Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-03, 12:19
  #157
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Och vad innebär lösningarna; Mer eller mindre makt åt vanligt folk?

Att förbereda sig för att undvika cyberattacker, samt att vara förberedd med insatser och snabba lösningar om situationen ändå uppstår. Precis som när t.ex brandkåren arbetar preventivt med information, regelverk, larm och skydd mot bränder samt tränar för att lära sig släcka snabbt och effektivt om det ändå går åt helvete..
Citera
2020-12-03, 12:25
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att förbereda sig för att undvika cyberattacker, samt att vara förberedd med insatser och snabba lösningar om situationen ändå uppstår. Precis som när t.ex brandkåren arbetar preventivt med information, regelverk, larm och skydd mot bränder samt tränar för att lära sig släcka snabbt och effektivt om det ändå går åt helvete..
Om dessa attacker är omfattande, hur kommer det påverka vanligt folk om pengar mm är digitaliserat? Det blir ett extremt sårbart samhälle. Att de övar spelar ingen roll, när det väl händer kommer det gå fort innan samhällen runt om i västvärlden brakar samman i kaos. Hur lång tid skulle en attack ta att lösa? 1 timme, 12 timmar, 24 timmar? Hur lång tid tar det innan folk länsar matvarubutiker?

Innebär dessa lösningar mer eller mindre makt åt vanligt folk?
Citera
2020-12-03, 14:45
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Får man fråga varför "de" har ett behov av att beskriva sina planerade illdåd i offentligheten?
Det verkar ju dessutom finnas självutnämnd specialpolis (konspirationsteoretikerna) som tror sig ha genomskådat alltihop och högljutt tjoar om det förestående rånet... Vore det inte enklare att köra en Nike och "just do it"?

Om vi föreställer oss - ett fullständigt absurt scenario för er kanske - att någon faktiskt på riktigt skulle fundera på hot mot mänskligheten - vore det inte precis såhär de skulle gå till väga då? Föreställa sig scenariot, beskriva det, varna för det och gärna även fundera på motåtgärder och öva på att skydda sig mot det?
Hej, var är den sminkade katten? Ska du ändra på det nu efter 25000 inlägg. Skandal!

I alla fall. Din fråga: varför behovet av att beskriva sina illdåd innan i offentligheten?

Föreställ dig att du börjar med att vara generös mot andra på alla sätt och vis. Det du kommer att se är att generositeten återgäldas. Positivitet ger positivitet. Negativitet ger negativitet.

När man talar om konspirationer så annonseras de i förväg och att det är en konspiration tillkännages alltid.
Varför? Lögn ger lögn. Det är en naturlag. Så när de berättar för dig om sina planer så har de inte ljugit för dig, och mycket riktigt sitter du här och förnekar att de ljuger. För de ljuger ju inte, så länge berättaren av narrativet inte anser sig ljuga så uppfattar inte universum det som en lögn, utan som en sanning som du sedan bemöter med uppriktighet.

Maktstrukturen som drar i trådarna, jag vet inte vem det är så dra inte judekortet, vet att denna värld vi lever vilar på spiritualitet och de gör allt för att dölja det för dig och mig. Rökridåerna Corona, the Great Reset, the Great Greta, invandringen, terrorismen, judarna, jesuiterna, frimurarna, vatikanen, ozonhålet, istiden är påverkansoperationer för att göra oss rädda och jaga ett kaninhål. The Great Reset är ett kaninhål utan ände som vi ska följa och gärna bekämpa någon sida av det. Det är underhållning, en föreställning som är helt ofarlig om vi struntar i vad de försöker pracka på oss.

Bortom föreställningen döljer sig något helt fantastiskt!

Ha det gott Katten!
Citera
2020-12-03, 15:53
  #160
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
När man talar om konspirationer så annonseras de i förväg och att det är en konspiration tillkännages alltid.
Varför? Lögn ger lögn. Det är en naturlag. Så när de berättar för dig om sina planer så har de inte ljugit för dig, och mycket riktigt sitter du här och förnekar att de ljuger. För de ljuger ju inte, så länge berättaren av narrativet inte anser sig ljuga så uppfattar inte universum det som en lögn, utan som en sanning som du sedan bemöter med uppriktighet.

Precis. Om pöbeln sen börjar gnälla att chippet kliar, eller att vi mår illa av 5G-strålningen, eller att ogräs och gräshoppor inte smakar lika gott som biff och bearnaisesås, så kan våra nya herrar bara säga att de varit tydliga med sina planer och att vi röstat på partier som ville genomföra dem. De kan t.o.m. krydda med att vi själva velat ha högre skatter (för klimatet) hälsovådlig mat (för klimatet) och total övervakning och kontroll (mot garanterad minimiinkomst och friheten att resa).
Citera
2020-12-03, 16:24
  #161
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Hej, var är den sminkade katten? Ska du ändra på det nu efter 25000 inlägg. Skandal!
Nejdå - katten finns kvar men efter klagomål från några användare om att den var otäck så har jag kryssat i "min avatar är olämplig".. Så du får kryssa i att visa olämpliga avatarer om du vill njuta av kissen.

Citat:
I alla fall. Din fråga: varför behovet av att beskriva sina illdåd innan i offentligheten?

Föreställ dig att du börjar med att vara generös mot andra på alla sätt och vis. Det du kommer att se är att generositeten återgäldas. Positivitet ger positivitet. Negativitet ger negativitet.

När man talar om konspirationer så annonseras de i förväg och att det är en konspiration tillkännages alltid.
Varför? Lögn ger lögn. Det är en naturlag. Så när de berättar för dig om sina planer så har de inte ljugit för dig, och mycket riktigt sitter du här och förnekar att de ljuger. För de ljuger ju inte, så länge berättaren av narrativet inte anser sig ljuga så uppfattar inte universum det som en lögn, utan som en sanning som du sedan bemöter med uppriktighet
Fast i detta fall har de ju inte berättat om några planer - lägg märke till att vi diskuterade texterna om hur man kan skydda sig mot Cyberattacker - inte the Great Reset.

Det är väl onekligen så att vad vissa än gör eller säger så kommer det tolkas som ett järtecken av konspirationsteoretikerna.
Säger de att de vill genomföra något så kommer det tolkas som en ond plan.
Säger de att de vill stoppa något så är det en ond plan. Varnar de för något, eller övar på något - ond plan. Och är de tysta så smider de antagligen nya onda planer.
Jag tycker det blir lite fånigt i längden.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-12-03 kl. 16:57.
Citera
2020-12-03, 16:43
  #162
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Om dessa attacker är omfattande, hur kommer det påverka vanligt folk om pengar mm är digitaliserat? Det blir ett extremt sårbart samhälle. Att de övar spelar ingen roll, när det väl händer kommer det gå fort innan samhällen runt om i västvärlden brakar samman i kaos. Hur lång tid skulle en attack ta att lösa? 1 timme, 12 timmar, 24 timmar? Hur lång tid tar det innan folk länsar matvarubutiker?

Innebär dessa lösningar mer eller mindre makt åt vanligt folk?

Om folk är förvarnade kan de givetvis ha hunnit bunkra upp vilket kan fördröja plundring, och är folk medvetna om (eller i alla fall i tron) att samhället är förberett på attacken och har en lösning inom räckhåll, så bör det rimligen fördröja eventuella överreaktioner ytterligare.
Citera
2020-12-03, 16:50
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Ja, The great reset är maktelitens sätt att inkognito införa den nya världsordningen.
Den fjärde industriella revolutionen där AI, det totalitära övervakningsamhället och digitala valutor står i centrum och styr våra liv.

Du kommer få två val (efter att dom kraschat din nationella valuta, dina besparingar så att du varit tvungen att göra dig av med allt du redan äger):

Du kan fortsätta leva ditt liv i extrem fattigdom i en värld där det knappt finns jobb eller något hopp. I detta alternativ behöver du inte vaccinera dig (covid-21) eller få i dig chippet. Men glöm att du får sätta din fot i någon smart stad, du får nöja dig med att bo i enorma ghetton.

Eller så kan du välja att vaccinera dig (covid-21) och få ett chip inplanterat som är din plånbok, legitimation och hälsodeklaration i ett så du kan bevisa att du är vaccinerad.
Med detta alternativ kommer det att ingå UBI (medborgarlön), med en liten detalj. Har du något kvar på kontot när månaden är slut så kommer överskottet att nollställas.
Det kommer alltså bli omöjligt att spara, utan pengarna ska förbrukas och gör du inte det får du skylla dig själv.
Kan ju även tillägga att dessa digitala valutor kommer vara 100% spårbara så gör du något som inte uppskattas av elitens hantlangare så blir det konsekvenser.

Detta är hur jag tror det kommer se ut.

Medborgarlön...


Alltså är allt en kommunists dröm snarare än en realistisk framtid.

Att det blir någon form av Reset är diskutabelt och troligt men att det blir som din Kommunistiska historia är kanske minst sannolikt då det precis är tvärt om vad som sker just nu, där anti-vänstern växer så det knakar.
Citera
2020-12-03, 23:36
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Precis. Om pöbeln sen börjar gnälla att chippet kliar, eller att vi mår illa av 5G-strålningen, eller att ogräs och gräshoppor inte smakar lika gott som biff och bearnaisesås, så kan våra nya herrar bara säga att de varit tydliga med sina planer och att vi röstat på partier som ville genomföra dem. De kan t.o.m. krydda med att vi själva velat ha högre skatter (för klimatet) hälsovådlig mat (för klimatet) och total övervakning och kontroll (mot garanterad minimiinkomst och friheten att resa).
Här är ett exempel.

Så här skriver den Brittiska regeringen den 19 mars 2020 på sin hemsida.

Citiat:
"As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious disease (HCID) in the UK."
Slut citat.

Källa:https://www.gov.uk/guidance/high-con...us-of-covid-19

Detta kan man läsa på wikipedia om lockdowns i Storbritannien.

Citat:
"On 23 March, having previously advised the public to avoid pubs and restaurants, Boris Johnson announced in a television broadcast that measures to mitigate the virus were to be tightened to protect the NHS, with wide-ranging restrictions on freedom of movement, enforceable in law,[13] under a stay-at-home order which would last for at least three weeks."
Slut citat.

Källa:https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-...20:_First_wave
__________________
Senast redigerad av boldogg 2020-12-03 kl. 23:41.
Citera
2020-12-03, 23:52
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nejdå - katten finns kvar men efter klagomål från några användare om att den var otäck så har jag kryssat i "min avatar är olämplig".. Så du får kryssa i att visa olämpliga avatarer om du vill njuta av kissen.

Katten är ju en klassiker, det måste jag medge.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast i detta fall har de ju inte berättat om några planer - lägg märke till att vi diskuterade texterna om hur man kan skydda sig mot Cyberattacker - inte the Great Reset.

Ok, jag uppfattade frågeställningen som generell.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl onekligen så att vad vissa än gör eller säger så kommer det tolkas som ett järtecken av konspirationsteoretikerna.
Säger de att de vill genomföra något så kommer det tolkas som en ond plan.
Säger de att de vill stoppa något så är det en ond plan. Varnar de för något, eller övar på något - ond plan. Och är de tysta så smider de antagligen nya onda planer.
Jag tycker det blir lite fånigt i längden.

Men planerna leder ju alltid till mer kontroll av gemene man. Är mer kontroll av den laglydiga allmänheten något gott?
Citera
2020-12-04, 00:08
  #166
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Katten är ju en klassiker, det måste jag medge.



Ok, jag uppfattade frågeställningen som generell.



Men planerna leder ju alltid till mer kontroll av gemene man. Är mer kontroll av den laglydiga allmänheten något gott?

Nä det kan jag inte tycka - men det är ju lite dubbelt - här på Flashback är det t.ex ofta samma personer som tjoar om hårdare straff och hårdare tag mot buset, bättre registrering och kontroll på invandrare och brottslingar, mer ”Ordnung muß sein” i skolan etc, som även är nästan paniskt rädda för att själva vara övervakade, registrerade och kontrollerade.
Ett tu-eggat svärd skulle jag säga.
Citera
2020-12-04, 00:14
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nä det kan jag inte tycka - men det är ju lite dubbelt - här på Flashback är det t.ex ofta samma personer som tjoar om hårdare straff och hårdare tag mot buset, bättre registrering och kontroll på invandrare och brottslingar, mer ”Ordnung muß sein” i skolan etc, som även är nästan paniskt rädda för att själva vara övervakade, registrerade och kontrollerade.
Ett tu-eggat svärd skulle jag säga.
Ja, åtgärderna gillas så länge det är motståndaren som drabbas.
Citera
2020-12-04, 15:34
  #168
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nä det kan jag inte tycka - men det är ju lite dubbelt - här på Flashback är det t.ex ofta samma personer som tjoar om hårdare straff och hårdare tag mot buset, bättre registrering och kontroll på invandrare och brottslingar, mer ”Ordnung muß sein” i skolan etc, som även är nästan paniskt rädda för att själva vara övervakade, registrerade och kontrollerade.
Ett tu-eggat svärd skulle jag säga.


Nu är det iofs skillnad på kontroll av buset och masskontroll. Är det inte lite jobbigt nu för er regimgrindvakter förresten? Jag menar... Klaus Schwab är ju rätt tydlig med vad ”the great reset” kommer att innebära för gemene man. Nog är det intill förväxling likt den världskommunism som ”konspirationsteoretiker” länge varnat för att den globala eliten vill införa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback