just banksystemet. Har du verkligen inte ställt dig frågan varför bankirer unisont stödjer ”the great reset”?

Hur skyddar man banksystemet om man - som du väl påstår att man vill - tar bort privat äganderätt? Vad finns då kvar för bankerna att parasitera på?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-12-05 kl. 16:55.
Citera
2020-12-05, 17:36
  #210
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Den enes död - den andres bröd, som det heter.
Kan man stänga ner småföretag så tjänar storföretagen på det. Kan man få bort kontanter och göra allt digitalt tjänar bankerna och staten på det genom ökade intäkter och ökad kontroll. Du måste se det i ett större perspektiv, det är inte så att om restaurang X tvingas i konkurs så får nån gubbe X antal tusenlappar på kontot som en bonus på nästa lön. Det är en långsiktig plan att skaffa sig global makt och total kontroll.
Så det du säger är att de som tjänar pengar på att restauranger inte får hållas öppna är restaurangägare och att de som använder kontanter idag tar ut dem efter kl 22, om de inte kan ta ut kontanter på natten då handlar de inte med kontanter.

Ok, det känns ju rimligt, båda sakerna. Det finns förstås nån slags statistik på det, eller är det en känsla du har?
Citera
2020-12-05, 17:55
  #211
Medlem
Alla ni som spekulerar om att kommunism har något med en stor reset att göra är helt fel ute. Den stora reseten handlar om det motsatta. De som sitter bakom spakarna gör reseten för att införa global liberalism.

De statliga och kommunala (och motsvarande) välfärdssystemen i samtliga länder kraschar pga överbelastning på uttagssidan i systemen och pga den globala rörligheten (människor reser mycket). Därför kommer alla stöd såsom pensioner, skattefinansierad sjukvård, a-kassa, försörjningsstöd m.fl nu avskaffas globalt.

Det svider lite nu när världsregeringen rycker av plåstret, men de anser att det nu är dags att få det överstökat. Vi äldre, ett par generationer, kommer offras under denna omställning, de som betalat skatt under hela livet är förlorare. De nya generationerna får det dock bra i framtiden då de lärt sig den hårda vägen att man måste ha sitt eget privata matförråd, privat pengabuffert och kunskaper inom vård mm för att överleva.
Citera
2020-12-05, 19:30
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
På vilket sätt skulle man tjäna pengar på detta ?
De som drar i trådarna är inte ute efter att tjäna pengar, de äger pengar, pengarna är inte våra.
De vill att vi ska lyda dem.
Citera
2020-12-05, 19:35
  #213
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Skulle folk i getton syssla med Bank Runs kring midnatt?
Citera
2020-12-05, 19:38
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Alla ni som spekulerar om att kommunism har något med en stor reset att göra är helt fel ute. Den stora reseten handlar om det motsatta. De som sitter bakom spakarna gör reseten för att införa global liberalism.

De statliga och kommunala (och motsvarande) välfärdssystemen i samtliga länder kraschar pga överbelastning på uttagssidan i systemen och pga den globala rörligheten (människor reser mycket). Därför kommer alla stöd såsom pensioner, skattefinansierad sjukvård, a-kassa, försörjningsstöd m.fl nu avskaffas globalt.

Det svider lite nu när världsregeringen rycker av plåstret, men de anser att det nu är dags att få det överstökat. Vi äldre, ett par generationer, kommer offras under denna omställning, de som betalat skatt under hela livet är förlorare. De nya generationerna får det dock bra i framtiden då de lärt sig den hårda vägen att man måste ha sitt eget privata matförråd, privat pengabuffert och kunskaper inom vård mm för att överleva.
Din uppfattning går emot konceptet 'problem reaktion lösning'. De har skapat coronapandemin som problemet och ger vanligtvis en lösning på reaktionen. Men detta är dock ett gyllene tillfälle att faktisk bli oberoende staten. Detta kan vara slutet på offerstatus samhället.
Citera
2020-12-05, 20:09
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Skulle folk i getton syssla med Bank Runs kring midnatt?

Det handlar inte om det exakta klockslaget utan att stegvis tillvänja folk med begränsade uttag för att göra det besvärligt med kontanter. Är det så svårt att se sambanden för dig och generalknasen?
Just nu är det ingen som bryr sig eftersom det är efter klockan 22 som ni skriver men snart kommer nya restriktioner, sen ännu fler osv.. tills det i princip blir omöjligt att få ut kontanter.
Men fortsätt blunda för all del.
Citera
2020-12-05, 20:10
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal

Hur kan man inte förstå att allt är koordinerat från högre ort i syfte att tjäna pengar och utöka sin makt?
Ni som tror gott om allt och alla, hur bortförklarar ni själva ovanstående fakta när de presenteras för er?

Du har inte gett några bevis alls, bara påståenden och cherrypickade exempel som inte bevisar ett dugg.
Hur kan du låta bli att se de uppenbara bristerna i ditt resonemang?
Och svara nu inte med att jag ska söka bevisen själv. Du påstår - alltså ska du bevisa det du påstår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback