Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-29, 23:53
  #56473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje det står flere detaljer i denne artikkelen?
"Normalt vil en pågripelse finne sted i ganske rolige former. Da drapssiktede Tom Hagen (70) skulle pågripes, ble beredskapstroppen hentet inn."
https://www.aftenposten.no/norge/i/p...ste-terrorjege

Man må ha abbonnement for å lese Aftenpostenartikkelen, fant jeg ut.


"– Barna til Tom Hagen, mine klienter, opplever dette som en helt unødvendig måte å pågripe en 70 år gammel mann. De reagerte på at han ble pågrepet, men de reagerte også på måten det skjedde. Det er ikke slik at omstendighetene gjør at de henter inn Beredskapstroppen, de har vært der på forhånd. Dette har vært planlagt å gjøre på den måten, sier Kih*e til Nettavisen."

"Personer med kjennskap til planleggingsfasen i pågripelsen av Tom Hagen forteller til Nettavisen at pågripelse på åpen gate var ett av minst fire ulike scenarioer som ble diskutert i forkant av aksjonen. Det skal også ha vært et bevisst valg å bruke mannskaper fra Beredskapstroppen, som er en innsatsstyrke mot terrorisme, gisselsituasjoner, sabotasje og andre væpnede oppdrag i inn- og utland."

https://www.rb.no/uenige-om-dramatik...s/5-43-1332098

HH sa dette: "– Pågripelsen ble gjort med bakgrunn i polititaktiske vurderinger på stedet. Det kan jeg si. Det var en av de forhåndsplanlagte alternative som ble gjennomført. "

Det betyr kanskje at beredskapstroppen var med helt fra begynnelsen?
Det siste: ja, i følge artikkelen får man det inntrykket.
«Men politiet, som fikk støtte fra spesialtrente Delta-styrker, måtte endre planene fordi de ble forstyrret.»

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...lan-1.15006320
Jeg tenker de var med for sikkerhets skyld pga våpen i huset. En antagelse.
__________________
Senast redigerad av Ittno 2020-11-29 kl. 23:59.
Citera
2020-11-29, 23:58
  #56474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, om du tittar på bilden eller på NB ser du att detta finns på sidan 4 i VG 13 oktober..
men något mer vet jag inte, om du går till ett norskt bibliotek imorgon så är det möjligt och läsa den här utgåvan där...

OK, Nøtteliten, jeg får gi meg på dette. Jeg kjøpte VGs papirutgave tidlig på morgenen den dagen, og det kun ut fra Jayces opplysninger. Jeg synes det er merkelig, hvis jeg ikke har fått med meg denne artikkelen.
Og det er jo litt rart, at nettartikkelen først ble publisert ved 18-00 tiden samme dag.
Citera
2020-11-29, 23:59
  #56475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vill man ta nån i hemmet så får man gå upp tidigt på morgonen. Då blir det kanske inte så fina rörliga bilder, som gör verkan i media. Och th fotas i pyjamas, vilket kan kännas fel. Tillslaget på gatan är helt i sin ordning så sett, förutom att det var tur att th inte förskansade sig i hemmet tidigare när han upptäckte VG i rabatterna till morronkaffet. Och hotade skära upp pulsådern med skridskorna sina.

Oddsen för en fläckfritt lyckad insats ökade nog generellt sett markant av att ta honom vid vägkanten efter att man observerat honom fara iväg.

Minsta lilla mothugg vid en insats mot huset skulle kunna skapa besvär och trassel, skador o olyckor, även om förvisso insatsstyrkan säkert vore kapabla att förplanera tillslaget enligt alla konstens regler.

Känner man sig trygg med att th inte går till jobbet beväpnad eller har vapen i sin bil så är en prejning på villagatan en helt odramatisk insats skulle jag gissa. Och så har han hunnit kamma sig och pudra näsan.

Sier meg helt enig med deg her.
Citera
2020-11-30, 00:01
  #56476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Beredskapstroppen är inte uvanligt att använda vid arresteringar i pedo- och ekonomiska brott men också andra fall där det är viktigt att säkra PC- och telefonutrustning innan det kan förstöras, detta gäller även papper och andra bevis...
dette var inte en brutal arrestering...

Hvis du har sett videoen, så ser du at både Milli og Lier-Horst
stiller seg uforstående til denne arrestasjonen

Jeg har ikke helt skjønt hvorfor de gjorde det sånn, sier tidligere politispaner Johnny Brenna.

https://www.nrk.no/norge/tidligere-p...lse-1.15000171
Citera
2020-11-30, 00:18
  #56477
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
OK, Nøtteliten, jeg får gi meg på dette. Jeg kjøpte VGs papirutgave tidlig på morgenen den dagen, og det kun ut fra Jayces opplysninger. Jeg synes det er merkelig, hvis jeg ikke har fått med meg denne artikkelen.
Og det er jo litt rart, at nettartikkelen først ble publisert ved 18-00 tiden samme dag.

Jag vet inte hur det görs med tidningar men att det skrivs ut flera gånger är inte förvånande och då bör små korrigeringar göras om det finns saker som inte ska skrivas ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hvis du har sett videoen, så ser du at både Milli og Lier-Horst
stiller seg uforstående til denne arrestasjonen

Jeg har ikke helt skjønt hvorfor de gjorde det sånn, sier tidligere politispaner Johnny Brenna.

https://www.nrk.no/norge/tidligere-p...lse-1.15000171

ja har sett det och klart är frågan varför de gjorde det är relevant, men utan tvekan var det en snygg arrestering, Vikingebilen kom också ganska snabbt, inga parkeringsböter innan hans bil plockades upp..
men det kunde ha gjorts på många sätt där TH hade fått många dåliga bilder på tryck, arresterad mitt i morgontvätten är en möjlighet som inte är omöjlig om han var en vanlig man ingen i media är intresserad av...

ps, vad Brenna var mest kritisk till var att polisen agerade när TH körde ..
__________________
Senast redigerad av Notteliten 2020-11-30 kl. 00:21.
Citera
2020-11-30, 00:28
  #56478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Når du først er her.. Hvordan synes du det går med henleggelsen du har mast om til det kjedsommelige?
For et halvt år siden snakket du om seks uker, så snakket du om oktober. Nå sist var det vel slutten av november du spådde, før du koblet en henleggelse til avgjørelsen i B*rtheussen-saken.

Kan vel ikke si deg særlig sannspådd kanskje?

Nei.

Men politiet har fortsatt muligheten til å snikhenlegge siktelsen mot TH den dagen dom i Bertheussen-saken faller.

Jeg kommer til å få rett, selv om jeg bommer på timingen.

Og det er dessuten pinlig at han fortsatt er siktet.
__________________
Senast redigerad av Sandemose 2020-11-30 kl. 00:32.
Citera
2020-11-30, 00:28
  #56479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Umiddelbart vil jeg spør deg, om det er et hypotetisk spørsmål, eller om du vet noe vi andre ikke vet?

Det er i aller høyeste grad hypotetisk.
Citera
2020-11-30, 00:35
  #56480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag vet inte hur det görs med tidningar men att det skrivs ut flera gånger är inte förvånande och då bör små korrigeringar göras om det finns saker som inte ska skrivas ut...



ja har sett det och klart är frågan varför de gjorde det är relevant, men utan tvekan var det en snygg arrestering, Vikingebilen kom också ganska snabbt, inga parkeringsböter innan hans bil plockades upp..
men det kunde ha gjorts på många sätt där TH hade fått många dåliga bilder på tryck, arresterad mitt i morgontvätten är en möjlighet som inte är omöjlig om han var en vanlig man ingen i media är intresserad av...

ps, vad Brenna var mest kritisk till var att polisen agerade när TH körde ..

Jefg tror ikke politet fryktet for at TH var bevæpnet. Jeg tror måten pågripelsen skjedde på, var etter tips fra britisk politi. De skulle sjokkere TH - få ham rystet. Jeg har lest om dette tidligere, og både Alsagio og Farkosten har vel vært inne på det samme.
Citera
2020-11-30, 00:48
  #56481
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jefg tror ikke politet fryktet for at TH var bevæpnet. Jeg tror måten pågripelsen skjedde på, var etter tips fra britisk politi. De skulle sjokkere TH - få ham rystet. Jeg har lest om dette tidligere, og både Alsagio og Farkosten har vel vært inne på det samme.

Nej, exakt det med vapen ser jag inte som relevant baserat på tid på dagen, hur polisen agerade och mycket annat...
Citera
2020-11-30, 00:52
  #56482
Medlem
[quote=Notteliten|73778613]Jag vet inte hur det görs med tidningar men att det skrivs ut flera gånger är inte förvånande och då bör små korrigeringar göras om det finns saker som inte ska skrivas ut...
/QUOTE]

Jeg tror ihvertfall 99 prosent av oss er overbevist by now. Flashback er noe helt eget, tho.
Citera
2020-11-30, 00:54
  #56483
Medlem
Nottelitens avatar
[quote=StonesThrow81|73778833]
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag vet inte hur det görs med tidningar men att det skrivs ut flera gånger är inte förvånande och då bör små korrigeringar göras om det finns saker som inte ska skrivas ut...
/QUOTE]

Jeg tror ihvertfall 99 prosent av oss er overbevist by now. Flashback er noe helt eget, tho.


hoppas verkligen 99,9% är det nu
Citera
2020-11-30, 01:43
  #56484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei.

Men politiet har fortsatt muligheten til å snikhenlegge siktelsen mot TH den dagen dom i Bertheussen-saken faller.

Jeg kommer til å få rett, selv om jeg bommer på timingen.

Og det er dessuten pinlig at han fortsatt er siktet.

Jag har inte förstått hur det är kopplat Bertheussen- saken - Hagen-saken?
Har kanske inte läst tillräckligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback