Citat:
Ursprungligen postat av
Endevil
Som jag skrev är det ingen idé att du försöker dig på några retoriska knep med mig. Du slingrar dig värdigt ditt användarnamn och besvarar inte frågan jag ställde till dig först. Vad innebär ”the great reset” enligt dig?
Jag har ingen egen tolkning av vad det innebär. Jag är inte ens speciellt intresserad av det eftersom jag ser det som en fullständig utopi - både som idé och som möjlighet.
Däremot svarade jag dig att jag anser att jordens tillgångar är extremt ojämnt fördelade.
Att jag anser att det är värt att fundera allvarligt på om arvsrätt ska vara så självklar som den är idag - både vad gäller tillgångar och makt.
Att jag anser det fullständigt absurt att några få promille av jordens människor ska äga mer än halva jordens befolkning.
Det betyder dock INTE att jag anser att alla ska ha lika rätt till allt utan motprestation. Det tror jag inte de flesta som ställer sig bakom en reset heller anser.. kommunistskräcken står du själv för.
Så - har du lust att svara nu när du förstått var jag står i frågan? Anser du att dagens system och tillgångsfördelning är helt ok? Är du tillfreds med bankväsendet och maktkoncentration genom arv?