Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-05, 13:30
  #193
Medlem
På vilket sätt skulle man tjäna pengar på detta ?
Citera
2020-12-05, 13:32
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
På vilket sätt skulle man tjäna pengar på detta ?

På massor av olika sätt men det är inte frågeställningen i tråden.
Citera
2020-12-05, 13:38
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Lägger detta under konspirationer fast det egentligen är ren och skär fakta.

När all världens ledare allihop plötsligt som på en given signal börjar prata om the great reset och "build back better" eller det "nya normala" och löfven + övriga politruker glatt hakar på.
Varför förstår inte svenska folket att någon ligger bakom detta då?

När krogarna och nu även bankomater i förorterna ska stänga klockan 22 kan man med en enkel koll på nätet se att detta införs i många länder samtidigt. "Rånrisk" är t.ex. bara en larvig ursäkt för att förhindra bankruns då man vet att en krasch är nära förestående.
Googla "bars closed from 10 pm" eller "atm closed from 10 pm" och se själva.

Hur kan man inte förstå att allt är koordinerat från högre ort i syfte att tjäna pengar och utöka sin makt? Är man så faktaresistent att man fortsätter tro på MSM tills dagen man dör? Alltså samma MSM som ägs av globalisterna bakom agendorna?

Det är fan bedrövligt hur godtrogna människor är.

Och innan någon kommenterar detta så kolla upp fakta själva först tack, det står svart på vitt överallt helt öppet.

Ni som tror gott om allt och alla, hur bortförklarar ni själva ovanstående fakta när de presenteras för er?

Därför att det är jobbigt, dels att köra ned huvudet i kaninhålet, men även att gå sin egen väg. Det är betydligt bekvämare att erkänna sig som en liten fisk och simma med strömmen, du blir till och med belönad av de större fiskarna. De flesta intellektuella är medvetna om lögnerna, flosklerna och i någon mån om hur världen egentligen ligger till, men varför skall de riskera liv och tillvaro för att försöka omstörta det, när de själva kan leva bättre än majoriteten i systemet, bara genom att spela med?
Det är svaret på din fråga. Ge det en stund, så kommer även du att inse, att så är fallet.
Citera
2020-12-05, 13:38
  #196
Medlem
mr.aidss avatar
Folk i allmänhet är för upptagna med sina egna liv för att bry sig tillräckligt mycket för att lägga ihop pusselbitarna. Många är också outbildade då dom inte har ett intresse för global politik.
Citera
2020-12-05, 13:44
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
.

Jo jag förstår ju detta, precis som ni, men är ändå nyfiken på att höra från de faktaresistenta hur de själva resonerar och bortförklarar saker som så lätt kan bevisas.
Citera
2020-12-05, 13:45
  #198
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Man är väldigt naiv inför det man inte känner till.

Du har säkerligen lagt 1000-tals timmar på att gräva i kaninhålet. Det har gett dig en intuition för hur världen är beskaffad vad gäller geopolitik, ekonomi(IMF, WEF, BIS, WB CBs etc), media, big tech, ideologi(Kulturmarxism, globalism etc), rasfrågor, mm.

Det är med den intuitionen du ser det "uppenbara". Men det är inte uppenbart för gemeneman.

Däremot kan man kritisera vanligt folk för att inte undersöka vad det är dom inte ser. Så började det för många av oss..

Vi såg att samhället inte fungerade, att något var fundamentalt fel. Men vi kunde inte sätta fingret på det, så vi började forska på egen hand - vk2, bolsjevism, kommunism, Frankfurtskolan, kallergiplanen, Balfourdeklarationen, FED, marxism, NWO, rasfrågan, skuld- & räntebasersd ekonomi, fractional reserve banking, 9/11, psyops/false flags, 4:th industrial revolution, the great reset, New normal osv, i all oändlighet.

You Know How it goes..
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-12-05 kl. 13:49.
Citera
2020-12-05, 13:48
  #199
Medlem
neuron-drones avatar
I de flesta konspirationer är det inte så konspiratoriskt. Det är inte en stor grupp som talar öppet om vad de gör. Om folk tror att det funkar så och ratar tanken förstår jag det.

De flesta är med pga andra orsaker. Saker nämns inte öppet. Man drar in andra anledningar och dessa blir lika viktiga.

Ta t ex att några vill skapa mer övervakning genom att nästan avskaffa kontanter. De flesta är faktiskt med på det för att det är enklare och mindre rånrisk. Det är en äkta anledning. Det är bara några få som vill detta pga övervakning. Att ändra sedlar och mynt är naturligtvis både för att inge känslan att vi inte känner igen våra kontanter så blir mindre nostalgiska om de försvinner, men det är också sant att vissa vill förnya sig.

Sedan vill man gärna inte blandas ihop med idioter som tror på allt, som att ödlor styr och att jorden är platt.
Citera
2020-12-05, 14:09
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
You Know How it goes..

Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Sedan vill man gärna inte blandas ihop med idioter som tror på allt, som att ödlor styr och att jorden är platt.

Ja visst är det ett jobbigt uppvaknande att inse att det mesta man trott på var lögner, så av den anledningen förstår jag ju att många väljer att leva i en livslögn. Men vad är det då som driver oss mer "pålästa" att efterforska som vi gör? I mitt fall handlar det om att jag är genuint nyfiken och inte gillar att bli duperad utan vill bilda mig en egen uppfattning om sakers tillstånd.

Att jag är öppen för alternativa sanningar betyder inte att jag ser mig som en foliehatt som sväljer alla k-teorier rakt av. Jag kan skratta åt flatearth och rymdödlor för det är så uppenbart skapat av de som vill förlöjliga alla som ifrågasätter saker, men 9/11 skapade ju t.ex mer frågor än de svar man fick, så där ser man ju helt klart att något inte stämmer. Och när något inte stämmer kan jag inte släppa det utan en grundlig efterforskning. Det kanske bara är så att de flesta inte har drivet och nyfikenheten att lägga ner en massa jobb på vad som är sant eller inte utan hellre lullar runt i sin egen lilla bubbla.
Citera
2020-12-05, 14:12
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Jo jag förstår ju detta, precis som ni, men är ändå nyfiken på att höra från de faktaresistenta hur de själva resonerar och bortförklarar saker som så lätt kan bevisas.

Med de vanliga flosklerna, givetvis, varesig man tror på dem eller ej.
Hur tror du man blir socialdemokrat, exempelvis?
Citera
2020-12-05, 14:14
  #202
Medlem
Jadu i det här fallet är det mänskliga psyket svårt att förstå sig på. Riktigt obehagligt hur bra indoktrinering och propaganda faktiskt fungerar. Det är vi som ser igenom charaderna som inte är det normala. Varför folk inte kan ta in verkligheten även fast dom har informationen rakt framför sig är en bra fråga. En anledning är nog för att folk identifierar sig sig med sin tro, för att ifrågasätta sin tro så måste man ifrågasätta sig själv. Det blir för jobbigt, kognitiva dissonansen har vi lärt oss är något dålig och vi ska krypa in i ett safe space där vi är trygga från jobbiga tankar. En annan anledning är nog att vi är ett stamfolk, vi ska passa in i en grupp. Det var viktigt förr när vi levde i naturen. Blev du utsött från gruppen var det säkert något som blev din död. Det sitter nog kvar i vårat psyke. I slutändan är människor bara djur som lever genom sitt undermedvetna. Det är lättare att följa flocken som blir styrd av herden än att vara det svarta fåret.
Citera
2020-12-05, 14:19
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
...hur bortförklarar ni själva ovanstående fakta när de presenteras för er?
Fakta är fakta. De behöver man inte bortförklara på något vis.
Synnerligen svagt underbyggda slutsater, baserade på anekdotiska exempel, kallas ibland felaktigt för fakta. Dessa behöver vi inte heller bortförklara. De talar liksom för sig själva.
Citera
2020-12-05, 15:13
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Selkirk
Fakta är fakta. De behöver man inte bortförklara på något vis.
Synnerligen svagt underbyggda slutsater, baserade på anekdotiska exempel, kallas ibland felaktigt för fakta. Dessa behöver vi inte heller bortförklara. De talar liksom för sig själva.

Om du insinuerar att det jag skrev inte är fakta så kanske du skulle motbevisa det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback