Citat:
Ursprungligen postat av
Nazgul89
Jag har alltid försökt vara en god vän; ställt upp på precis allt, varit tillgänglig - dvs offrat min tid för andra, hört av mig och planerat diverse spektakel.
Men, jag har aldrig varit personen någon annan ringer upp när de är lediga,
varit personen som de ställer upp för eller offrar sin tid för.
Jag insåg detta när jag fyllde 30.
Jag har varit på flertalet 30års fester, bland annat då när nära kompisar fyllt år och har då hjälpt till - och i något fall själv anordnat något mindre. De flesta har väl inte varit fester, utan snarare att man samlats och ätit ute och haft en insamling till fallskärmshoppning eller annan rolig present.
Men när jag fyllde 30, så ringde inte min telefon en enda gång och inte heller fick jag något - inte ens ett grattis på Facebook.
Detta låter kanske löjligt, men för mig var det lite av ett wake-up call. Jag insåg att om jag inte var personen som hörde av sig - så blir det heller inget socialt umgänge för mig med den personen.
De flesta kan nog räkna upp någon som hör av sig, speciellt om man har en familj.
Men idag har det snart gått 2 år som jag inte pratat med någon, inte en själ...dvs ingen av mina kompisar har hört av sig.
Livet känns meningslöst och som person känner man sig värdelös.
En faktor att räkna med, är att folk inte vet om att du fyllde år. Jag skulle inte ens komma ihåg min egen födelsedag.
Fast överlag så verkar människor blivit mycket mer dissande numera. Och alla skall passa in något helt fruktansvärt. Man skall ha samma ekonomi, politiska åsikter och så håller det på.
Efter jag fick sparken av min fru, så har jag insett att jag är väl i det närmaste utan vänner med. Har några som jag har telefonkontakt med, men tror inte någon skulle komma ihåg att ringa mig när jag fyller år. Om de ens vet om när jag fyller år.
Mitt tips till dig, och till alla andra är att gå ut på puben när det blir för tråkigt. Så gör jag. Sedan börjar jag bara prata med folk efter par öl. Bortser man ifrån att det är lite tragiskt, så är det faktiskt ganska roligt. Plus att allt som oftast så är inte de där skitinödiga människorna som måste ha perfekta pratkompisar där. Så ut på krogen och börja prata med första ensamma människa du hittar.